Helle Thorning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

Vingummien

Syntes det er fint at man skal ud og lave noget, men at man skal samle skrald. Virker måske for nogle, men syntes lidt det kan lyde som ef straf, og er jo ikke alle der er på KH med vilje.

Og har kun læst om det i det her indlæg, så nej gider ikke hakkes i hovedet for min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

mor-til-vanessa

sarahb skriver:

Jeg synes det er fint.. Hvorfor ikk få hvad man kan tage. Må indrømme jeg ville heller ud og lave noget end sidde på kh ... Det gør både man ikk bliver doven og at man måske bliver motiveret til at finde noget bedre...

nemlig. og at samle skrald er da virkelig nedern, så det kunne jo være man søgte lidt flere jobs end normalt.

gad i hver fald ikke selv at samlle skrald, selvom det er godt for naturen

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Vingummien skriver:

Syntes det er fint at man skal ud og lave noget, men at man skal samle skrald. Virker måske for nogle, men syntes lidt det kan lyde som ef straf, og er jo ikke alle der er på KH med vilje.

Og har kun læst om det i det her indlæg, så nej gider ikke hakkes i hovedet for min mening

du skal da heller ikke hakkes i hovedet for din mening alle meninger er velkomne. 

jeg synes personligt selv at det er ok. tror det kunne få mange af dem som er på kh, bare fordi de ikke gider noget, om at tænke sig lidt om. det kunne spare samfundet for nogle penge

Anmeld

1. maj 2011

jydeinden

mor-til-vanessa skriver:

jeg kan da sagtens se at det er rimelig nedern at skulle ud og samle skrald. ville jeg da nødig selv. men så ville jeg nok gøre lidt mere for at finde et job, så på den måde tror jeg det er en god ide. 

i den kommunen jeg bor i, tager det meget lang tid om at komme i aktivering. kender en som har gået 3 mdr eller mere uden at komme ud. det synes jeg sku er for dårligt

tjaa i min siuation har jeg ledt i nu snart lidt over et halvt år, jeg går på hold med flere som også har ledt længe uden at finde spor af jobs...min kæreste som også er på KH fik som det første at vide " i kan godt lede efter jobs, men i skal ikke regne med at få nogle" sådan ser det pt ud i århus kommune.

Jeg ved at de nogen steder sætter folk på plejehjem til at hjælpe med hvad de nu har brug for hjælp til, og dét synes jeg er en fremragende ide.

Anmeld

1. maj 2011

ekzunz

Jeg har ikke selv læst om forslaget, men min umiddelbare tanke er at jeg synes det er lidt nedværdigende at man skal samle skrald langs vejene. Det minder mig om den tossede sherif i Texas hvor straffefanger i orange dragter gør det samme.

Det må simpelthen være muligt at finde på bedre måder at aktivere på.

Og nej, jeg er ikke på kontanthjælp og har aldrig været det.

Anmeld

1. maj 2011

Aves.

Znuzke skriver:

Jeg har ikke selv læst om forslaget, men min umiddelbare tanke er at jeg synes det er lidt nedværdigende at man skal samle skrald langs vejene. Det minder mig om den tossede sherif i Texas hvor straffefanger i orange dragter gør det samme.

Men det er jo et problem med skrald og affald...det er jo det kommunens folk gør...så for mig er det da meget mere meningsfuldt og dermed anerkendende end bare at sidde som opbevaring et sted...og ja, jeg har været på kh..

Anmeld

1. maj 2011

jydeinden

Znuzke skriver:

så kan det vist ikke siges tydeligere at jeg er enig

Anmeld

1. maj 2011

Nemesis

Synes det er helt fint de gerne vil have folk skal yde noget...men hvis de virkelig mener der er arbjde til KH i køkkenerne, til at samle skrald og andet synes jeg hellere at Helle Thorning skulle give de penge det vil koste at ansætte disse mennekser i et reelt job.

JEg har prøvet at være i en aktivering...og vi var et rent produktionshold hvor kommunen fik penge pr. færdig produkt...

Jeg var også personligt ude og aflevere alle de kasser med færdige produkter og hente nye materialer og vi sparede det firma for at ansætte 10 folk på alm. vilkår samtidig med at han fik arbejdet gjort meget billigere end han skulle give hvis han skulle aflønne egne ansatte.

Et system som Det og det som Helle Thorning foreslår er utrolig svært at administrere og der bliver hurtigt konkurrenceforvridende i og med at kommunale folk "gratis" laver det som andre firmaer tager penge for.

Hvornår ville de være nødvendig for kommunens vejafdeling at ansætte en ny medarbejder på reelle vilkår når de hele tiden har 2-3 på kontanthjælp til at udføre det samme arbejde??

Jeg synes man måske skulle sætte dem til frivilligt arbejde.... altså samarbejde med frivillige organisationer således at der aldrig vil være tvivl om at det ikke vil tage et reelt arbejde fra en arbejdsløs.

:-) Sisse

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

jydeinden skriver:

tjaa i min siuation har jeg ledt i nu snart lidt over et halvt år, jeg går på hold med flere som også har ledt længe uden at finde spor af jobs...min kæreste som også er på KH fik som det første at vide " i kan godt lede efter jobs, men i skal ikke regne med at få nogle" sådan ser det pt ud i århus kommune.

Jeg ved at de nogen steder sætter folk på plejehjem til at hjælpe med hvad de nu har brug for hjælp til, og dét synes jeg er en fremragende ide.

jamen det er jo det sammen som dem der får penge for fagforeninger. vi skal ofså rigtig mange nedern ting. og dem har jeg da været en af.

der er jo bare en forskel på fag og kh. man betaler selv for sin fag, udover skat. folk der er på kh, har jo samme mulighed, de kan jo bare betale til en fag, så slipper de for at samle skral eks. men de skal stadig alle de andre nedern ting, som dem på fag skal

Anmeld

1. maj 2011

ekzunz

Eva. skriver:

Men det er jo et problem med skrald og affald...det er jo det kommunens folk gør...så for mig er det da meget mere meningsfuldt og dermed anerkendende end bare at sidde som opbevaring et sted...og ja, jeg har været på kh..

Jamen det er såmænd ikke fordi de ikke må arbejde med skrald. Men så kunne man måske aktivere nogle flere på genbrugsstationer, i tekniske forvaltninger og lign.

Jeg fik bare et billede på nethinden af nogle mennesker iført grønne veste med "Kontanthjælpsmodtager" trykt på ryggen - og dét synes jeg bestemt ikke er i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.