at blive meldt/melde til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du oplevet at blive meldt eller melde andre til kommunen (ift. børn)?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

11.253 visninger
88 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2011

Caroline86

Hey guys!

Jeg synes oftere og oftere jeg hører om, særligt unge ( ), mødre der bliver meldt til kommunen og så tænkte jeg på hvor mange herinde der har oplevet at blive meldt - uanset om der så var noget i det eller ej

Og hvor mange af Jer har meldt andre til kommunen?

Vi er aldrig blevet meldt (ikke så vidt vi ved, i hvert fald ) og vi har heller aldrig meldt nogen selvom tanken har været der... Heldigvis var der nogle andre der reagerede inden os (eller må hellere nøjes med at tale på egne vegne)...

Jeg tænker meldt i forhold til børn! Hvis I har meldt nogen af andre grunde må I gerne skrive det i en kommentar, men stem venligst kun når det drejer sig om børn

Det er naturligvis muligt at svare anonymt...

Mange knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

9510

Jeg er ikke selv blevet meldt, men har været med til at melde en for mange år siden, pga af ungerne rendte rundt ude sent om aftenen den mindste var 2 år og broren var 8 år mens moren lå døddrukken og ikke kunne samle sig om hendes 2 stakkels børn..

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

Hey guys!

Jeg synes oftere og oftere jeg hører om, særligt unge ( ), mødre der bliver meldt til kommunen og så tænkte jeg på hvor mange herinde der har oplevet at blive meldt - uanset om der så var noget i det eller ej

Og hvor mange af Jer har meldt andre til kommunen?

Vi er aldrig blevet meldt (ikke så vidt vi ved, i hvert fald ) og vi har heller aldrig meldt nogen selvom tanken har været der... Heldigvis var der nogle andre der reagerede inden os (eller må hellere nøjes med at tale på egne vegne)...

Jeg tænker meldt i forhold til børn! Hvis I har meldt nogen af andre grunde må I gerne skrive det i en kommentar, men stem venligst kun når det drejer sig om børn

Det er naturligvis muligt at svare anonymt...

Mange knus Caroline

Hvordan meldt...af naboer, veninder eller af pædagoger...og hvad ligger der i ordet melde..er det underretninger, bekymringer, er det på ens evner som mor, familiedynamikken, mangel på ressourcer og ever i familien, eller problematikker der kun vedrører barnets trivesel og udviklinge....der er jo mange måder hvorpå man kan komme i berøring med kommunen...

Kan dog fortælle dig at jeg har flere i min familie der arbejder med udsatte børn og familier, tvangsfjernelse, forældreegnetheds test osv og der er unge mødre overrepræsenterede...af dem er der få der forskellige grupper, da man jo gerne er obs på mødre på 17 år og dermed tester dem qua alder og bekymring om dette og så er der en større gruppe af unge der ikke magter denne opgave og som jo nok ikke selv har fået den bedte gave med hjemmefra...

Anmeld

11. maj 2011

Stéphanie

Jeg er rent faktisk selv blevet meldt, er ikke bange for at indrømme det da der ikke var noget hold i det. Havde en veninde der havde set sig sur på mig og meldte mig for omsorgssvigt med min datter. Kommunen kom ud på et besøg og kunne se med det samme at der ikke var hold i det. Men okay, så har jeg også prøvet det. Er selvfølgelig ked af at det er sket, men det er ikke noget jeg skammer mig over da jeg ved at sandheden er en anden.

Anmeld

11. maj 2011

Nalle

Vi er aldrig nogensinde blevet meldt til kommunen, kommunen har aldrig været inde over os, og sundhedsplejesken har faktisk kun været her samlagt 15 gange, selvom vi har to børn, der har intet være at komme efter har hun sagt, så føler man sig virkelig som en god forælder

Jeg har heller aldrig meldt nogen til kommunen.

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Hvordan meldt...af naboer, veninder eller af pædagoger...og hvad ligger der i ordet melde..er det underretninger, bekymringer, er det på ens evner som mor, familiedynamikken, mangel på ressourcer og ever i familien, eller problematikker der kun vedrører barnets trivesel og udviklinge....der er jo mange måder hvorpå man kan komme i berøring med kommunen...

