at blive meldt/melde til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Ryberg

Har meldt mig ex til kommunen for grov vold mod hans datter fra hun var 1 år til 6 år gammel.....

Er aldrig selv blevet meldt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

tror du ikke bare du skal gribe knoglen og ringe til kommunen og ytre din bekymring?

Jo, nåede det ikke i dag, så gør det i morgen..
Kan man egentlig ikk skrive et brev til kommunen?

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Carina:-) skriver:

Hvordan kan man have dårlig samvittighed over at hjælpe et barn??

Ja jeg har meldt til kommunen 2 gange,Man har pligt til at gøre noget ved det man ser.

Self. skal man ikke drøne afsted med en ½ vind.-Men tit ved man jo også godt at der er en grund ,og ens mavefornemmelse siger en meget.

Jeg har selv levet i et helvede til barndomshjem,og alle lukkede øjnene for at min søster og jeg belv mishandlet.

Ikke om jeg vil gøre det samme mod andre børn.

Dårlig samvittighed er måske heller ikke det rigtige ordvalg, men ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Vil ha det underligt med det. Selvom jeg godt ved, at det vil hjælpe både mor og barn,

Anmeld

11. maj 2011

Sof

Nej og nej... Har aldrigt set mig nødsaget til at melde nogen og er aldrig blevet meldt 

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

quar20 skriver:

Lige præcis...!!

Der er desværre stadig en del problemer og har sidst givet en indberetning/underetning  for godt 4 uger siden og INTET er sket.. Min to søskende blir 19 på lørdag men der er stadig min bonussøster på 13 år.. Pt. har de ingen vand eller varme og har ikke haft det de sidste 4 uger fordi min såkaldte mor ikke har betalt regningerne i flere måneder..

Selv skolen hvor vi søster går på har meldt hende, min moster altså min mors søster, min mands familie da jeg har haft en af pigerne der blir 19 på lørdag til at bo hos mig for nogle år tilbage - og dengang var det, det samme..!!

det lyder da helt vildt at de ikke gør noget Og politiet forsøger også, siger du!?

øv altså...

kram

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Jo, nåede det ikke i dag, så gør det i morgen..
Kan man egentlig ikk skrive et brev til kommunen?

jo, jeg vil tro du godt kan skrive et brev.. men så skal de selv på kommunen og smide det i postkassen for du skal jo skrive afsender på ellers... Men jeg tror det er bedst at ringe! Det er altid bedre med personlig kontakt på den måde så de også kan stille spørgsmål hvis der er noget de er i tvivl om eller skal have uddybet

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Kan også sagtens se det fra jeres side..

Vidste ikke man kunne gøre det anonymt..
Ved du hvordan jeg skal gøre det?

jeg tro jeg vælger den gang af være anomym.

Jeg ville da prøve af overtale moren om af komme på krisecenter sammen med sin søn. Udover det meld ham til politi mod vold den næsten kan bleve søn der blever slået

hvis bare jeg så en far slå en kvinde have jeg ringede til politi med det sammen og prøve af tale veninden til fornuft om det der er ikke holodbare ikke kun for hende men også for sin søn det ender med en dag han slå ham også lære søn af det og slå mor og andre mennesker.

Se af få en lang snak med hende eller ring til kommunen du siger bare du hedder .Eller siger dit navn og du gerne ville være ano omkring det du ringer om.

jeg har selv været med til af meldt  en mand/far  for vold mod sit søn og hund han kom skide fuld ud for dsb og drengen sagde købte  far har du købt en cola og nået chokolade til mig. far råbte det er sgu ikke weekend og gav drengen en på hovede så dreng begyndt af bløde ud af næsen og munden.Han var skidfuld en mand i 40ene også slå hunden til pga tro jeg af han slå  drengen så hund bid manden i hånden så blødt han vi ringede til politi og de kom osv og andre mennesker så det vidne osv. .

Jeg har også selv prøve af bleve meldt af to veninder og min ekstil min stor søn på nu 10½ år i 2005 vores sagsbehandleren som jeg kendt godt til min søn.Hun kom ud så vores nye hjem/lejlighed,Hun så mit køleskab og min søn og grine så højt lyt jeg sagde hva griner du af jeg syntes det er vildt fedt af se dig igen og sagde mit navn første......... sagde så super lækkert hjem du har fået dig og godt du slap ud af det forhold til din søn her er jo ingen ting af komme efter indgang støv hihi vi tog en kop kaffe mere  og snakke om vind og vejr i ca 1½ time..

Hun sagde hun ikke måtte sige hvem der have ringede men jeg sagde jeg kan kun komme i tanke om 2-3 personer og hun sagde jeg må normal ikke sige det men du har ret det er dem.Jeg sagde så lidt underligt den ene af mine veninde meldt mig når hendes to mindste stod til af skulle i familiepleje. Dårlig smag i munden.

