Er der noget jeg har misforstået?? Hannah

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Mi

Zette skriver:

Ikke engang fået lov at prøve? Det er altså ikke en eller anden prøveklud man bare kan aflevere hvis det ikke fungerer... det er barn ffs! 

NEMLIG!!!!!!! Hvis forældre skal have lov til at "prøve", så skal det være fordi der er udsigt til at de kan klare barnet og så skal det foregå på et forældre/barn hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

smokin

lisesp83 skriver:

Mig nedladende? .. Det samme er du.

Og så kommer vi ikke videre. Desværre.

nej tydeligvis ikke. Men det er da sørgeligt du mener at det er ok at børn skal være prøveklude.

Anmeld

19. maj 2011

smokin

Mi skriver:

NEMLIG!!!!!!! Hvis forældre skal have lov til at "prøve", så skal det være fordi der er udsigt til at de kan klare barnet og så skal det foregå på et forældre/barn hjem

jeg kunne ikke være mere enig i hvad du skriver. Jeg synes det er helt fair man får lov at prøve hvis der er udsigt til at man kan klare det men måske blot skal hjælpes lidt. Men jeg synes ikke det er fair at lade børn være decideret prøveklude og jeg er sikker på at dem der træffer disse beslutninger gør deres arbejde ordenligt. 

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

Zette skriver:

nej tydeligvis ikke. Men det er da sørgeligt du mener at det er ok at børn skal være prøveklude.

Nu stopper du sku.. Helt ærlig..

Jeg prøver IGEN......

Med hjælp og kyndig overvåget vejl, enten i hjemmet eller på familie center, kan de bevise om de kan være forældre eller ej.

Anmeld

19. maj 2011

smokin

lisesp83 skriver:

Jeg prøver IGEN......

Med hjælp og kyndig overvåget vejl, enten i hjemmet eller på familie center, kan de bevise om de kan være forældre eller ej.

Jamen jeg forstår ikke at du mener det? Når de er blevet vurderet uegnet? Det gør man da ikke bare ud af den blå luft - og sku da slet ikke fordi de roder og har dyr. Der er da en dybere begrundelse som vi ikke kender og jeg synes det er HELT fair at de ikke har fået den chance. Generelt set så er det du skriver et fantastisk værktøj, men ikke til folk der vurderes uegnet. Så bliver barnet jo en prøveklud.

Anmeld

19. maj 2011

mth1987

Jeg syntes ærligt talt at der er nogen der sku diskutere videre et andet sted og lade tråden fortsætte det egentlige spor der handler om Hannah og hendes datter. Det er spild af plads at være efter hinanden på den måde.

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

Jamen jeg forstår ikke at du mener det? Når de er blevet vurderet uegnet? Det gør man da ikke bare ud af den blå luft - og sku da slet ikke fordi de roder og har dyr. Der er da en dybere begrundelse som vi ikke kender og jeg synes det er HELT fair at de ikke har fået den chance. Generelt set så er det du skriver et fantastisk værktøj, men ikke til folk der vurderes uegnet. Så bliver barnet jo en prøveklud.

Men du syns det er okay, at det er fint, man prøver det, hvis det er fordi det i fremtiden ville fungere fint, med forældre og barn?

Ja, enig.

Her et eksempel:

Jeg kender et par som er henholdsvis 20 og 21 år, som fik deres første barn for 2 år siden. De blev også erklæret uegnet som forældre. Men de tog kampen op med kommunen, sammen med deres advokat. Kommunen gik med til, at de blev anbragt på familiecenter med deres baby.

Der boede de i 9 mdr, og der var intet at sætte en finger på. De er der for deres barn, madmæssigt, opdragelse, velsoigneret osv osv. Og vigtigst af alt: Barnet trives.

Selvfølgelig havde de også en masse ? som førstegangsforældre, men hvem har ikke det?

De bor nu i et skønt rækkehus, med jobs, og styr på hverdagen..

Med kyndig vejl, og hjælp, kom de videre i systemet, og fik lov til at bevise, at de vil deres barn det bedste (trods, at de måske ikke er de skarpeste knive i skuffen)

Anmeld

19. maj 2011

An&Jo

lisesp83 skriver:

Jeg prøver IGEN......

Der er lavet en §50 undersøgelse på dem hvilket betyder at flere parter har været med ind under, og dømt dem uegnede.. Derudover så bliver der også taget stilling til deres egen barndom, og Dea har selv været anbragt udenfor hjemmet, og hun blev desværre fjernet alt for sent..

Du kan jo se på dem at de er bagud i deres aldersudvikling, og det kan du også høre på dem.. Helt ærligt så bliver jeg skræmt over at se en pige der nærmest sidder og sover inde ved jordemoderen istedet for at høre efter, og bliver irriteret over at få en ekstra skanning.. Vil hun så også blive irriteret hvis barnet er syg og skal til lægen??

De er blevet tilbudt at komme på et familiehjem men har takket nej på grund af at de var bange for reaktionerne..

så jeg synes sq egentlig de har fået deres chance..

p.s. et par der tror de viser kommunen at de er klar til baby ved at hente gratispakker, ja det ved jeg ikke engang hvad jeg skal sige til.. :/

Anmeld

19. maj 2011

smokin

mortilj skriver:

Der er lavet en §50 undersøgelse på dem hvilket betyder at flere parter har været med ind under, og dømt dem uegnede.. Derudover så bliver der også taget stilling til deres egen barndom, og Dea har selv været anbragt udenfor hjemmet, og hun blev desværre fjernet alt for sent..

Du kan jo se på dem at de er bagud i deres aldersudvikling, og det kan du også høre på dem.. Helt ærligt så bliver jeg skræmt over at se en pige der nærmest sidder og sover inde ved jordemoderen istedet for at høre efter, og bliver irriteret over at få en ekstra skanning.. Vil hun så også blive irriteret hvis barnet er syg og skal til lægen??

De er blevet tilbudt at komme på et familiehjem men har takket nej på grund af at de var bange for reaktionerne..

så jeg synes sq egentlig de har fået deres chance..

p.s. et par der tror de viser kommunen at de er klar til baby ved at hente gratispakker, ja det ved jeg ikke engang hvad jeg skal sige til.. :/

eller køber maling til 1000 kr. når de ikke har råd til at købe alt det andet barnet skal have. 

Og ja - gratispakkerne... tankevækkende at de mener det er det der skal til for at man er gode forældre.

Anmeld

19. maj 2011

Lou87

Zette skriver:

Ikke engang fået lov at prøve? Det er altså ikke en eller anden prøveklud man bare kan aflevere hvis det ikke fungerer... det er barn ffs! 

Jamen det er ffs også DERES barn de bare tager.. !!??

Jeg forstår UDEMÆRKET godt at de har været obs på dea-louise og rasmus, det vi ser i tv er jo nok langt fra det værste, og det var frygteligt nok og se..
MEN det er sku DERES barn, og jeg synes IKKE det er fair at man ikke giver folk lov at forsøge (læs igen: UNDER OPSYN!!) at vise om de kan tage vare på et barn. Der findes diverse hjem osv, så kan ikke se problemet i det.. Nok kræver det resourcer - men det er kraftedeme (undskyld mit sprog) også en drastisk beslutning og tage barnet 4 timer efter ankomst...

Men der tænker vi jo nok forskelligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.