Helle Thorning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

AndreasMor84

Lisbeth85 skriver:

Altså jeg er socialdemokrat indtil benet, og nu er forslaget jo ikke så sort og hvidt som det er stillet op her. Der er lige mere bag, men eksemplet med at samle skrald er for mig ganske fint. Vi er virkelig et land, hvor folk har meget lidt moral mht. skrald, så hvis nogen kan fjerne det, som andre smider, så er det jo bare fint.

Der er maaaaaange mennesker, som gerne vil have og have, men intet gøre for det -

Netop... er også rød som en solskoldet reje Der er mange der gerne vil have uden at yde noget... som fx. gratis DR jvf. en anden debat herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

mor-til-vanessa

B&J skriver:

Både og

jeg syntes det er en super ide man skal ud og lave noget, men måske skulle de få mere styr på hvad folk ønsker under en kontanthjælp inden de gør det for det er de ikke særlige gode til altid... men ellers er det super man skal ud hvis der ikke er andet, for man lære heller ikke noget ved af side ved en computer hver dag og skrive ansøgninger som man ikke kan søge fordi der ikke er nogle jobt så de fleste sidder høre musik eller skriver med venner spiller facebook det lære man jo slet ingen ting af, det andet lære man da af møde til tiden osv.

hvad mener du med at de skal lytte mere til hvad folk ømsker?

når man får fra en fagforening, skal man jo også til en masse dumme møder osv, og jeg synes det er fint. de er total kedelige de møder og pisse iriterende at gå til. men så kan det være man finder et job lidt hurtigere.

men jo det er selvfølgelig svært at finde et job, hvis der ikke er nogle. men tror nu altid der er job til dem der virkelig gerne vil have et

Anmeld

1. maj 2011

Lisbeth85

Solstråle2011 skriver:

Netop... er også rød som en solskoldet reje Der er mange der gerne vil have uden at yde noget... som fx. gratis DR jvf. en anden debat herinde

Ja, sad netop og læste i den debat... amen altså! Der er altså mange egoister derude.. mig mig mig! Det er ikke i orden, da det går ud over ALLE. Kom nu ind i kampen og tænk på hinanden

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Unalisa skriver:

det er jo nemlig det

Vi har det rigtigt godt smukke, hvad med jer? Lidt mellemørebetændelse var vi døjet med for tiden . Han er startet i vuggestue her 1 april og det er bare skøøøn, glæd dig

årh det er så træls det møb

ja vanessa starter i morgen, men hun har gået i dp indtil nu. håber bare hun tager skiftet pænt. her går det også godt, ikke så meget nyt

Anmeld

1. maj 2011

AndreasMor84

mor-til-vanessa skriver:

ja er helt enig. kender en som har været på kh i 3 mdr eller mere og hun er først lige kommet i aktivering. 

Kender flere som slet ikke har været ude endnu selvom de har fået KH i laaaaang tid..

Anmeld

1. maj 2011

AndreasMor84

Lisbeth85 skriver:

Ja, sad netop og læste i den debat... amen altså! Der er altså mange egoister derude.. mig mig mig! Det er ikke i orden, da det går ud over ALLE. Kom nu ind i kampen og tænk på hinanden

Lige præcis... men hvis de ikke ku se X-factor hver fredag, fordi signalet blev slukket til sortseerer, sku de nok komme op ad stolene 

Anmeld

1. maj 2011

Lisbeth85

Solstråle2011 skriver:

Lige præcis... men hvis de ikke ku se X-factor hver fredag, fordi signalet blev slukket til sortseerer, sku de nok komme op ad stolene 

Præcis...

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Solstråle2011 skriver:

Kender flere som slet ikke har været ude endnu selvom de har fået KH i laaaaang tid..

ja det synes jeg simpelhen er for dårligt. 

er SLET ikke IMOD at folk får kh, synes det er en rigtig fin ordning og dejligt den er der, så man kan få hjælp. men de skulle altså aktiveres bedre efter min mening

Anmeld

1. maj 2011

B&J

mor-til-vanessa skriver:

hvad mener du med at de skal lytte mere til hvad folk ømsker?

når man får fra en fagforening, skal man jo også til en masse dumme møder osv, og jeg synes det er fint. de er total kedelige de møder og pisse iriterende at gå til. men så kan det være man finder et job lidt hurtigere.

men jo det er selvfølgelig svært at finde et job, hvis der ikke er nogle. men tror nu altid der er job til dem der virkelig gerne vil have et

Det er helt fint man skal til de møder det syntes jeg er en god ting, men som jeg har oplevet under nogle af de møder osv er de ikke altid lytter til folk, der var en gut i mellem han skulle ind til militæret 2uger efter og de ville have ham til af gå på en af de hold i 2uger og skrive ansøgninger jamen hvorfor når han skulle det andet spil af penge og energi, en anden havde en læge erklæring (staves) på han ikke måtte arbejde med nogle visse ting med sine hænder der da der var noget og han havde papirne med men nej det var de lige glad med øhhh det er sådan nogle ønsker... jeg var også til et møde fordi jeg skulle i praktisk som jeg selv ønskede da jeg kom sagde jeg at jeg ville i foderland i det stykke tid hvor hende der sad der blev pisse sur hvorfor ved jeg ikke, fordi jeg kom med et ønske mmmm... men hun sagde du kan da bare komme ud og skrive ansøgninger så sagde jeg hvorfor når jeg ved jeg snart skal på sygehuset og jeg kan komme ud og arbejde i de mdr som jeg kan være i foderland hun  sagde mig direkte imod og jeg ville ud og arbejde som alm mennesker,..... det var heldigt hun sendt mig videre til en job kuncelet (staves) så jeg kunne komme i praktik i foderland ind til jeg skal på sygehuset og håber der er job bagefter hvis der bliver noget mere af lave til den tid håber det giver lidt mening

Anmeld

1. maj 2011

AndreasMor84

mor-til-vanessa skriver:

ja det synes jeg simpelhen er for dårligt. 

er SLET ikke IMOD at folk får kh, synes det er en rigtig fin ordning og dejligt den er der, så man kan få hjælp. men de skulle altså aktiveres bedre efter min mening

Lige præcis. Har heller ik noget imod det, men synes der burde tages lidt bedre fat i dem der er på KH, så de kan komme ud i samfundet og få et job i stedet.

Dagpengereglerne er sgu mere skrappe.. fx. skal min kæreste, selvom han har fået job her fra 1. august (et job der ikke hænger på træerne), blive ved med at søge 2 jobs OM UGEN indtil han starter på sit job, for at beholde sine dagpenge, som han har ret til og har betalt til.. Svaret fra Jobcentret var: "Det kan jo være du finder et job der er bedre"?!? What?? Han har fået et job som ikke mange besidder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.