at blive meldt/melde til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Hov, glemte da at jeg også har oplevet at en lærer sendte underretninger, helt uberettiget. Og selvom det lyder som en dårlig historie, så var hun efter mig og min søn. Moppede ham og gjorde alt for at ramme os.

Men der røg en underretning afsted, men jeg fik da virkelig sat den skole på plads, selvom det var hårdt da jeg oveni lige havde andre ting der skulle kæmpes mod.

Min søns symptomer vra pga en sygdom som faktisk var opdaget men som ikke blev taget alvorligt fra lærerens side.

Og så har jeg oplevet en bh der sendte en underretning fordi jeg ikke gjorde som de sagde, men gjorde som jeg ville. Så sørgeligt og så skidt en måde at forvalte sin position og sin magt som pædagog. Jeg flyttede mit barn med det samme og er senere blevet bekræftiget i at der var noget helt galt i den bh.

Jeg skriver som anonym her, da der er personer der ville elske at bruge det her mod mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

wow, 2 år!? det er skisme da længe hvis der rent faktisk er noget i anmeldelsen Jeg tænker hvis man melder nogen for vold mod børn (bare for at tage et eksempel) så nytter det da ikke at der går 2 år før de reagerer!!!!? men de tager selvfølgelig nok højde for hvilke sager de mener haster og hvilke der "kan vente lidt"...

Det lyder ikke som en rar oplevelse du har haft Som jeg også skrev momse22 så tror jeg ret tit der kommer anmeldelser som "hævn" på uoverensstemmelser el. lign fordi man VED at det rammer når det pludselig går på ens evner som mor og ens omsorg for guldet!

Jo, de udvælger jo de sager der er mest alarmerende. Men det er jo stadig skidt at der er nogle der går og ikke bliver fulgt op på.

Jeg ved at der skrives mange underretninger som ikke har hold i sig, også fra børnehaver og sfo. Samtidig er der børn der svigtes i voldsom grad hvor der aldrig kommer noget ind på dem. Jeg tror desværre der er en tendens til at beskytte nogle og have berøringsangst over for andre. Nogle ting orker man måske ikke lige gå ind i som pædagog og lukker øjnene for, finder undskyldninger osv.

Der er så også børn med en kæmpe bunke af underretninger hvor der går år før der virkelig sker noget.

Jeg tror på at løsningen eller i hvert fald en bedre måde ville være at køre dette område nationalt frem for kommunalt. Der er alt for meget der ikke fungerer indenfor det område.

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Jeg er aldrig selv blevet meldt, og har heller aldrig meldt nogen, selvom jeg sagtens kunne! Har en bekendt, de har en søn på 8 mdr., og mor og far er ikke ligefrem gode ved hinanden.. Så sendt som i weekenden, fik moren et par på hovedet, hvor min kæreste faktisk blandede sig, sammen med et par andre.. Faren drikker og tager stoffer. Men moren er enten blind af kærlighed, eller så tør hun ikke gå fra ham..
Har sagt til hende, at sådan som faren er, så er han på nuværende tidspunkt, slet ikke far for deres søn.. Han virker ikke intresseret i ham..

Har en veninde, som blev meldt af vuggestuen, fordi hende og faren var gået fra hinanden, og da min veninde var syg i 3 dage, havde hun ikke lyst / overskud til at hente og aflevere hendes datter, så det gjorde faderen. VS og kommunen mente, at det var for meget..

Skriver som anonym da jeg ikke aner om de påtalte personer er herinde.

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

serinasmor skriver:

tjaee .. du har nok ret ...  på den anden side vil jeg bare heller ikke være hende den sure .. det kan jo sagtens tænkes det ser helt ok ud på den anden side af døren og der vitterlig ikke er hold i min mistanke ..

men du har nok ret ...  *at tage sig sammen*

men hellere være "den sure kælling der overreagerede" end være "hende der ikke turde ytre sin bekymring" ikke?

Jeg tror også jeg ville have VILDT svært ved at gøre det, hvis jeg endelig stod i situationen, men et eller andet sted så bliver man netop nødt til at tage sig sammen og få det overstået og håbe at man gør det bedste for alle parter - særligt børnene!!

knus

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg er aldrig selv blevet meldt, og har heller aldrig meldt nogen, selvom jeg sagtens kunne! Har en bekendt, de har en søn på 8 mdr., og mor og far er ikke ligefrem gode ved hinanden.. Så sendt som i weekenden, fik moren et par på hovedet, hvor min kæreste faktisk blandede sig, sammen med et par andre.. Faren drikker og tager stoffer. Men moren er enten blind af kærlighed, eller så tør hun ikke gå fra ham..
Har sagt til hende, at sådan som faren er, så er han på nuværende tidspunkt, slet ikke far for deres søn.. Han virker ikke intresseret i ham..

