at blive meldt/melde til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

FrkLarsen

Hej søde.

jeg har stemt 'ANDET' da jeg ikke selv ved om jeg blev meldt til kommunen eller om de selv valgte at hapse mig i deres klør!

Opholdet herude skyldes min mors alkohol forbrug i min barndom, og at jeg har været i plejefamilie i 10år af mit 20årige liv! 

Jeg har jo boet på observationsshjem i over 9 måneder nu, og skal heldigvis hjem med min datter!!! PÅ SØNDAG!! WUUHUUUU!!!!

Jeg har aldrig selv meldt nogen. :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Caroline86

serinasmor skriver:

interessant debat

Jeg er ikke blevet meldt og har ikke selv meldt nogen ...

jeg har dog på det kraftigste overvejet at melde en husstand jeg går forbi hver dag..  ungerne behandler ikke hinanden godt.. moderen river nærmest deres arme af dagligt.. sproget er af H til (de råber så højt så det kan høres 100 meter væk selvom deres vinduer og døre er lukkede).. forældrenes indbyrdes forhold ser heller ikke for godt ud udefra ( der er kommet kaffemaskine, tallerkener osv.. flyvende ud af vinduet) .. ungerne rendte i vinters rundt udenfor uden overtøj..  moderen virker altid skidesur ..  men alt i alt er det vel ikke nok til at melde nogen .. synes bare det er synd for de stakkels unger

serinasmor

jeg ville bestemt ringe til kommunen og informere dem om det du oplever....!! Det kan sagtens være det ikke er noget de vil gøre noget ved, men måske vil de gerne lige have øjne på dem, måske har de allerede fået advarsler el. lign!?

Jeg ville ringe og tage en snak med kommunen!

Anmeld

11. maj 2011

Corn

Har ikke meldt nogen, og har ikke selv været meldt...

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Hov, glemte da at jeg også har oplevet at en lærer sendte underretninger, helt uberettiget. Og selvom det lyder som en dårlig historie, så var hun efter mig og min søn. Moppede ham og gjorde alt for at ramme os.

Men der røg en underretning afsted, men jeg fik da virkelig sat den skole på plads, selvom det var hårdt da jeg oveni lige havde andre ting der skulle kæmpes mod.

Min søns symptomer vra pga en sygdom som faktisk var opdaget men som ikke blev taget alvorligt fra lærerens side.

Og så har jeg oplevet en bh der sendte en underretning fordi jeg ikke gjorde som de sagde, men gjorde som jeg ville. Så sørgeligt og så skidt en måde at forvalte sin position og sin magt som pædagog. Jeg flyttede mit barn med det samme og er senere blevet bekræftiget i at der var noget helt galt i den bh.

Jeg skriver som anonym her, da der er personer der ville elske at bruge det her mod mig.

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Ja, jeg har meldt moderen til min kærestes børn. Der var allerede flere instanser inde over, men jeg valgte alligevel at kontakte kommunen for at fortælle min historie.

Hun er nu flyttet og har fået endnu et barn, og via familiemedlemmer har jeg fået at vide at det står lige så galt til igen som det gjorde dengang, så jeg overvejer kraftigt at kontakte hendes nye kommune og fortælle hvad jeg har hørt. De er dog allerede informeret om nogle ting, men igen - jo flere anmeldelser, jo hurtigere reagerer de måske.

Anmeld

11. maj 2011

Stéphanie

Caroline86 skriver:

jeg tror faktisk også ret ofte at der kommer anmeldelser uden hold i (og heldigvis for det, egentlig.. tænk hvis der var hold i dem alle )... Det bliver brugt som "hævn" hvis man ser sig sur på nogen, for så rammer man dem hvor det gør mest ondt - børnene

tak fordi du delte din erfaring Jeg håber der er flere der åbent vil fortælle om den slags

Jeg tror desværre også tit det sker at man hævner sig på den måde, og det er virkelig heller ikke sjovt at være i gennem, men man lærer af det!

Jamen det var da så lidt, som sagt skammer jeg mig ikke over det da der ikke var hold i det. Men tror folk har meget svært ved at tale åbent om det, da det jo er et meget svært emne. 

Men  for at du har bragt det på banen, det kan ske at det bliver lidt mindre tabu at snakke om.

Anmeld

11. maj 2011

serinasmor

Caroline86 skriver:

jeg ville bestemt ringe til kommunen og informere dem om det du oplever....!! Det kan sagtens være det ikke er noget de vil gøre noget ved, men måske vil de gerne lige have øjne på dem, måske har de allerede fået advarsler el. lign!?

Jeg ville ringe og tage en snak med kommunen!

tjaee .. du har nok ret ...  på den anden side vil jeg bare heller ikke være hende den sure .. det kan jo sagtens tænkes det ser helt ok ud på den anden side af døren og der vitterlig ikke er hold i min mistanke ..

men du har nok ret ...  *at tage sig sammen*

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Ok...på den måde..

Men ja, der kommer en eller anden kontakt fra kommunen på et eller andet tidspunkt, der kan gå op til to år hernede, ved jeg..

Jeg har prøvet at blive meldt...at få et brev fra kommunen om at jeg skulle møde op der og der ellers ville de komme til mig...

Det var så en person der havde kontaktet kommunen, børnehaven og sfo og fortalt en masse grimme ting om mig.

Det var en meget meget ubehagelig oplevelse for mig, har aldrig følt mig så blottet og ydmyget...

Valgte at tage mit ældste barn med og en bisidder.

wow, 2 år!? det er skisme da længe hvis der rent faktisk er noget i anmeldelsen Jeg tænker hvis man melder nogen for vold mod børn (bare for at tage et eksempel) så nytter det da ikke at der går 2 år før de reagerer!!!!? men de tager selvfølgelig nok højde for hvilke sager de mener haster og hvilke der "kan vente lidt"...

Det lyder ikke som en rar oplevelse du har haft Som jeg også skrev momse22 så tror jeg ret tit der kommer anmeldelser som "hævn" på uoverensstemmelser el. lign fordi man VED at det rammer når det pludselig går på ens evner som mor og ens omsorg for guldet!

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Jeg er blevet meldt, men det var de hurtige til at finde ud af at der ikke var hold i.

Jeg har osse selv meldt en fra min gamle mødregruppe, da hun var meget umoden, og ikke kunne ta´ordentlig vare på sin lille dreng. Det er der blevet taget rigtig godt hånd om. Det blev bl.a. opdaget at hun havde en slem fødselsdep.

Mht. sagsbehandlerne jeg har snakket med, så har jeg kun ros tilovers for dem. De var virkelig søde, og jeg synes de gør et utrolig vigtigt stykke arbejde.

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

FrkLarsen skriver:

Hej søde.

jeg har stemt 'ANDET' da jeg ikke selv ved om jeg blev meldt til kommunen eller om de selv valgte at hapse mig i deres klør!

Opholdet herude skyldes min mors alkohol forbrug i min barndom, og at jeg har været i plejefamilie i 10år af mit 20årige liv! 

Jeg har jo boet på observationsshjem i over 9 måneder nu, og skal heldigvis hjem med min datter!!! PÅ SØNDAG!! WUUHUUUU!!!!

Jeg har aldrig selv meldt nogen. :-) 

fedt at I ENDELIG skal hjem!!!!!!

Jeg tror også (uden at vide det) at det i dit tilfælde er pga. din baggrund... og jeg tror ikke der er nogen "skjulte anmeldelser" når man bor på observationshjem? der tror jeg man får alle tanker og bekymringer at vide? hmm..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.