Sådan en har jeg ikke - hun døde for 11,5 år siden.
Hun døde i mit teenage"oprør" eller hvad man kan kalde det... Jeg havde været igennem en periode hvor jeg var forvirret og frustreret over at finde mig selv og et dårligt forløb med en tidl. skole samt lav selvtillid.
Så forholdet... Der kunne gå høje bølger imellem os, og jeg var virkelig en "møgunge" uden lige. Ingen tegn på respekt i mange tilfælde (og i andre tilfælde for meget respekt). Men jeg opdagede først for sent at hun egentlig havde det ligesom mig dybest inde, og at det var årsagen til at hun døde.
Men jeg har ikke oplevet svigt fra hende på måder som mange andre har. Blot at jeg kæmpede med nogle ting, men at jeg følte at jeg ikke havde nogle at tale med... ikke engang hende.
Jeg har tilgengæld en rimelig godt forhold til min far, som vi ser en gang om ugen og ringer sammen med næsten hver dag. Vi er blevet tættere siden jeg blev gravid og jeg så fik hans første (og nok også eneste) barnebarn.
Så selvom jeg kan ærge mig over nogle ting, f.eks. at min søn ikke har så mange bedsteforældre og at min mor ikke får set ham, jamen... Det lyder hårdt, for selvom jeg elskede hende, så har savnet ikke været så stort som jeg har frygtet.
det blev sgu mere personligt end jeg havde tænkt mig....
Anmeld