Har en veninde, som blev meldt af vuggestuen, fordi hende og faren var gået fra hinanden, og da min veninde var syg i 3 dage, havde hun ikke lyst / overskud til at hente og aflevere hendes datter, så det gjorde faderen. VS og kommunen mente, at det var for meget..

Skriver som anonym da jeg ikke aner om de påtalte personer er herinde.

Du ved godt at du faktisk skal melde det du der beskriver..det har man pligt til, hvis ikke, så er du med til at svigte et barn...kan ikke forstå man kan lukke øjnene for sådan noget...du må da gøre noget....

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Jeg er blevet meldt, men det var de hurtige til at finde ud af at der ikke var hold i.

Jeg har osse selv meldt en fra min gamle mødregruppe, da hun var meget umoden, og ikke kunne ta´ordentlig vare på sin lille dreng. Det er der blevet taget rigtig godt hånd om. Det blev bl.a. opdaget at hun havde en slem fødselsdep.

Mht. sagsbehandlerne jeg har snakket med, så har jeg kun ros tilovers for dem. De var virkelig søde, og jeg synes de gør et utrolig vigtigt stykke arbejde.

og hvor er det godt at du reagerede!!! For hun skulle jo netop have hjælp til at komme ud af den fødselsdep.!

Jeg er glad for at høre om gode oplevelser og ros til sagsbehandlerne.. skønt når systemet fungerer som det skal

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Eva. skriver:

Du ved godt at du faktisk skal melde det du der beskriver..det har man pligt til, hvis ikke, så er du med til at svigte et barn...kan ikke forstå man kan lukke øjnene for sådan noget...du må da gøre noget....

Ja, det ved jeg godt.. Men på den anden side, så ville jeg ha så dårlig samvittighed over det.. Det er jo ikke fedt at blive meldt til kommunen, men sønnen fortjener sku det bedste, for han er en dejlig dreng.
Har også gået med tanken om det, men ja..
Det skal så også lige siges, at det her ikke er noget jeg har vidst siden han blev født.. Det er først inden for de sidste par uger jeg har fundet ud af det..

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Jo, de udvælger jo de sager der er mest alarmerende. Men det er jo stadig skidt at der er nogle der går og ikke bliver fulgt op på.

Jeg ved at der skrives mange underretninger som ikke har hold i sig, også fra børnehaver og sfo. Samtidig er der børn der svigtes i voldsom grad hvor der aldrig kommer noget ind på dem. Jeg tror desværre der er en tendens til at beskytte nogle og have berøringsangst over for andre. Nogle ting orker man måske ikke lige gå ind i som pædagog og lukker øjnene for, finder undskyldninger osv.

Der er så også børn med en kæmpe bunke af underretninger hvor der går år før der virkelig sker noget.

Jeg tror på at løsningen eller i hvert fald en bedre måde ville være at køre dette område nationalt frem for kommunalt. Der er alt for meget der ikke fungerer indenfor det område.

ja måske man burde mere tilbage til "børneværns" tiderne hvor det er en særskilt autoritet der tages sig af de sager? det er slet ikke en dum idé faktisk

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Ja, det ved jeg godt.. Men på den anden side, så ville jeg ha så dårlig samvittighed over det.. Det er jo ikke fedt at blive meldt til kommunen, men sønnen fortjener sku det bedste, for han er en dejlig dreng.
Har også gået med tanken om det, men ja..
Det skal så også lige siges, at det her ikke er noget jeg har vidst siden han blev født.. Det er først inden for de sidste par uger jeg har fundet ud af det..

Prøv lige at læs hvad du skriver,,....du er ked af at melde nogle der ikke magter deres opgave og svigter et uskyldigt barn...jeg bliver helt ked på det barns vegne...de voksne har et valg, men barnet kan INTET gøre.

Og så skal man huske at kommunen jo ikke er den store stygge onde, som vil alt skidt...de går ind for at støtte og hjælpe...ingen ønsker at fjerne børn, men samfundet ønsker at de børn der lever i det alle skal leve godt, have bedst mulige betingelser for at vokse op og kunne klare sig selv...og det kan man nu bedst hvis man har haft en god og tryg barndom...meget firkantet sat op, men det er jo sådan det er for os mennesker..

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

ja måske man burde mere tilbage til "børneværns" tiderne hvor det er en særskilt autoritet der tages sig af de sager? det er slet ikke en dum idé faktisk

Det tror jeg på ville give bedste betingelser for alle børn, uanset om de bor på lolland eller i Hellerup.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.