Hvad tjener I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

JacobsMoar

Anonym skriver:

Lønningsbogholder kr. 35.000 før skat

Må jeg spørge hvor mange års erfaring du har ?

Jeg er selv nyudlært på kontor, og skal tilbage til løn når jeg kommer tilbage fra barsel, og skal fordi jeg er nyudlært til jobsamtale, så jeg prøver ihærdigt at finde ud af hvad jeg skal starte på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Aves.

MariaE skriver:

ja, det er stemplingen der er værst.... i hvert fald for mig.

Men der udover er det jo skod penge man får. Nu får du en masse ekstra pga ditten og datten osv, men ren og skær kontanthjælpe er dælme skod.

Er ikke rig, men kan godt ide at jeg kan gå ud og købe en ring til 600 kr som jeg gjorde den anden dag(og en cardigan til det samme), bare fordi jeg havde set den og var forelsket...det kender jeg flere der ikke kan.

Penge gør ikke en lykkelig, men det kan sørme gøre ens liv en smule mindre besværligt.

Jeg var ikke alene da jeg var på kh, så vi fik ingen tilskud overhoved og nej, det var bestemt ikke særlig let at leve sådan.

Ville nu som enlig stadig være meget fattig på kh, trods tilskud. Jeg får 3000kr mere på su med lån end jeg ville få.

Ja, stemplingen er grim, jeg fortalte aldrig jeg var på kh, men bare at jeg var hjemmegående...det værste var da jeg var højgravid med konrad og blev sendt ud på den lokale station for at gøre rent på toiletter...det var så nedværdigende, så lidt syn på hvem jeg var og hvor jeg var henne. Man skal jo huske på at de færreste på kh har valgt det fordi de ville og at der som regel er en grund bag.

Nå, men min plan er bestemt også at holde mig ude af det system, altid. Faktisk kunne jeg have fået en revalidering  til den her udd. men jeg ville ikke være underlagt kommunen mere, jeg ville vise alle og ikke mindst mig selv at jeg kunne...selv. Det har så lige kostet 150.000kr i su lån og alle de bøger jeg har købt...men jeg klarede det..

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

BB78 skriver:

Jeps, det er fuldtid - i staten 

Jeg ville få laaaaangt mere hvis jeg rykkede ud i det private, men i disse tider... ja....

Hvor er det skræmmende lidt

Anmeld

7. maj 2011

Anonym

arbejder med marketing på 3. år, og får desværre kun 23.800 kr. før skat:-(

Anmeld

7. maj 2011

Minmio

Jeg arbejder som salgsassistent og tjener 24500 før skat inkl. alle tillæg. Ud over det betaler de 2700 til min pension hver md.

En gang om året får vi også bonus til ferien på 4000 kr som bliver udbetalt i maj måned hvert år.

Anmeld

7. maj 2011

Anonym

Eva. skriver:

Nej og det skal jeg dælme heller ikke igen. Men som du skriver, alt er ikke et valg, noget er bare en konsekvens af andet.

Det positive er at jeg har gået hjemme med alle mine tre unger mere eller mindre altid og studie er jo heller ikke ligefrem fuldtid.

Men ja, kh er det laveste af det laveste og klinentliggørelsen og stemplingen gør bestemt intet for de stakkels mennesker som er nød til at leve i det system.

hvordan har du kunne det ? Er du ikk blevet sendt i aktivering. Jeg er pt selv på barsel og hader tanken om at jeg skal ud i arbejde bagefter, jeg drømmer lidt om at være hjemmegående

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

hvordan har du kunne det ? Er du ikk blevet sendt i aktivering. Jeg er pt selv på barsel og hader tanken om at jeg skal ud i arbejde bagefter, jeg drømmer lidt om at være hjemmegående

Det er jo nogle år siden, så tror det er på en anden måde nu og jo jeg blev sendt ud til sidst og undervejs. Men det var ikke noget jeg ville/kunne så jeg har aldrig gennemført et forløb. Udover det så har jeg jo været på barsel og startet forskellige udd. undervejs så alt i alt har det vel været 8-9 år...men med pauser ind imellem...to revalideringer og to gange på su er noget af det...

Så du skal nok ud, jeg blev smidt ud i noget l6 uger før studie start g også som højgravid for 5½ år siden.

Anmeld

7. maj 2011

Anonym

Eva. skriver:

Det er jo nogle år siden, så tror det er på en anden måde nu og jo jeg blev sendt ud til sidst og undervejs. Men det var ikke noget jeg ville/kunne så jeg har aldrig gennemført et forløb. Udover det så har jeg jo været på barsel og startet forskellige udd. undervejs så alt i alt har det vel været 8-9 år...men med pauser ind imellem...to revalideringer og to gange på su er noget af det...

Så du skal nok ud, jeg blev smidt ud i noget l6 uger før studie start g også som højgravid for 5½ år siden.

årh

Jeg må nok os hellere igang med en uddannelse, jeg har nemlig os været igang med rigitig mange forskellige og stoppet dem osv.. 

Det er jo så svært at vide hvilket arbejde man vil blive glad for

Anmeld

7. maj 2011

Anonym

Eva. skriver:

Ja jeg er jo helt jomfruelig på det der arbejds-tjene-penge-noget... jeg har aldrig haft andet end kh og su at leve for og jeg aner ikke hvad man tjener derude i den virkelige verden...så jeg er lidt nysgerrig.

Hvad tjener I, hvilket job har I og hvor mange års anciennitet har I?

Man kan svare anonymt, da det jo er et meget privat emne...som mange ikke har lyst til at fortælle om..

knus Eva..

Når jeg ikke er på barsel arbejder jeg som trænende ergoterapeut i kommunen (hurra for offentlige lønninger)

Jeg har ca. 24.000 før skat med 4 års anciennitet. Dette er på 32 timer om ugen. 

Anmeld

7. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

årh

Jeg må nok os hellere igang med en uddannelse, jeg har nemlig os været igang med rigitig mange forskellige og stoppet dem osv.. 

Det er jo så svært at vide hvilket arbejde man vil blive glad for

Der var en grund til jeg ikke magtede før for 4 år siden..du skal nok finde din plads og din udd. og så vil du nyde det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.