at blive meldt/melde til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Anonym

vi blev testet som forældre inden jeg fødte, og vi blev godkendt, så den sag blev afsluttet men så meldte vores sp os, da hun mente jeg havde en depression, det var der heldigvis ikke noget hold i.. så den sag er osse afsluttet... synes det er utroligt at kommunen er sådan efter en fordi man har haft en depresion.. de ved jo at det går godt da vi har haft hjemmehos.. og de skønnede at alt gik super godt... det er bare hårdt når de holder en under opsyn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

vi blev testet som forældre inden jeg fødte, og vi blev godkendt, så den sag blev afsluttet men så meldte vores sp os, da hun mente jeg havde en depression, det var der heldigvis ikke noget hold i.. så den sag er osse afsluttet... synes det er utroligt at kommunen er sådan efter en fordi man har haft en depresion.. de ved jo at det går godt da vi har haft hjemmehos.. og de skønnede at alt gik super godt... det er bare hårdt når de holder en under opsyn

Jeg kan godt forstå det må være hårdt at føle sig "overvåget" men du skal tænke på at de KUN vil dig og dit barn det bedste! Jeg ved godt det er svært at tænke sådan når man sidder i situationen, og særligt når der intet har været i de situationer I har været i...

knus til dig

Anmeld

11. maj 2011

eElak

Jeg har stemt andet. 

Men jeg har "meldt" mig selv til kommunen, da knægten var helt lille, fordi jeg havde brug for hjælp til at tackle de reaktioner / fødselsdepression, og det var den vej jeg måtte gå. 

Nu vil de så bare ikke lukke sagen - jeg har i hvert fald aldrig fået papirer på at den er lukket. Hvilket minder mig om.... ;-)

Anmeld

11. maj 2011

Nemesis

wamse skriver:

Jeg har aldrig selv meldt nogen, men jeg/vi er blevet meldt 2 gange. Begge gange var bekymringer fra psykiatrisk afdeling omkring min eksmands forældreevner, specielt når han var aktivt misbrugende.

Samme psykiatriske afd. undlod så at uddybe deres bekymringer, da de havde muligheden for det, da min eks og jeg kører samværssag gennem statsforvaltningen, det synes jeg så er vildt vattet. 

ai hvor ringe! kan du så ikke bruge de tidligere underretninger derfra som "bevis"??

Håber virkelig ikke han får andet end overvåget.

Sisse

Anmeld

11. maj 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

Ja, det ved jeg godt.. Men på den anden side, så ville jeg ha så dårlig samvittighed over det.. Det er jo ikke fedt at blive meldt til kommunen, men sønnen fortjener sku det bedste, for han er en dejlig dreng.
Har også gået med tanken om det, men ja..
Det skal så også lige siges, at det her ikke er noget jeg har vidst siden han blev født.. Det er først inden for de sidste par uger jeg har fundet ud af det..

Hvordan kan man have dårlig samvittighed over at hjælpe et barn??

Ja jeg har meldt til kommunen 2 gange,Man har pligt til at gøre noget ved det man ser.

Self. skal man ikke drøne afsted med en ½ vind.-Men tit ved man jo også godt at der er en grund ,og ens mavefornemmelse siger en meget.

Jeg har selv levet i et helvede til barndomshjem,og alle lukkede øjnene for at min søster og jeg belv mishandlet.

Ikke om jeg vil gøre det samme mod andre børn.

Anmeld

11. maj 2011

Pia.

Heldigvis ingen af delene - er aldrig blevet meldt og har heller aldrig følt grund til at skulle melde nogen..

Jeg har i forbindelse med mit arbejde, samarbejdet med kommunen omkring et barn - men det er en helt anden historie og ikke en anmeldelse..

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Er ikke selv blevet meldt, har hellere ikke meldt nogen, ej hellere i pædagogisk praksis, det skal understreges at der ikke har grund til det. 

Jeg har en veninde, som jeg opfordrede til at tage kontakt til kommunen og søge hjælp og det gjorde hun så også.

Jeg har dog oplevet som pæd.stud. at være i praktik, hvor der  burde være taget kontakt til kommunen..Da jeg gik til inst. leder og souschef og fortalte hvad jeg oplevede, sagde de køligt, jaja, de forældre har vi prøvet at overbevise til at underskrive et samtykke for at få hjælp i hjemmet i en længere periode...arghhh totalt hul i skallen jeg nævte mine bekymringer for skolen, og de tog vist affære..

Pædagoger har underretningspligt og den skal huskes når der er behov for det!

Anmeld

11. maj 2011

quar20

Caroline86 skriver:

æv... det er jo så desværre det der også sker at der IKKE bliver reageret ordentligt på det!

Så er vi tilbage til hele scenariet omkring en nationalisering af børneværnssager!! Jeg tror det kunne være rigtigt fint!

Er der stadig problemer med din mor og dine søskende, eller er de så store nu at det er "overstået"?

knus

Lige præcis...!!

Der er desværre stadig en del problemer og har sidst givet en indberetning/underetning  for godt 4 uger siden og INTET er sket.. Min to søskende blir 19 på lørdag men der er stadig min bonussøster på 13 år.. Pt. har de ingen vand eller varme og har ikke haft det de sidste 4 uger fordi min såkaldte mor ikke har betalt regningerne i flere måneder..

Selv skolen hvor vi søster går på har meldt hende, min moster altså min mors søster, min mands familie da jeg har haft en af pigerne der blir 19 på lørdag til at bo hos mig for nogle år tilbage - og dengang var det, det samme..!!

Anmeld

11. maj 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

Hey guys!

Jeg synes oftere og oftere jeg hører om, særligt unge ( ), mødre der bliver meldt til kommunen og så tænkte jeg på hvor mange herinde der har oplevet at blive meldt - uanset om der så var noget i det eller ej

Og hvor mange af Jer har meldt andre til kommunen?

Vi er aldrig blevet meldt (ikke så vidt vi ved, i hvert fald ) og vi har heller aldrig meldt nogen selvom tanken har været der... Heldigvis var der nogle andre der reagerede inden os (eller må hellere nøjes med at tale på egne vegne)...

Jeg tænker meldt i forhold til børn! Hvis I har meldt nogen af andre grunde må I gerne skrive det i en kommentar, men stem venligst kun når det drejer sig om børn

Det er naturligvis muligt at svare anonymt...

Mange knus Caroline

Har aldrig meldt nogen og heller ikke selv blevet det... 

Kender faktisk en, som jeg fik at vide igår aftes, at hun var blevet meldt til kommunen pga hendes børn var møg beskidte og ikke kom udenfor... 

Der mødte 2 op uanmeldt fra kommunen, og kunne se der var ikke hold i det der, blev sagt!!

Anmeld

11. maj 2011

Silvermist

Er så vidt jeg ved aldrig blevet meldt og har heller aldrig meldt nogen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.