Er der noget jeg har misforstået?? Hannah

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Findusinde

Zette skriver:

Ikke engang fået lov at prøve? Det er altså ikke en eller anden prøveklud man bare kan aflevere hvis det ikke fungerer... det er barn ffs! 

Jeg må være ærligt at sige, at jeg synes det er helt i orden kommunen har valgt at tvangsfjerne Rosa... Og jeg dømmer ud fra det jeg har set i DUM.. Det skal jeg også være ærlig at sige..synes bestemt ikke de virker super kompetente til at have et barn....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

Mama2980

Zette skriver:

Ikke engang fået lov at prøve? Det er altså ikke en eller anden prøveklud man bare kan aflevere hvis det ikke fungerer... det er barn ffs! 

Ja det er et barn,  og et barns første prioritet er at være ved sine forældre (hvis de kan varetage dets behov) .. En ting er at Dea og Rasmus ikke virker alderssvarende og har et beskidt hjem, men der fra og så til at sige at de ikke er egnede som forældre er ikke okay - slet ikke når de ikke har fået en chance for at vise om de kan klare det ! Evt. kunne de jo få noget hjælp i hjemmet.

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

Findusinde skriver:

Jeg må være ærligt at sige, at jeg synes det er helt i orden kommunen har valgt at tvangsfjerne Rosa... Og jeg dømmer ud fra det jeg har set i DUM.. Det skal jeg også være ærlig at sige..synes bestemt ikke de virker super kompetente til at have et barn....

Hvordan kan man sige det, når de ikke har prøvet at være forældre endnu???

Med noget hjælp og kyndig vejledning i hjemmet, tror jeg sagtens de ville kunne være gode forældre.

Hvorfor skal de ikke have muligheden??

Anmeld

19. maj 2011

smokin

Findusinde skriver:

Helt enig og jeg brækker mig over folk der mener man skal give chancer mht. børn.... de bliver ødelagte af det! Det er fandeme ikke sjovt.

Og ja undskyld mit franske... jeg er bare så træt af at læse om den sag. Barnet blev fjernet og jeg er HELT sikker på de havde en rigtig god grund. Man tvangsfjerner altså ikke bare børn. For nogle tager det flere år - og gæt så lige selv hvor smadret de børn er.... 

Anmeld

19. maj 2011

smokin

lisesp83 skriver:

Med noget hjælp og kyndig vejledning i hjemmet, tror jeg sagtens de ville kunne være gode forældre.

vi ser jo kun en brøkdel i tv skal du lige huske på.

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

Zette skriver:

Det var da en pæn kold holdning.

Familie center eller hjælp og vejl, i hjemmet, kunne være en idé. Hvem kan sidde her og dømme andre. Som i ikke engang kender?? Andet end fra det utrolige sandfærdige tv..

Anmeld

19. maj 2011

lisesp83

Zette skriver:

vi ser jo kun en brøkdel i tv skal du lige huske på.

PRÆCIS!!!

Hvordan kan du så dømme ud fra det du ser på TV!!!!!????

Anmeld

19. maj 2011

smokin

Mama2980 skriver:

Ja det er et barn,  og et barns første prioritet er at være ved sine forældre (hvis de kan varetage dets behov) .. En ting er at Dea og Rasmus ikke virker alderssvarende og har et beskidt hjem, men der fra og så til at sige at de ikke er egnede som forældre er ikke okay - slet ikke når de ikke har fået en chance for at vise om de kan klare det ! Evt. kunne de jo få noget hjælp i hjemmet.

jeg er overhovedet ikke enig med dig. Det er så langt fra min optik at man skal have lov til at afprøve om man kan være forældre når flere instanser tydeligvis mener man ikke kan være det.. 

Anmeld

19. maj 2011

smokin

lisesp83 skriver:

PRÆCIS!!!

Hvordan kan du så dømme ud fra det du ser på TV!!!!!????

JEG har ikke dømt nogle, det har kommunen og jeg skriver at de sikkert har en god grund til det! Jeg har aldrig kommenteret på hvorvidt de er egnet eller ej! 

Anmeld

19. maj 2011

Findusinde

lisesp83 skriver:

laangt de fleste af os der kommentere på den sag, har set det hele i DUM, har læst om dem i sladderpressen... Og som en anden skriver... De tvangsfjerner ikke et barn fordi der er beskidt... Der ligger sikkert rigtig meget bag, som ikke er nævnt  i medierne...

Jeg tænker kun på barnets tarv, og jeg tror personligt ikke de kan varetage det, udfra hvad jeg ser.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.