Secrets skriver:
Må jeg egentlig spørge om noget af ren nysgerrighed? Kan se, at langt størstedelen af jer har fået sådan nogle ret dyre gaver. Hvorfor? Er det noget i har aftalt, ønsker i jer store ting, eller forventer i dyre gaver? Er bare nysgerrighed, fordi jeg tror jeg ser mors dag på en lidt anden måde. Vi giver min mor en sød buket blomster for at vise vores kærlighed og taknemmelighed, men at give sådan nogle dyre gaver som harddisk, computer, mærkevareure osv. synes jeg personligt bare høre fødselsdag og jul til
Så vil bare høre hvad i mener?
Nå, men jeg er jo gravid, så ikke noget til mig
Til gengæld får jeg gaver alligevel, da jeg har fødselsdag i morgen og fejrer den i dag med familien.
Både min mand og jeg har den opfattelse er at mors dag er en dag hvor der bliver vist påskønnelse af "mor" og ikke med ønsker. I dag vågnede jeg ved min søn på 6 år kom ind og gav mig et KÆMPE knus, og sagde "jeg elsker dig, mor" min stor søn på 8 havde i bedste Emil fra lønneberg stil snittet en træ"mor" til mig. Min pige på 4 år har sunget en godmorgensang for mig. Min mand er på job her til morgen, men kommer hjem om om et øjeblik med rundstykker..
Min mor fået 2 fine små blomster, og var rigtig glad for dem. Og min svigermor, ja det er en fortælling i sig selv, den kommer her:
Min svigerfar ringede forleden, og snakkede med min mand; "din mor ønsker sig en havebænk i rosentræ, i morsdags gave. I år ønsker hun sig IKKE blomster (min mand har altid købt en smuk buket blomster til sin mor) Det kan man bare ikke være bekendt, i mine øjne. Og det ligger så fjernt for både min mand og jeg at man egentlig i bund og grund er så utaknemlig..
Jeg vil så sige kom min mand hjem et år med en dyr gave, jamen så ville jeg da også tage glædelig imod, men det er der ingen grund til. Jeg er glad for mit knus, træ"mor" og min sang. For mig er det tankerne der ligger bag..
Anmeld