Vil din mand skifte en lorte ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Meliora

Janni. skriver:

Nåeh ja - det havde jeg egentlig ikke lige tænkt over.. 

Men ja, samarbejde er vejen frem 

Min mand er på samme måde, og rydder op, gør rent, vasker op osv. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

DLM

FruRafn skriver:

Det er stadig en skæv arbejdsdeling og det er ikke fair. Hvad så når barnet bliver ældre og tisser i sengen, kaster op over det hele osv. ? Regner han så ogaå med at du klarer de ærter?

Det ved jeg nu ikke, det var da værer hvis han slet ikke ville skifte. Det der med opkast osv. det er han lige glad med, det rører ham ikke at tører op. og han gør jo alt andet med vores søn lige så meget som jeg selv. lige fra at give mad til leg og putte. Lortebleen er det eneste han ikke vil.

Anmeld

9. maj 2011

Janni.

FruRafn skriver:

Min mand er på samme måde, og rydder op, gør rent, vasker op osv. :-)

Skønt 

Anmeld

9. maj 2011

mor 2010

FruRafn skriver:

"hjælpe til"? Du får det meget til at lyde som om det primært er dit baren, men at faren bare "hjælper til". Det er vel en ligedelt opgave at være forældre, som skal deles 50/50? Eller er det kun mig der har den opfarrwlse? Jeg ville i hvert fald aldrig kunne være sammen med en mand der ikke gad at være far til vires barn på fuld tid...

jaa og jeg må desværre sige du har fat i noget der. når han har hende er det tit fordi jeg lige skal noget (lave mad til hende, på toilet ell.lign.) så det har jeg vænnet mig til er en hjælp istedet for noget helt naturligt som det burde være..

men jeg ved at når hun bliver lidt større begynder han også at hjælpe mere til.

Anmeld

9. maj 2011

DLM

FruRafn skriver:

Tænk hvis du havde det på samme måde? Så ville jeres barn aldrig blive skiftet... Eeej man må sgu sætte sit barn i første række, uanset hvordan man ellers har det selv.

haha ej, selvfølgelig ville jeg da skifte mit barn uanset hvad, om jeg så var ved at kaste lungerne op. Og min kæreste gør det også hvis jeg ikke er hjemme. Men når jeg er hjemme er det bare mig der gør det.

Anmeld

9. maj 2011

mor 2010

skønneunger skriver:

du burde heller ikke skulle tvinge ham jeg havde godt nok ikke fundet mig i det, enten er man far ellers er man ikke.

men igen vores grænser er jo meget forskellige for hvad vi finder os i

jaa, mine grænser er laaaangt langt borte i forhold til mange andres

Anmeld

9. maj 2011

Nalle

Ja, det genere ham ikke.

Det er ham der skifter mest ble herhjemme

Anmeld

9. maj 2011

Meliora

mor 2010 skriver:

jaa og jeg må desværre sige du har fat i noget der. når han har hende er det tit fordi jeg lige skal noget (lave mad til hende, på toilet ell.lign.) så det har jeg vænnet mig til er en hjælp istedet for noget helt naturligt som det burde være..

men jeg ved at når hun bliver lidt større begynder han også at hjælpe mere til.

Lad os da virkelig håbe det, for ellers får han da ikke et særlig tæt forhold til sin datter:-( Hvad er hans begrundelse for at han ikke gider hende, hvis jeg må spørge?

Anmeld

9. maj 2011

mor 2010

FruRafn skriver:

Lad os da virkelig håbe det, for ellers får han da ikke et særlig tæt forhold til sin datter:-( Hvad er hans begrundelse for at han ikke gider hende, hvis jeg må spørge?

tror faktisk ikk han har nogen.. han mener bleskift, madning, badning osv er en mors arbejde da en mor har barsel og derfor fri til kun at ta sig af barnet, men det er bare en undskyldning for at slippe. han bryder sig åbenbart ikke om helt små børn selvom det var ham der startede med at være hel vild for at vi sku ha et barn.
men jeg ved så at han er rigtig god til børn når de er oppe omkring et års tid og opefter så det må jeg jo håbe han også er med sit eget. ellers vil jeg da helt sikkert overveje om det bare er nemmere at være alenemor...

Anmeld

9. maj 2011

mor 2010

FruRafn skriver:

jeg må så lige tilføje at hun havde kolik, de første 3 mdr var rigtig hårde og hun sover meget lidt i forhold til andre babyer så jeg tror måske også det kom lidt som et chok for ham at det ku være SÅ hårdt med en lille baby..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.