Er der noget jeg har misforstået?? Hannah

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

smokin

lisesp83 skriver:

Men du syns det er okay, at det er fint, man prøver det, hvis det er fordi det i fremtiden ville fungere fint, med forældre og barn?

Ja, enig.

Her et eksempel:

Jeg kender et par som er henholdsvis 20 og 21 år, som fik deres første barn for 2 år siden. De blev også erklæret uegnet som forældre. Men de tog kampen op med kommunen, sammen med deres advokat. Kommunen gik med til, at de blev anbragt på familiecenter med deres baby.

Der boede de i 9 mdr, og der var intet at sætte en finger på. De er der for deres barn, madmæssigt, opdragelse, velsoigneret osv osv. Og vigtigst af alt: Barnet trives.

Selvfølgelig havde de også en masse ? som førstegangsforældre, men hvem har ikke det?

De bor nu i et skønt rækkehus, med jobs, og styr på hverdagen..

Med kyndig vejl, og hjælp, kom de videre i systemet, og fik lov til at bevise, at de vil deres barn det bedste (trods, at de måske ikke er de skarpeste knive i skuffen)

men dem som du beskriver der er jo et helt andet eksempel på en helt anden skala, så jeg kan ikke rigtig sammenligne. Jeg synes da det er rigtig fint at et ungt par får muligheden for blive hjulpet igang uden tvivl. Også selvom man ikke er den skarpeste kniv i skuffen som du skriver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Lou87

lisesp83 skriver:

Nu stopper du sku.. Helt ærlig..

Jeg prøver IGEN......

Med hjælp og kyndig overvåget vejl, enten i hjemmet eller på familie center, kan de bevise om de kan være forældre eller ej.

ENIG

Anmeld

19. maj 2011

smokin

Lou87 skriver:

Jamen det er ffs også DERES barn de bare tager.. !!??

Jeg forstår UDEMÆRKET godt at de har været obs på dea-louise og rasmus, det vi ser i tv er jo nok langt fra det værste, og det var frygteligt nok og se..
MEN det er sku DERES barn, og jeg synes IKKE det er fair at man ikke giver folk lov at forsøge (læs igen: UNDER OPSYN!!) at vise om de kan tage vare på et barn. Der findes diverse hjem osv, så kan ikke se problemet i det.. Nok kræver det resourcer - men det er kraftedeme (undskyld mit sprog) også en drastisk beslutning og tage barnet 4 timer efter ankomst...

Men der tænker vi jo nok forskelligt.

jeg mener stadigvæk at der er en grund til at barnet er blevet taget. Og ja det er da vanvittigt synd at få taget sit barn fra sig.. men det sker altså ikke uden grund. Og igen, det handler altså om barnet og ikke om forældrene. 

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

mortilj skriver:

Der er lavet en §50 undersøgelse på dem hvilket betyder at flere parter har været med ind under, og dømt dem uegnede.. Derudover så bliver der også taget stilling til deres egen barndom, og Dea har selv været anbragt udenfor hjemmet, og hun blev desværre fjernet alt for sent..

Du kan jo se på dem at de er bagud i deres aldersudvikling, og det kan du også høre på dem.. Helt ærligt så bliver jeg skræmt over at se en pige der nærmest sidder og sover inde ved jordemoderen istedet for at høre efter, og bliver irriteret over at få en ekstra skanning.. Vil hun så også blive irriteret hvis barnet er syg og skal til lægen??

De er blevet tilbudt at komme på et familiehjem men har takket nej på grund af at de var bange for reaktionerne..

så jeg synes sq egentlig de har fået deres chance..

p.s. et par der tror de viser kommunen at de er klar til baby ved at hente gratispakker, ja det ved jeg ikke engang hvad jeg skal sige til.. :/

Jeg vidste så ikke at de har fået tilbudt familiehjem.

Ét er hvad du ser i tv. Det med, at hun hænger ved bordet, og svarer irriterende. Hvem ved, om det er fordi der er et tvhold i nakken, og de måske ikke helt ved, hvordan de skal forholde sig.

Mht gratispakker, det er da ikke det eneste de har skaffet sig.

Der står barnevogn, tremmeseng, badekar og masser af tøj, puslebord, bleer osv på værelset.

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

Zette skriver:

men dem som du beskriver der er jo et helt andet eksempel på en helt anden skala, så jeg kan ikke rigtig sammenligne. Jeg synes da det er rigtig fint at et ungt par får muligheden for blive hjulpet igang uden tvivl. Også selvom man ikke er den skarpeste kniv i skuffen som du skriver.

De var faktisk tæt på at ligne Dea og Rasmus.

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

Lou87 skriver:

ENIG

Man skal vist passe lidt på med, at diskutere med de "populære" herinde. Ærgeligt.

Anmeld

19. maj 2011

smokin

lisesp83 skriver:

Man skal vist passe lidt på med, at diskutere med de "populære" herinde. Ærgeligt.

øøøh er det mig du hentyder til?

Anmeld

19. maj 2011

Lou87

Zette skriver:

jeg mener stadigvæk at der er en grund til at barnet er blevet taget. Og ja det er da vanvittigt synd at få taget sit barn fra sig.. men det sker altså ikke uden grund. Og igen, det handler altså om barnet og ikke om forældrene. 

Ja det handler om barnet..
Tror du ikk også barnet hellere ville være ved sine biologiske forældre hvis nu det rent faktisk viste sig at de GODT KUNNE ???

Jeg synes som lisesp83 også skriver at der findes jo altså familiecentre og det er netop her sådan nogen som dea-louise og rasmus burde ha en mulighed for at komme hen og se om de godt kan tage forældrerollen til sig..

Man kan simpelthen ikk dømme det på forhånd!!
De har ikke set dem med det barn i armene, hvordan VED de så 100% at de ikke kan - det gir ingen mening... !!??

Anmeld

19. maj 2011

Lou87

lisesp83 skriver:

Populær eller ej - man har sku ret til sin mening alle sammen
Synes bare det er træls man ikk kan ha sin mening uden og blive modargumenteret af en eller anden anden end TS.. hehe

Anmeld

19. maj 2011

Heidimed lea

Mama2980 skriver:

Ja det er et barn,  og et barns første prioritet er at være ved sine forældre (hvis de kan varetage dets behov) .. En ting er at Dea og Rasmus ikke virker alderssvarende og har et beskidt hjem, men der fra og så til at sige at de ikke er egnede som forældre er ikke okay - slet ikke når de ikke har fået en chance for at vise om de kan klare det ! Evt. kunne de jo få noget hjælp i hjemmet.

godt svar..   mener også at de har ret til at prøve og i det mindste også til at se hende lidt mere...  mener 100  procent sikkert at de skal have en chance...   med hjælp selvfølgelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.