Jeg er ked af at læse, at du har et dårligt forhold til din mor. Og jeg kan, desværre, godt relatere til det. Min mor kan også være ondskabsfuld, og hun lægger altid al skyld over på andre, og fralægger sig alt ansvar for hendes egne handlinger. Det er altid vores andres skyld, og hun får det altid vendt til, at andre har drevet hende til det. Og hvis man siger til hende, at man er ked af noget hun har sagt eller gjort, så er det 'noget vrøvl' og 'passer ikke'. Og hvis man siger dét til hende (at hun gør det), så er det igen 'noget vrøvl' og 'passer ikke'. Lige meget hvad hun fortæller om, som er sket i hendes liv, så er hun altid offeret, hun har ALDRIG gjort noget galt. Det har vi andre til gengæld igen og igen og igen og.... Ihvertfald ifølge hende. Hun har også tendens til at sige rigtig stygge ting, og hun gør mig ofte meget ked af det. Min kæreste siger også, at hun er enormt led ved mig, og han kan derfor ikke døje hende. Og det er jeg faktisk rigtig ked af. Selvom han jo har ret. For han bryder sig jo ikke om, at jeg kommer ked af det hjem, efter at have besøgt hende. Jeg ved godt hvorfor hun gør alle disse ting; hun lider af socialangst, panikangst, stress og depression, og har meget dårligt selvværd. Men den viden gør det desværre ikke spor nemmere, jeg bliver stadig meget såret, når hun er sådan. Og det er faktisk hårdt at have båret ansvaret for hendes handlinger hele mit 32 år lange liv. Vi har selvfølgelig også mange glade stunder, og på trods af alle de ting hun gør, så vil jeg ikke undvære hende. Hun har også uhelbredelig kræft, og det gør jo ikke noget nemmere. Jeg kan slet ikke klare tanken om at miste hende. Ja, det lyder nok underligt med alt det jeg lige har skrevet, men har et ret ambivalent forhold til hende.
Nå, det blev lidt langt, tak for du læste med 
Anmeld