jeg var bleve meldt for urent hjem og omsogshed og af min søn aldrig fik mad og rent tøj på. Hun have snakke med børnehaven inden hun kom hos mig og de var måløs over jeg var meldt for søn have altid for meget mad med i madpakken og pænt i tøje osv og de syntes vi snakke godt sammen når jeg aflever og hente min søn så der var der ikke nået af komme efter heller ikke fra sp. Da jeg var sammen med hans far valgt jeg jo støtte i hjemme pga vores mange skænderi og vores søn var tit syg og indlagt og jeg fik fødseldep derfor fik vi ekstra sp på besøg alt det slutte i marts 2003 efter ca 2 år  med støtte/samtaler med conni + sgsbehandleren af og til også møde med hende sammen med cooni sådan en hjemme hos os hed det og de første 3 gang var vores søn med under samtalerne men derefter 3 besøg valgt conni af sige af vores søn ikke skulle være der for vi snakke jo ikke andet godt og positiv omkring ham det der var vores problem var ham og jeg af løse det uden af han kaste med ting smager eller slå til ting det var første i juni og juli 2005 han slå mig 1 gang blev uvenne og jeg skubbe/ryste til hans com han slå mig så på skulderen og 2 gang kaste han ting efter mig og en veninde var tæt på af ramme især hende og da han ikke ramt mig kom han hen og slå skubbe og skræg til mig.han slå mig to gang i ryggen da jeg stod med ryggen til ham derefter fik jeg nok og flytte hjem til hende jeg troede var min veninde/ lade os sige hun hedder viv som også var det i starten men med et efter jeg kom i egen lejlighed  med min søn.ja og fik ny kæreste osv meldt hun mig.har snakke med den anden veninde  sus hun holdt ikke med hende men hun lånt dog hendes tlf ud til hende og sad og lytte med da hun ringede til kommunen og tog min veninde sus og min eks med ind i  det hele af de have også set det hele osv.

Snakker den dag i dag fint med min gammel veninder sus har også kendt hende før viv og kendt sus siden 97 ja  og eks snakker jeg også fint med. Skal siges af sus er bleve meldt 4 gang af hende veninde viv der..Om overgrab på sin datter af deres søn og en masse andet.

Jeg syntes ikke det er en veninde. Jeg syntes sgu bare hun har ondt i røven.Hun har ikke den mellemste hos sig hved jeg for en fælles veninde + den stor har mange problemer og den lille sine også og hun hved ikke hvem der er far til de to mindste siges der. udfra det hele her mener jeg af hvis man ser ting ja så meld det med det sammen men man skal skam ikke bare meld folk for ting man høre fra andre osv man skal have hold i det man meld om som set,hørt osv det selv.

Så ser jeg en jeg kender  eller ikke kender blever slået af sin far eller mor eller ligne.Så  er jeg kold i røven jeg ringe og meld ham eller hende til politi og kommunen.Det er bare af vende ryggen hvis ikke og jeg mere man skal gøre det jo være kan det være for barn person og ja også en selv.

Mvh herfra bare mine ord.

Anmeld

11. maj 2011

quar20

Caroline86 skriver:

det lyder da helt vildt at de ikke gør noget Og politiet forsøger også, siger du!?

øv altså...

kram

Ja altså det er en MEGET MEGET lang historie, men kort fortalt har hjemmet simpelthen været præcis som det program på tv2 mener jeg det var der hed "storsamleren" - Jes sådan boede vi desværre - og jeg flyttede HELDIGVIS op til min far da jeg blev 13år!!..

Men hjemmet ser stadig sådan ud, og da jeg boede hjemme var der vold, omsorgssvigt og beskidt.. altså sådan VIRKELIG beskidt.. Der var absolut ikke 1 meters gulv at se for LORT...!!

Og bad var 1 gang om ugen i samme vand som alle andre - men selvfølgelig "de voksne " først..!!

Anmeld

12. maj 2011

wamse

ladydan1 skriver:

ai hvor ringe! kan du så ikke bruge de tidligere underretninger derfra som "bevis"??

Håber virkelig ikke han får andet end overvåget.

Sisse

Blev simpelthen så skuffet, da jeg så deres udtalelse, for der stod, at de ikke ville udtale sig om hans forældreevner, da han var udskrevet fra dem, men samme afdeling havde lige præcis lavet 2 underretninger omkring bekymringer, om hans forældrevner. Det giver jo ingen mening så 

Jeg håber heller ikke det bliver til mere end overvåget, for didst han så vores datter, begyndte han at snakke om, at han snart ville prøve i byen igen Dvs at han vil prøve at drikke igen, og det går jo fuldstændig amok hver gang han forsøger. 

Anmeld

12. maj 2011

betski

Caroline86 skriver:

Hey guys!

Jeg synes oftere og oftere jeg hører om, særligt unge ( ), mødre der bliver meldt til kommunen og så tænkte jeg på hvor mange herinde der har oplevet at blive meldt - uanset om der så var noget i det eller ej

Og hvor mange af Jer har meldt andre til kommunen?

Vi er aldrig blevet meldt (ikke så vidt vi ved, i hvert fald ) og vi har heller aldrig meldt nogen selvom tanken har været der... Heldigvis var der nogle andre der reagerede inden os (eller må hellere nøjes med at tale på egne vegne)...

Jeg tænker meldt i forhold til børn! Hvis I har meldt nogen af andre grunde må I gerne skrive det i en kommentar, men stem venligst kun når det drejer sig om børn

Det er naturligvis muligt at svare anonymt...

Mange knus Caroline

Jeg er aldrig selv blevet meldt til kommunen og kan heller ikke forestille mig, det nogen siden ville komme til at ske. Så jeg har klikket på at jeg ikke selv er blevet anmeldt. Jeg har også klikket på andet, da jeg har været meget tæt på at anmelde min overbo, der hvor jeg boede før. Men da hun en dag kommer og fortæller mig at SFO'en har lavet en indberetning på dem og at kommunen vil komme og besøge dem, var der ingen grund til at jeg gjorde yderligere. Jeg trøstede min overbo med at hun skulle se det som en håndsrækning fra både SFO og kommune. Min overbo var (er) alkoholiker, men trods det, var deres hjem aldtid rent og hendes søn fik altid med og havde rent tøj på. Men det ændrede bare ikke på, at han oplevede en masse som en dreng på 6 år slet slet ikke skulle opleve. Så jeg blev meget lettet over, at andre så samme problem som jeg og gjorde noget ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.