at blive meldt/melde til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

TbCp

Jeg er ikke selv blevet meldt, men jeg har meldt et familiemedlem engang for nogle år siden!
Jeg fik hele den side af familien på nakken, pga. det, men var det idag så gjorde jeg det igen!

Man skal ikke bare lukke øjnene for den slags.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Caroline86

quar20 skriver:

jeg er aldrig blevet meldt selv - det ville der nu hellere ingen grund være til..

men har meldt min mor MANGE MANGE gange - pga. mine mindre søskende som bor hos hende.. og der er ALDRIG sket en dyt.. TRODS flere socialrådgivere,politi og lærer har givet udtryk for at de burde være blvet tvangsfjernet

æv... det er jo så desværre det der også sker at der IKKE bliver reageret ordentligt på det!

Så er vi tilbage til hele scenariet omkring en nationalisering af børneværnssager!! Jeg tror det kunne være rigtigt fint!

Er der stadig problemer med din mor og dine søskende, eller er de så store nu at det er "overstået"?

knus

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Ja, du har sku nok ret

Og nåh ja, så bor faren ved dem, men har adresse ved hans forældre.

det er også ulovligt, men hul i det!!!! Lige nu skal du kun tænke på at hjælpe den lille dreng - og hans mor!! og jeg er sikker på du gør det rigtige nu

knus

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

TbCp skriver:

Jeg er ikke selv blevet meldt, men jeg har meldt et familiemedlem engang for nogle år siden!
Jeg fik hele den side af familien på nakken, pga. det, men var det idag så gjorde jeg det igen!

Man skal ikke bare lukke øjnene for den slags.

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

det er også ulovligt, men hul i det!!!! Lige nu skal du kun tænke på at hjælpe den lille dreng - og hans mor!! og jeg er sikker på du gør det rigtige nu

knus

Ja, sidder og kommer i tanke om en masse nu.. Han ska i retten nu her, det var vist noget med at køre uden kørekort.. Og noget vold.. Så sent som i efteråret gik han med fodlænke i 2-3 mdr..
Han har en 4 sider lang straffeatest..
Hun er heller ikke guds bedste barn, hun stak af i en gulpladet bil, uden forsikring, men sønnen i autostol foran, hendes kæreste mellem dem, en efterlyst bag i og en kamphund der ikke var spændt fast..

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Ja, sidder og kommer i tanke om en masse nu.. Han ska i retten nu her, det var vist noget med at køre uden kørekort.. Og noget vold.. Så sent som i efteråret gik han med fodlænke i 2-3 mdr..
Han har en 4 sider lang straffeatest..
Hun er heller ikke guds bedste barn, hun stak af i en gulpladet bil, uden forsikring, men sønnen i autostol foran, hendes kæreste mellem dem, en efterlyst bag i og en kamphund der ikke var spændt fast..

tror du ikke bare du skal gribe knoglen og ringe til kommunen og ytre din bekymring?

Anmeld

11. maj 2011

Tkcuf

Vi er blevet meldt, af mandens familie. De havde set sig rigtig sure (på mig vist?) Og sagt at jeg var syg i hovedet osv. Kommunen kom et par gange og lukkede hurtigt sagen. Og så prøvede de ellers at trække i land (mandens familie) og sige at kommunen da bare havde MISFORSTÅET noget. Øhm, nåna da. Det er ikke noget jeg er flov over. Men min kæreste bryder sig meget lidt om sin familie. Og det forstår man jo godt. At dem og jeg ikke kan sammen burde overhovedet ikke ende i en melding om dårligt forældreskab.

Anmeld

11. maj 2011

wamse

Jeg har aldrig selv meldt nogen, men jeg/vi er blevet meldt 2 gange. Begge gange var bekymringer fra psykiatrisk afdeling omkring min eksmands forældreevner, specielt når han var aktivt misbrugende.

Samme psykiatriske afd. undlod så at uddybe deres bekymringer, da de havde muligheden for det, da min eks og jeg kører samværssag gennem statsforvaltningen, det synes jeg så er vildt vattet. 

Anmeld

11. maj 2011

Mi

Jeg er ikke selv blevet meldt, men i mit arbejde som pædagog har jeg oplevet flere gange at skulle lave underretninger til kommunen.

Anmeld

11. maj 2011

SussieThyssen

Caroline86 skriver:

Hey guys!

Jeg synes oftere og oftere jeg hører om, særligt unge ( ), mødre der bliver meldt til kommunen og så tænkte jeg på hvor mange herinde der har oplevet at blive meldt - uanset om der så var noget i det eller ej

Og hvor mange af Jer har meldt andre til kommunen?

Vi er aldrig blevet meldt (ikke så vidt vi ved, i hvert fald ) og vi har heller aldrig meldt nogen selvom tanken har været der... Heldigvis var der nogle andre der reagerede inden os (eller må hellere nøjes med at tale på egne vegne)...

Jeg tænker meldt i forhold til børn! Hvis I har meldt nogen af andre grunde må I gerne skrive det i en kommentar, men stem venligst kun når det drejer sig om børn

Det er naturligvis muligt at svare anonymt...

Mange knus Caroline

Ingen af delene, vores liv har da heldigvis indtil nu været ret udramatisk i den retning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.