Jeg har idag tilmeldt mig som æg donor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Et stort svigt synes jeg er så meget sagt.... En stor beslutning og et kæmpe ansvar, men et svigt.... Nej det synes jeg ikke.

Vi er ikke enige i den her sag, og det behøver vi heller ikke være. Lad os lade den ligge her

Jeg synes det er et svigt og især når det kan undgåes...og nej det bliver vi ikke, men jeg skal leve med det valg jeg tog ....og det jeg har oplevet det gør ved mennesker som skabes på denne måde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

LRJ

tinasmor skriver:

Jeg skrev også på din anden tråd og synes det er så FLOT at du gør det, og jo mere der bliver skrevet og snakket om det, jo bedre. Der er en anden der spørger om det gør ondt. Der vil jeg sige, at man ofte får morfin under ægudtagning. Hos nogle gør det lidt ondt hos andre kan de slet ikke mærke noget (andet end morfinens glæder) Selvfølgelig er der homenerne man skal tage i måneden op til, men i forhold til at du måske kan hjælpe et par med at få et barn så synes jeg helt klart det er det hele værd.

Mht åben æg ædonation, så er det ikke tilladt i Dk og selv om det var, så er det efter min mening bedre at være lukket doner end slet ikke at være doner (der er jo nogle der ikke er interesseret i at være åben) Og det kan jeg faktisk godt forstå.

Tilgengæld tænker jeg, at med alt den mangel der er i DK at kryds ægdonation kunne være en mulighed. Det er tilladt i mange lande men ikke i DK. Det går ud på, at hvis der f.eks var 5 kvinder der ikke kunne få børn men at f.eks søster, moster, veninde eller lign gerne vil hjælpe denne kvinde, så donere de alle 5 æg og man donere så til hinanden på tværs (stadigvæk anonymt da man ikke ved ved de andre 5 kvinder er) Men dette er ikke tilladt.

Ja kan godt huske du skrev til mig tidligere
Og tak

Fik os af vide at det gør ondt af damen jeg snakkede med

Det var os det jeg mente jeg havde læst mig frem til at det var, men der er jo delvis åben for du kan jo vælge at oplyse hårfarve, øjnfarve osv, og har så fået af vide at de får alderen af vide da den kommer de til at skulle bruge til NF

Anmeld

12. maj 2011

*A*

Hvor er du bare et stort og skønt menneske!

Jeg har en bekendt som har fået en datter via donoræg. Hun siger at hun er donoren evigt taknemmelig - der burde være flere som dig!

Anmeld

12. maj 2011

Louisiana

Hold nu kæft, hvor er du sej!!  

Hvordan foregår det egentlig? Fra start til slut.. Hvor går man hen? Hvordan donere man (gør det ondt)? Hvad er kriterierne for at kunne donere?

Igen: YOU ROCK!!

Anmeld

12. maj 2011

AnneP

Lone H. skriver:

Jeg har som skrevet, idag tilmeldt mig som ægdonor, og skal allerede have taget æg ud i næste periode
Jeg er virkelig stolt af mig selv og har hele min families støtte og min kærestes

Skal til samtale og undersøgelse den 31 maj så 14 dage efter skal mine æg tages ud og gives til det par der står øverst på listen

Og hende jeg snakkede med i telefonen var vildt glad for at jeg ville gøre det, og fortalte at der var stor mangel på donoræg i danmark, og de glædede sig vildt meget til at se mig

Vil bare sige du er en engel! -intet mindre! Fantastisk flot!

Anmeld

12. maj 2011

Lisbeth1985

Lone H. skriver:

Jeg har som skrevet, idag tilmeldt mig som ægdonor, og skal allerede have taget æg ud i næste periode
Jeg er virkelig stolt af mig selv og har hele min families støtte og min kærestes

Skal til samtale og undersøgelse den 31 maj så 14 dage efter skal mine æg tages ud og gives til det par der står øverst på listen

Og hende jeg snakkede med i telefonen var vildt glad for at jeg ville gøre det, og fortalte at der var stor mangel på donoræg i danmark, og de glædede sig vildt meget til at se mig

Lige et KÆMPE skulderklap herfra

Jeg er sikker på, at der er et par i behandling, som er MEGET taknemlige for din gavmildhed!

