Fængsel,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Lise

Honnie's Wife:) skriver:

Min eks, blev overfaldet af en kollega, og det var min eks der røg ind..

Han fik fat i en glas grydelåg, og trykkede det ind i kollegaen's ansigt, og det gav 4 mdr..

Men er lykkelig for at jeg BLEV hos M da han skulle ind, for ellers havde jeg aldirg mødt D, manden i mit liv!! (byttede mand inde i spjældet<3)

Burde ringe og sige tak til M

HARH, du lavede en Christina!!!!  (Christina fra Årgang 0, that is!)

Hvordan faen går det lige til, at man besøger én mand i spjældet, og så scorer en anden derinde? Har aldrig været i et fængsel (eller kendt nogen der skulle ind i et), så spørger fordi det er noget jeg har tænkt over rigtig mange gange - specielt når jeg har set Christina fra Slagelse i Årgang 0.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

132319

Jeg ved at A og D ikke fortryder at de slog ham ihjel, og det kommer de heller aldrig til..

Jeg ville ikke tøve et sekund, hvis nogle prøvede at nærme sig mine børn, det samme siger min mand..

Ved ikke om du kan huske sagen, men sekten fra Randers, med Uffe Hove?!!

Han hjerne vaskede alle sine "medlemmer" og en af dem dødede, tro mig, han var virkelig udsat nede på afdelingen, han kom kun ud fra sit værelse når de andre fanger var blevet låst inde, ellers var han også blevet slagtet.. Så sådan nogle mennesker, mister bare deres liv, hvis de ikke passer på.. Og det synes jeg faktisk er okay!

Et øje for et øje ideologien er jeg stærk modstander af, så jeg synes stadig det dine venner har gjort er forkert. Hvis man skulle følge den, er der to pårørende til den pågældende der skal slå dem ihjel og så bliver det skruen uden ende. Uetisk og forkert og kan efter mon mening aldrig retfærdiggøres.

Anmeld

19. maj 2011

Wimmie

132319 skriver:

Jeg går ikke ind for selvtægt så nej, uanset hvad ville jeg ikke kunne leve sammen med en morder! Naturligvis skulle den pågældende have sin straf men mord og vold er og bliver aldrig en løsning.

Se dér er jeg til gengæld enig

Men at skrive at folk der forsvarer sig selv ved et overfald kan sidestilles med overfaldsmænd/voldsmænd fatter jeg ingenting af. Hvis én overfaldt mig og eksempelvis prøvede at voldtage mig, ville jeg bide, sparke, kradse, slå, rive og bruge hvad jeg nu kunne få fat i af våben til at forsvare mig med - endte jeg så med at slå for hårdt, ja så må jeg jo tage min straf - synes ikke det gør mig til kriminel og dermed ikke til at stole på - det gør mig bare til én der gerne vil overleve...

Anmeld

19. maj 2011

132319

Wimmie skriver:

Se dér er jeg til gengæld enig

Men at skrive at folk der forsvarer sig selv ved et overfald kan sidestilles med overfaldsmænd/voldsmænd fatter jeg ingenting af. Hvis én overfaldt mig og eksempelvis prøvede at voldtage mig, ville jeg bide, sparke, kradse, slå, rive og bruge hvad jeg nu kunne få fat i af våben til at forsvare mig med - endte jeg så med at slå for hårdt, ja så må jeg jo tage min straf - synes ikke det gør mig til kriminel og dermed ikke til at stole på - det gør mig bare til én der gerne vil overleve...

Det har jeg så heller ingen steder skrevet. Ved selvforsvar er man naturligvis ikke kriminel men selvforsvar er mange ting og for nogen kan det gå for vidt. Det er kriminelle som begår vold eller snyd bevidst for at gøre det, jeg står helt af overfor!

Anmeld

19. maj 2011

Wimmie

Indirekte har du jo sagt det, for du har jo sagt at du aldrig kunne være sammen med én der røg i fængsel/havde siddet i fængsel. Men hvis din mand forsvarede sig selv eller dig under et overfald, og evt. kom til at slå gerningsmanden for hårdt - så kan han risikere at ryge ind - selvom det var i selvforsvar.

Ville du så stadig forlade din mand?

Anmeld

19. maj 2011

132319

Wimmie skriver:

Indirekte har du jo sagt det, for du har jo sagt at du aldrig kunne være sammen med én der røg i fængsel/havde siddet i fængsel. Men hvis din mand forsvarede sig selv eller dig under et overfald, og evt. kom til at slå gerningsmanden for hårdt - så kan han risikere at ryge ind - selvom det var i selvforsvar.

Ville du så stadig forlade din mand?

Nej, det har jeg ikke, jeg har sagt at jeg ikke kunne leve sammen med en der havde begået noget kriminelt der gav fængsel. Selvforsvar er ikke kriminelt, vedmindre det er af den meget grove slags.

Anmeld

19. maj 2011

Wimmie

Men hvis man bliver dømt og ryger i fængsel pga. noget man har gjort i selvforsvar, så er man jo kriminel i lovens øjne...

Anmeld

19. maj 2011

Darling<3

Lise skriver:

HARH, du lavede en Christina!!!!  (Christina fra Årgang 0, that is!)

Hvordan faen går det lige til, at man besøger én mand i spjældet, og så scorer en anden derinde? Har aldrig været i et fængsel (eller kendt nogen der skulle ind i et), så spørger fordi det er noget jeg har tænkt over rigtig mange gange - specielt når jeg har set Christina fra Slagelse i Årgang 0.

Det er super nemt at score en der sidder inde..

Her var det sådan - Jeg kom sammen med M, som blev flyttet til et andet fængsel fordi han lavede noget lort inde i spjældet..

Han var blevet venner me D, som jeg skulle holde kontakten med, for M.. Faldte for D over telefonen, og gik fra M..

Besøgte D og har være sammen med ham i 5 år nu

Anmeld

19. maj 2011

Wimmie

Det skal lige siges at jeg også ville have meget svært ved at indlede et forhold med én der havde en kriminel baggrund, og jeg ville aldrig kunne være sammen med en mand der have begået overlagt vold eller voldtægter; den mentalitet er så langt fra alt hvad jeg står for - og så næsten alt hvad der har med stoffer at gøre.

Men jeg synes der er stor forskel på dét og så at finde sammen med en person som 35-årig der som 18-årig røg ind for at stjæle en knallert eller en bil og aldrig har gjort noget lignende.

Anmeld

19. maj 2011

Carl-Emil's mor

Har selv arbejdet i surogatfængsel og jeg ville aldrog kunne bruge mit liv med en kriminel , men flot at du kan, det kan f.eks være med til at skabe er liv uden kriminalitet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.