Jamen jeg forstår ikke at du mener det? Når de er blevet vurderet uegnet? Det gør man da ikke bare ud af den blå luft - og sku da slet ikke fordi de roder og har dyr. Der er da en dybere begrundelse som vi ikke kender og jeg synes det er HELT fair at de ikke har fået den chance. Generelt set så er det du skriver et fantastisk værktøj, men ikke til folk der vurderes uegnet. Så bliver barnet jo en prøveklud.
Men du syns det er okay, at det er fint, man prøver det, hvis det er fordi det i fremtiden ville fungere fint, med forældre og barn?
Ja, enig.
Her et eksempel:
Jeg kender et par som er henholdsvis 20 og 21 år, som fik deres første barn for 2 år siden. De blev også erklæret uegnet som forældre. Men de tog kampen op med kommunen, sammen med deres advokat. Kommunen gik med til, at de blev anbragt på familiecenter med deres baby.
Der boede de i 9 mdr, og der var intet at sætte en finger på. De er der for deres barn, madmæssigt, opdragelse, velsoigneret osv osv. Og vigtigst af alt: Barnet trives.
Selvfølgelig havde de også en masse ? som førstegangsforældre, men hvem har ikke det?
De bor nu i et skønt rækkehus, med jobs, og styr på hverdagen..
Med kyndig vejl, og hjælp, kom de videre i systemet, og fik lov til at bevise, at de vil deres barn det bedste (trods, at de måske ikke er de skarpeste knive i skuffen) 
Anmeld