Held og lykke med det hele

Anmeld

12. maj 2011

tinasmor

Hold nu kæft, hvor er du sej!!  

Hvordan foregår det egentlig? Fra start til slut.. Hvor går man hen? Hvordan donere man (gør det ondt)? Hvad er kriterierne for at kunne donere?

Igen: YOU ROCK!!

(ikke trådstarter)

Det er ligesom ved IVF (altså fremgangsmåden) Det vil sige du tager homoner- enten ved næse spray eller indspøjtning. Dette gør du får at danne flere æg. Når ægene er modnet og klar til at tages ud så får du bedøvelse og dine æg bliver taget ud.

Nogle kvinder finder det ubehageligt, andre kan ikke rigtig mærke noget (selve ægudtagningen) pga bedøvelsen. Efter man har fået taget æg ud skal man have en til at køre en hjem og så anbefales det, at man hviler resten af dagen.

Kriterierne er, at du er sund og rask (dvs ingen genetiske sygdomme) og så er der en max grænse på alder, kan ikke huske om det er 36 eller noget i den stil) En spurgte tidligere om man må donere hvis man ryger og det kan man sagtens.

Anmeld

12. maj 2011

elvital

jeg synes det er flot at du har valgt at gøre noget så stort for at hjælpe andre mennesker. Det er en smuk tanke.

Jeg tænker dog på hvorfor folk ikke "bare" adopterer i stedet for at få sat en anden kvindes æg op? I principet er det NÆSTEN (kun næsten) det samme vel? Jeg har ingen løftet pegefinger oppe...jeg undre mig bare? Men jeg er selvfølgelig heller ikke i de ramte kvinders sko. Jeg har selv født min søn, og min drøm det er faktisk at adoptere barn nr.2. -Og det er ikke for at gøre en god gerning, men bare fordi at jeg synes det føles rigtigt for os.

Og der er jo så mangebørn der mangler nogle gode forældre... så hvorfor ikke hjælpe dem?

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke dømmer nogen blot fordi at de har et andet syn på emnet. Jeg har bare aldrig forstået hvorfor gik så langt med at få donor øg/sæd sat/lagt op, når der er flere tusinde børn der bare sidder og venter på at få en familie. Og man kan jo også adaptere børn fra de er helt spæd (næsten... 3 måneder hvertfald så).

kram fra ditte 

Anmeld

12. maj 2011

Louisiana

Eva. skriver:

Det handler ikke om kærlighed eller omsorg...det handler om identit og gener og den arv og historie der er med der...og det er et faktum at mange donorbørn mangler noget i dem selv, de går rundt og føler de er halve...og det er et savn om hvem de er og ikke et savn omkring det at være forældre.

Men... Så kan man jo heller ikke adoptere... For mange af de børn der bliver adopteret mangler da, om nogen, en viden om deres forældre... Arv, identitet, gener og historie! Jeg ved godt, at det er to forskellige ting, men udfaldet er jo det samme..! For børnene, ihvertfald!

Anmeld

12. maj 2011

tinasmor

Eva. skriver:

Jeg synes det er et svigt og især når det kan undgåes...og nej det bliver vi ikke, men jeg skal leve med det valg jeg tog ....og det jeg har oplevet det gør ved mennesker som skabes på denne måde...

Tænker på, om du måske er lidt farvet mht din holdning, fordi det er gået som det er gået i dit tilfælde hvor faren (ikke den biologiske, men han der underskrev sig på at få et barn sammen med dig) ikke var interesseret alligevel.

Det er jo ikke alle børn der har det kæmpe behov for at vide deres biologiske bagland (ligesom det jo heller ikke er alle f.eks adoptivbørn der ønsker at søge efter deres biologiske ophav)

Hvis en mand og en kvinde vælger at få et barn med doner fordi manden f.eks ingen sædceller har og barnet måske får dette at vide som f.eks 6 årig, men ellers lever som alle andre børn med far og mor (bortset fra at faren ikke har leveret sæd- men det siger statistikkerne jo også at 1 ud af 10 der lever men en der tror det er deres far, men så har moren haft en udenomshalløj jo også) så tror jeg altså ikke det er alle donerbørn der vil se det som et svigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.