Jeg har idag tilmeldt mig som æg donor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

SD

Lone H. skriver:

Jeg har som skrevet, idag tilmeldt mig som ægdonor, og skal allerede have taget æg ud i næste periode
Jeg er virkelig stolt af mig selv og har hele min families støtte og min kærestes

Skal til samtale og undersøgelse den 31 maj så 14 dage efter skal mine æg tages ud og gives til det par der står øverst på listen

Og hende jeg snakkede med i telefonen var vildt glad for at jeg ville gøre det, og fortalte at der var stor mangel på donoræg i danmark, og de glædede sig vildt meget til at se mig

Du har min DYBESTE respekt.

Det er så stort at du vil gøre det for andre mennesker.....

Stor ros og skulderklap til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

TbCp

Er der både åben og anonym donor som med sæddonore? Altså vil børnene kunne vælge at møde dig når de er 18 år eller hvordan?
Ren nysgerrighed.

Anmeld

12. maj 2011

LRJ

Eva. skriver:

Ok, ja, det har jeg så ikke meget forståelse for, hvis man vil det for barnets skyld også...håber ikke du tager det her ilde op, men jeg synes du skal sætte dig ind i hvad det gør ved rigtig mange donorbørn at de ikke kan finde og få afklaring i forhold til deres identitet, hvem de er og hvad de kommer af...

Jeg har en søn der er donorbarn og det er den værste beslutning jeg har taget i mit liv....det er synd for de mennesker der bliver lavet uden at kunne få afklaring.

Ved godt det ikke er dig der vælger, men forældrene...men tror ikke der er nogle der vil byde børn det min søn sidder med...og tror der er bange der ikke tænker over det, ved hvad det gør ved børnene...for det er alligevel meget nyt med al det med donor..

Men kan du, så overvej, for barnets skyld at være åben.

Det er ikke lovligt i danmark eller det er hvertfald det jeg har læst mig frem til at det ikke er men kan sagtens sætte mig ind alt det du skriver , men jeg får jo masser af vide her til samtalen

Anmeld

12. maj 2011

LRJ

DLM skriver:

Hvor er du altså et fantastisk menneske

synes det er så flot at du gerne vil hjælpe et andet par med at få børn. alt respect til dig.

Mange tak

Anmeld

12. maj 2011

LRJ

TbCp skriver:

Er der både åben og anonym donor som med sæddonore? Altså vil børnene kunne vælge at møde dig når de er 18 år eller hvordan?
Ren nysgerrighed.

Så vidt jeg kan læse mig frem til er det forbudt i Danmark at være helt åben donor, altså med navn og det hele

Anmeld

12. maj 2011

Aves.

Lone H. skriver:

Det er ikke lovligt i danmark eller det er hvertfald det jeg har læst mig frem til at det ikke er men kan sagtens sætte mig ind alt det du skriver , men jeg får jo masser af vide her til samtalen

DEt er det da med sæddonor...skræmmende hvis det ikke er...jeg forstår jo ikke anonym er lovligt, og tror også det bliver ændret en dag..

Men held og lykke med det..

Anmeld

12. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Ok, ja, det har jeg så ikke meget forståelse for, hvis man vil det for barnets skyld også...håber ikke du tager det her ilde op, men jeg synes du skal sætte dig ind i hvad det gør ved rigtig mange donorbørn at de ikke kan finde og få afklaring i forhold til deres identitet, hvem de er og hvad de kommer af...

Jeg har en søn der er donorbarn og det er den værste beslutning jeg har taget i mit liv....det er synd for de mennesker der bliver lavet uden at kunne få afklaring.

Ved godt det ikke er dig der vælger, men forældrene...men tror ikke der er nogle der vil byde børn det min søn sidder med...og tror der er bange der ikke tænker over det, ved hvad det gør ved børnene...for det er alligevel meget nyt med al det med donor..

Men kan du, så overvej, for barnets skyld at være åben.

De kommer af et æg og en sædcelle... Ja et æg fra en ukendt kvinde. Men barnet er (forhåbentlig) vokset op hos et forældrepar som har kæmpet med næb og kløer for at få det og som har en dyb kærlighed og taknemmelighed for at have fået lov til at blive forældre. Forældreskab ligger ikke i biologi.

Du har ret i at man skal overveje det nøje inden man donerer, for det er en stor beslutning. Og modtager skal være åben omkring det overfor barnet når barnet er gammel nok til at forstå det.

Åben ægdonation er ikke lovligt i Danmark.

Anmeld

12. maj 2011

TbCp

Lone H. skriver:

Så vidt jeg kan læse mig frem til er det forbudt i Danmark at være helt åben donor, altså med navn og det hele

Er der så grænser for hvor mange gang du må donerer?

Aj undskyld jeg er lidt nysgerrig Min veninde har fået donorbarn, dog med donorsæd, så er lidt nysgerrig for at høre hvordan det er når der doneres æg.

Anmeld

12. maj 2011

Faith

TbCp skriver:

Ren nysgerrighed.

Nej åben ægdonation er ikke lovligt i Danmark.

Anmeld

12. maj 2011

TbCp

smillaluna skriver:

Nej åben ægdonation er ikke lovligt i Danmark.

Okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.