MariaE skriver:
ja, det er stemplingen der er værst.... i hvert fald for mig.
Men der udover er det jo skod penge man får. Nu får du en masse ekstra pga ditten og datten osv, men ren og skær kontanthjælpe er dælme skod.
Er ikke rig, men kan godt ide at jeg kan gå ud og købe en ring til 600 kr som jeg gjorde den anden dag(og en cardigan til det samme), bare fordi jeg havde set den og var forelsket...det kender jeg flere der ikke kan.
Penge gør ikke en lykkelig, men det kan sørme gøre ens liv en smule mindre besværligt.
Jeg var ikke alene da jeg var på kh, så vi fik ingen tilskud overhoved og nej, det var bestemt ikke særlig let at leve sådan.
Ville nu som enlig stadig være meget fattig på kh, trods tilskud. Jeg får 3000kr mere på su med lån end jeg ville få.
Ja, stemplingen er grim, jeg fortalte aldrig jeg var på kh, men bare at jeg var hjemmegående...det værste var da jeg var højgravid med konrad og blev sendt ud på den lokale station for at gøre rent på toiletter...det var så nedværdigende, så lidt syn på hvem jeg var og hvor jeg var henne. Man skal jo huske på at de færreste på kh har valgt det fordi de ville og at der som regel er en grund bag.
Nå, men min plan er bestemt også at holde mig ude af det system, altid. Faktisk kunne jeg have fået en revalidering til den her udd. men jeg ville ikke være underlagt kommunen mere, jeg ville vise alle og ikke mindst mig selv at jeg kunne...selv. Det har så lige kostet 150.000kr i su lån og alle de bøger jeg har købt...men jeg klarede det..
Anmeld