Kan dog fortælle dig at jeg har flere i min familie der arbejder med udsatte børn og familier, tvangsfjernelse, forældreegnetheds test osv og der er unge mødre overrepræsenterede...af dem er der få der forskellige grupper, da man jo gerne er obs på mødre på 17 år og dermed tester dem qua alder og bekymring om dette og så er der en større gruppe af unge der ikke magter denne opgave og som jo nok ikke selv har fået den bedte gave med hjemmefra...

jamen jeg tænker jo at når der kommer en anmeldelse kommer der en reaktion fra kommunen? Uanset hvilken type anmeldelse det er og hvem den kommer fra... TROEDE jeg... men jeg har ikke selv prøvet hverken det ene eller det andet

Anmeld

11. maj 2011

serinasmor

interessant debat

Jeg er ikke blevet meldt og har ikke selv meldt nogen ...

jeg har dog på det kraftigste overvejet at melde en husstand jeg går forbi hver dag..  ungerne behandler ikke hinanden godt.. moderen river nærmest deres arme af dagligt.. sproget er af H til (de råber så højt så det kan høres 100 meter væk selvom deres vinduer og døre er lukkede).. forældrenes indbyrdes forhold ser heller ikke for godt ud udefra ( der er kommet kaffemaskine, tallerkener osv.. flyvende ud af vinduet) .. ungerne rendte i vinters rundt udenfor uden overtøj..  moderen virker altid skidesur ..  men alt i alt er det vel ikke nok til at melde nogen .. synes bare det er synd for de stakkels unger

serinasmor

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

momse22 skriver:

Jeg er rent faktisk selv blevet meldt, er ikke bange for at indrømme det da der ikke var noget hold i det. Havde en veninde der havde set sig sur på mig og meldte mig for omsorgssvigt med min datter. Kommunen kom ud på et besøg og kunne se med det samme at der ikke var hold i det. Men okay, så har jeg også prøvet det. Er selvfølgelig ked af at det er sket, men det er ikke noget jeg skammer mig over da jeg ved at sandheden er en anden.

jeg tror faktisk også ret ofte at der kommer anmeldelser uden hold i (og heldigvis for det, egentlig.. tænk hvis der var hold i dem alle )... Det bliver brugt som "hævn" hvis man ser sig sur på nogen, for så rammer man dem hvor det gør mest ondt - børnene

tak fordi du delte din erfaring Jeg håber der er flere der åbent vil fortælle om den slags

Anmeld

11. maj 2011

Anonym

Caroline86 skriver:

jamen jeg tænker jo at når der kommer en anmeldelse kommer der en reaktion fra kommunen? Uanset hvilken type anmeldelse det er og hvem den kommer fra... TROEDE jeg... men jeg har ikke selv prøvet hverken det ene eller det andet

Ok...på den måde..

Men ja, der kommer en eller anden kontakt fra kommunen på et eller andet tidspunkt, der kan gå op til to år hernede, ved jeg..

Jeg har prøvet at blive meldt...at få et brev fra kommunen om at jeg skulle møde op der og der ellers ville de komme til mig...

Det var så en person der havde kontaktet kommunen, børnehaven og sfo og fortalt en masse grimme ting om mig.

Det var en meget meget ubehagelig oplevelse for mig, har aldrig følt mig så blottet og ydmyget...

Valgte at tage mit ældste barn med og en bisidder.

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

Nalle skriver:

Vi er aldrig nogensinde blevet meldt til kommunen, kommunen har aldrig været inde over os, og sundhedsplejesken har faktisk kun været her samlagt 15 gange, selvom vi har to børn, der har intet være at komme efter har hun sagt, så føler man sig virkelig som en god forælder

Jeg har heller aldrig meldt nogen til kommunen.

ja, det der med accept fra SP betyder virkelig meget det kunne jeg også selv mærke da vores SP sagde at "nu gad hun ikke besøge os mere" da Laura blev 8 mdr... Hun mente vi havde så godt styr på det at vi selv kunne ringe hvis vi havde brug for hende hæhæ...

tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.