Fængsel,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Sabina

karina pigen skriver:

HVAD DER IKKE KNÆKKER JER; GØR JER STÆRKER!!

og det holder sgu i retten!!husk altid det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Mor til prinsessen :-) skriver:

Nej jeg har aldrig, og vil aldrig komme til at stå i den situation da jeg ikke vil leve sammen med en som kommer i fængsel....

Det vil sige, at hvis din mand bliver overfaldet, men så forsvare sig selv.. i kampens hede går det vildt for sig.. det gør disse ting, når man idag bliver truet med våben... man kommer jo altså i fængsel for at forsvare sig selv herhjemme, så ville du smide din mand ud???????????

Sørme et trist forhold/ægteskab..... at manden ikke kan regne med din opbakning...

Anmeld

19. maj 2011

132319

21.10.11 <3 skriver:

Sorry hvad man sender ud, kommer tilbage til en selv. Du har været ekstremt nedladende over for TS, og andre som viser hende medfølelse, så jeg regnede blot med at man kun kunne nå ind til dig, ved også at være nedladende

Hvordan du vælger at afgøre hvad der er korrekt kriminelt og forkert kriminelt, er fuldkommen irelevant i denne her debat - for som du stadig ikke har forstået, så er det sjovt nok ikke det, det handler om!

Alle mennesker kan fejle - men man burde da for fanden vise en lille smule respekt hvorfor dem, som faktisk tager sin straf!

Du vil måske se dig selv fri for nogensinde at have gjort noget kriminelt ?

Jeg er på ingen måde nedladende og viser skam også medfølelse over at hun skal undvære ham men derfor kan jeg godt være uforstående overfor at hun tager så let på hans fortid.

Jeg gør mig ikke til dommer overfor hvilke lovovertrædelser der giver fængsel, det har vi et retssystem til.

Jeg har aldrig begået kriminalitet der har sat mig i fængsel, nej.

Jeg forstår sagtens at tråden ikke handler om dette men når folk giver mig svar på tiltale så vil jeg da naturligvis gerne svare tilbage.

Anmeld

19. maj 2011

Sabina

Mathias Villads skriver:

Det vil sige, at hvis din mand bliver overfaldet, men så forsvare sig selv.. i kampens hede går det vildt for sig.. det gør disse ting, når man idag bliver truet med våben... man kommer jo altså i fængsel for at forsvare sig selv herhjemme, så ville du smide din mand ud???????????

Sørme et trist forhold/ægteskab..... at manden ikke kan regne med din opbakning...

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

19. maj 2011

TroldeMor<3

132319 skriver:

Jeg er på ingen måde nedladende og viser skam også medfølelse over at hun skal undvære ham men derfor kan jeg godt være uforstående overfor at hun tager så let på hans fortid.

Jeg gør mig ikke til dommer overfor hvilke lovovertrædelser der giver fængsel, det har vi et retssystem til.

Jeg har aldrig begået kriminalitet der har sat mig i fængsel, nej.

Jeg forstår sagtens at tråden ikke handler om dette men når folk giver mig svar på tiltale så vil jeg da naturligvis gerne svare tilbage.

Fatter bare ikke lige det der med : "Kommer man i fængsel er det forkert, gør du ikke er det okay"

Stregen mellem tingene er tit temmelig tynd...

Vi er meget uenige os to - og det er jeg glad for. Det bekræftigere mig bare i min holdning.

Er glad for jeg ikke har det som dig.

Anmeld

19. maj 2011

karina pigen

132319 skriver:

Naturligvis

Og der er jo heldigvis masser af kvinder og mænd der vil date ex-kriminelle -Jeg vil bare ikke.

