at blive meldt/melde til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Ja, det ved jeg godt.. Men på den anden side, så ville jeg ha så dårlig samvittighed over det.. Det er jo ikke fedt at blive meldt til kommunen, men sønnen fortjener sku det bedste, for han er en dejlig dreng.
Har også gået med tanken om det, men ja..
Det skal så også lige siges, at det her ikke er noget jeg har vidst siden han blev født.. Det er først inden for de sidste par uger jeg har fundet ud af det..

jeg er meget enig med Eva her.. du bliver nødt til at gøre noget for den stakkels dreng! Inden det for alvor begynder at gå ud over ham

Jeg kan godt forstå det er både hårdt og svært at skulle lave den anmeldelse! Du kan evt. lave den anonymt, så du ikke risikerer hug fra parret når kommunen reagerer?

Jeg ved godt, du selv ved det, men du er nødt til at reagere her!!

Det er "bare" om gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Diana...

Eva. skriver:

Prøv lige at læs hvad du skriver,,....du er ked af at melde nogle der ikke magter deres opgave og svigter et uskyldigt barn...jeg bliver helt ked på det barns vegne...de voksne har et valg, men barnet kan INTET gøre.

Og så skal man huske at kommunen jo ikke er den store stygge onde, som vil alt skidt...de går ind for at støtte og hjælpe...ingen ønsker at fjerne børn, men samfundet ønsker at de børn der lever i det alle skal leve godt, have bedst mulige betingelser for at vokse op og kunne klare sig selv...og det kan man nu bedst hvis man har haft en god og tryg barndom...meget firkantet sat op, men det er jo sådan det er for os mennesker..

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Eva. skriver:

Prøv lige at læs hvad du skriver,,....du er ked af at melde nogle der ikke magter deres opgave og svigter et uskyldigt barn...jeg bliver helt ked på det barns vegne...de voksne har et valg, men barnet kan INTET gøre.

Og så skal man huske at kommunen jo ikke er den store stygge onde, som vil alt skidt...de går ind for at støtte og hjælpe...ingen ønsker at fjerne børn, men samfundet ønsker at de børn der lever i det alle skal leve godt, have bedst mulige betingelser for at vokse op og kunne klare sig selv...og det kan man nu bedst hvis man har haft en god og tryg barndom...meget firkantet sat op, men det er jo sådan det er for os mennesker..

Inderst inde, tror jeg at moren vil hendes søn det bedste, og derfor ville jeg være ked af at melde dem. Sønnen var uønsket fra farens side..
Men kan også sagtens se det fra din side
Nej, ved godt kommunen ikk er de onde og gerne vil hjælpe, men ærlig talt, så tror jeg ikk hun vil hjælpes..

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

jeg er meget enig med Eva her.. du bliver nødt til at gøre noget for den stakkels dreng! Inden det for alvor begynder at gå ud over ham

Jeg kan godt forstå det er både hårdt og svært at skulle lave den anmeldelse! Du kan evt. lave den anonymt, så du ikke risikerer hug fra parret når kommunen reagerer?

Jeg ved godt, du selv ved det, men du er nødt til at reagere her!!

Det er "bare" om gøre det

Kan også sagtens se det fra jeres side..

Vidste ikke man kunne gøre det anonymt..
Ved du hvordan jeg skal gøre det?

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Inderst inde, tror jeg at moren vil hendes søn det bedste, og derfor ville jeg være ked af at melde dem. Sønnen var uønsket fra farens side..
Nej, ved godt kommunen ikk er de onde og gerne vil hjælpe, men ærlig talt, så tror jeg ikk hun vil hjælpes..

Men moderen magter ikke at bryde mønsteret..hun er også et offer, omend et sørgeligt et der svigter hendes søn....hvis du hjælper hende og kontakter kommunen så vil du en dag blive takket af hende..hvis du lader det her køre, så tvivler jeg på du ville kunne se digs elv i øjnene...

Du skal ikke se det fra min side, du skal se det fra det eneste rigtige...barnets..

Anmeld

11. maj 2011

quar20

Caroline86 skriver:

Hey guys!

Jeg synes oftere og oftere jeg hører om, særligt unge ( ), mødre der bliver meldt til kommunen og så tænkte jeg på hvor mange herinde der har oplevet at blive meldt - uanset om der så var noget i det eller ej

Og hvor mange af Jer har meldt andre til kommunen?

Vi er aldrig blevet meldt (ikke så vidt vi ved, i hvert fald ) og vi har heller aldrig meldt nogen selvom tanken har været der... Heldigvis var der nogle andre der reagerede inden os (eller må hellere nøjes med at tale på egne vegne)...

Jeg tænker meldt i forhold til børn! Hvis I har meldt nogen af andre grunde må I gerne skrive det i en kommentar, men stem venligst kun når det drejer sig om børn

Det er naturligvis muligt at svare anonymt...

Mange knus Caroline

jeg er aldrig blevet meldt selv - det ville der nu hellere ingen grund være til..

men har meldt min mor MANGE MANGE gange - pga. mine mindre søskende som bor hos hende.. og der er ALDRIG sket en dyt.. TRODS flere socialrådgivere,politi og lærer har givet udtryk for at de burde være blvet tvangsfjernet

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

SELVFØLGELIG vil hun sin søn det bedste!!!! Det tvivler jeg egentlig overhovedet ikke på! Men netop derfor er det måske på tide at hun får hjælp til at se hun IKKE gør det bedste for sønnen? For som du siger er hun "loveblind" og kan sikkert ikke selv se at hun ikke kun skader sig selv, men også deres knægt ved at de opfører sig sådan!?

Jeg kan godt forstå det er svært.. virkelig!! Men du skylder både hende OG sønnen det!

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Kan også sagtens se det fra jeres side..

Vidste ikke man kunne gøre det anonymt..
Ved du hvordan jeg skal gøre det?

du skal ringe til kommunen fuldstændig som du ellers ville, men lade være med - på noget tidspunkt - at oplyse dit navn! Hvis de spørger efter det siger du blot at du gerne vil anmelde anonymt! Det er din ret

knus

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Eva. skriver:

Men moderen magter ikke at bryde mønsteret..hun er også et offer, omend et sørgeligt et der svigter hendes søn....hvis du hjælper hende og kontakter kommunen så vil du en dag blive takket af hende..hvis du lader det her køre, så tvivler jeg på du ville kunne se digs elv i øjnene...

Du skal ikke se det fra min side, du skal se det fra det eneste rigtige...barnets..

Ja, du har sku nok ret

Og nåh ja, så bor faren ved dem, men har adresse ved hans forældre.

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

du skal ringe til kommunen fuldstændig som du ellers ville, men lade være med - på noget tidspunkt - at oplyse dit navn! Hvis de spørger efter det siger du blot at du gerne vil anmelde anonymt! Det er din ret

knus

Okey, tak for det.. Håber der sker noget så!

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.