Jeg skrev også på din anden tråd og synes det er så FLOT at du gør det, og jo mere der bliver skrevet og snakket om det, jo bedre. Der er en anden der spørger om det gør ondt. Der vil jeg sige, at man ofte får morfin under ægudtagning. Hos nogle gør det lidt ondt hos andre kan de slet ikke mærke noget (andet end morfinens glæder) Selvfølgelig er der homenerne man skal tage i måneden op til, men i forhold til at du måske kan hjælpe et par med at få et barn så synes jeg helt klart det er det hele værd.
Mht åben æg ædonation, så er det ikke tilladt i Dk og selv om det var, så er det efter min mening bedre at være lukket doner end slet ikke at være doner (der er jo nogle der ikke er interesseret i at være åben) Og det kan jeg faktisk godt forstå.
Tilgengæld tænker jeg, at med alt den mangel der er i DK at kryds ægdonation kunne være en mulighed. Det er tilladt i mange lande men ikke i DK. Det går ud på, at hvis der f.eks var 5 kvinder der ikke kunne få børn men at f.eks søster, moster, veninde eller lign gerne vil hjælpe denne kvinde, så donere de alle 5 æg og man donere så til hinanden på tværs (stadigvæk anonymt da man ikke ved ved de andre 5 kvinder er) Men dette er ikke tilladt.
Anmeld