Desuden synes jeg på ingen måde man kan sammenligne drengestreger som at nuppe en 20er fra sin mor eller tyggegummi på tanken da man var barn, med at sidde i fængsel -Men sådan er jeg jo bare

jeg vil nok sige at jeg hvis jeg skulle blive singel, ikke ville gå efter kriminelle mennesker.. men nu er det ik alle der fortæller hvis de har på et tidspunkt i jeres liv har lavet noget dumt som det første..

og i min situation havde jeg været sammen med manden i 2½ år, og elskede ham over alt på denne jord og gør stadig.. og tror meget for det handler om hvad handlingen er.. jeg kunne ik leve med en mand der var ligeglad hvad han lavede , eller havde voldtaget en , eller begået mord eller grov vold.. og selvfølgelig var det et kæmpe tilidsbrud men han har også kæmpet for at bevise sit værd!! og han er stemplet resten af hans liv som "kriminel" grundet en dum fejl en dum beslutning..

kan godt følge dit lidt af vejen slet ik det men du kommer til at virke meget usympatisk på den måde du får tingene sagt!

og heldigvis har vi alle lov til at mene hvad vi vil og vi kan ik alle være enig.. HELDIGVIS!!

Anmeld

19. maj 2011

Sitrani

karina pigen skriver:

jeg vil nok sige at jeg hvis jeg skulle blive singel, ikke ville gå efter kriminelle mennesker.. men nu er det ik alle der fortæller hvis de har på et tidspunkt i jeres liv har lavet noget dumt som det første..

og i min situation havde jeg været sammen med manden i 2½ år, og elskede ham over alt på denne jord og gør stadig.. og tror meget for det handler om hvad handlingen er.. jeg kunne ik leve med en mand der var ligeglad hvad han lavede , eller havde voldtaget en , eller begået mord eller grov vold.. og selvfølgelig var det et kæmpe tilidsbrud men han har også kæmpet for at bevise sit værd!! og han er stemplet resten af hans liv som "kriminel" grundet en dum fejl en dum beslutning..

kan godt følge dit lidt af vejen slet ik det men du kommer til at virke meget usympatisk på den måde du får tingene sagt!

og heldigvis har vi alle lov til at mene hvad vi vil og vi kan ik alle være enig.. HELDIGVIS!!

Er SÅ enig med dig

Folk kan ændre sig med tiden, og skal have lov at bevise sit værd, og blive tilgivet for fejl/dumheder i fortiden...

Anmeld

19. maj 2011

karina pigen

21.10.11 <3 skriver:

Fatter bare ikke lige det der med : "Kommer man i fængsel er det forkert, gør du ikke er det okay"

Vi er meget uenige os to - og det er jeg glad for. Det bekræftigere mig bare i min holdning.

præsis..

det vil så sige for at vælge et EX. vi alle kender.

at hvis ham faren der lige har misbrugt sine børn ik var blevet taget i det så var det okay og ik kriminelt og nu hvor det er opdaget så  er det FYY HA og i fængsel med ham??

aaaaah vel??

overtræder man loven uanset hvilke en er det ulovligt og strafbart..og sådan er det!! det handler da ik om om man bliver taget i det eller ej.

Anmeld

19. maj 2011

132319

21.10.11 <3 skriver:

Øj, hvor du da også bare i DEN grad misforstår mig!!!

Det er naturligvis aldrig ok at gå over for rødt eller køre for stærkt men skulle man sætte alle i fængsel, der gør det??

Du får det til at lyde som om jeg mener at hvis en fyr eksempelvis smadrede en anden sønder og sammen og slap for fængsel SÅ ville jeg gerne omgås ham -Ej, det er jo langt fra det jeg siger!!

Jeg er skam også rigtig glad for at jeg ikke tager så let på folks ugerninger som fx. vold og skattesvindel, som du åbenbart gør.

Anmeld

19. maj 2011

Sille-pigen

Har ikke læst alle svarene men jeg arbejder som fængselsbetjent og kan jo tydeligt se hvordan det indvirker på familierne men der findes nogle sider hvor du kan få støtte og snakke med ligesindede

www.savn.dk

www.balanceifrihed.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.