elvital skriver:
jeg synes det er flot at du har valgt at gøre noget så stort for at hjælpe andre mennesker. Det er en smuk tanke.
Jeg tænker dog på hvorfor folk ikke "bare" adopterer i stedet for at få sat en anden kvindes æg op? I principet er det NÆSTEN (kun næsten) det samme vel? Jeg har ingen løftet pegefinger oppe...jeg undre mig bare? Men jeg er selvfølgelig heller ikke i de ramte kvinders sko. Jeg har selv født min søn, og min drøm det er faktisk at adoptere barn nr.2. -Og det er ikke for at gøre en god gerning, men bare fordi at jeg synes det føles rigtigt for os.
Og der er jo så mangebørn der mangler nogle gode forældre... så hvorfor ikke hjælpe dem?
Jeg vil gerne understrege at jeg ikke dømmer nogen blot fordi at de har et andet syn på emnet. Jeg har bare aldrig forstået hvorfor gik så langt med at få donor øg/sæd sat/lagt op, når der er flere tusinde børn der bare sidder og venter på at få en familie. Og man kan jo også adaptere børn fra de er helt spæd (næsten... 3 måneder hvertfald så).
kram fra ditte
Det med at man kan få dem som helt små kommer an på ens alder. Kender ikke grænsen men jeg havde en bekendt hvor moren var ung (starten af 30 erne) men fordi hendes mand var meget ældre var det et eller andet med at aldersgrænsen mellem dem var så stor at de faktisk slet ikke kunne adoptere.
Et andet par i min datters børnehave kunne "kun" få et barn som var over 2 pga de var tæt på fyrrene.
Hvis du har haft f.eks kræft eller andre "farlige" sygdomme så er det tit også et nej til at du kan adoptere og det samme hvis du vejer for meget.
hvis det "kun" er donersæd, så er det jo også prisforskellen som måske er 2000 kr for at få et barn (hvis man er heldig føste gang) kontra måske 150.000 kr eller hvor meget det nu koster at adoptere samt de flere års ventetid.
Grunden til at ville få opsat et æg, tror jeg bunder i, at mange kvinder gerne vil følge det helt fra starten. Dvs graviditen, fødslen osv.
Jeg synes det er en god holdning du har med at ville adoptere, som du selv siger er der mange børn der har brug for det.
Anmeld