Helle Thorning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

hvad synes i om Helle Thornings nye forslag?

om at kontanthjælps modtagere som kan, skal ud og eks samle skral.

Jeg synes det er en virkelig god idé....sad og sagde præcis det samme i går til en af mine venner og så hører jeg hun har sagt det samme i dag...

Her er så beskidt i danmarkj, synes jeg...god idé at lade dem der kan lave noget fornuftigt-...noget som faktisk gør nytte frem for en ligegyldig aktivering...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

eElak

Både og vil jeg sige... 

Man skal yde for at "nyde" - sådan er det jo. Men sådan som aktiveringssystemet er nu, så fungerer det ikke. At sidde og glo lidt foran en computer, og så møder med en sagsbehandler som er ved at drukne i sager - det holder ikke. Der skal også være fokus på den enkelte person, så dette person får den rette hjælp til at komme videre.. 

Der er personer, som blot er fyret pga finanskrisen, og godt kan finde ud af at søge jobs selv osv, og kun skal have kontanthjælp i en kortere periode.. Så er der personer, som har brug for hjælp, støtte og vejledning. Der er flere mennesker, som jeg synes bliver tabt i systemet - desværre. Mennesker som måske skulle på førtidspension, eller blot have noget andet hjælp - hjælp som kommunerne ikke har midlerne til at give pt. 

Til sidst så findes der DESVÆRRE også mennesker, som mener at man kan dovne på kontanthjælpen, og mener at de bare skal have og have... DE mennesker der er forslaget perfekt!

Så ja... jeg har ikke selv den magiske løsning.. 

Man skal også bare passe på med at arbejdsgiverne ikke udnytter dette tiltag, og så sparer stillinger væk, og så bare bruger folk i aktivering til at udføre arbejdet. F.eks. ser jeg det på mit arbejde med folk i løntilskudsjob. Hvor der spekuleres i at bruge løntilskudsmedarbejdere i stedet for at ansætte folk. Hvilket er en skam, når arbejdsløsheden er steget gevaldigt i det sidste år.. 

Det var en lettere smøre herfra ;-)

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Eva. skriver:

Jeg synes det er en virkelig god idé....sad og sagde præcis det samme i går til en af mine venner og så hører jeg hun har sagt det samme i dag...

Her er så beskidt i danmarkj, synes jeg...god idé at lade dem der kan lave noget fornuftigt-...noget som faktisk gør nytte frem for en ligegyldig aktivering...

ja nemlig. er helt enig. synes også det lyder som en suverem ide.

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

jydeinden skriver:

min personlige mening er at jeg er meget skeptisk omkring valget af "opgaver" som folk på KH skal varetage, jeg er personligt selv på KH, ikke fordi jeg synes det er fedt, men fordi det er eneste mulighed. Jeg ville godt nok føle mig lidt meget udnyttet af systemet hvis jeg skulle gå og samle op efter andre som ikke selv bare gider at forsøge at ramme en skraldespand.

man skal jo også lave en masse trælse ting når man får penge fra en fagforening.

synes da bestemt at de er en god ting, at man skal samle skald, så gør vi da et forsøg på at bevare naturen, i stedet for at svine den til. men folk kunne selvfølgelig også godt blive bedre til at ramme skraldespanden, for det er folk virkelig ikke gode til.

men fakta er jo at hvis man ikke laver noget, så bliver man doven. og mange der får kh er ikke i aktivering eller noget i flere mdr, og det synes jeg er ret dårligt. for som skrevet før i tråden, er der ret strenge krav til folk på fag. og det synes jeg burde være det sammen for dem som får kh

Anmeld

1. maj 2011

Mormilla

mor-til-vanessa skriver:

Jeg synes at det er helt fint. De skal da arbejde for de penge lige som os andre!!!

Anmeld

1. maj 2011

*A*

mor-til-vanessa skriver:

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

KaLee skriver:

Både og vil jeg sige... 

Man skal yde for at "nyde" - sådan er det jo. Men sådan som aktiveringssystemet er nu, så fungerer det ikke. At sidde og glo lidt foran en computer, og så møder med en sagsbehandler som er ved at drukne i sager - det holder ikke. Der skal også være fokus på den enkelte person, så dette person får den rette hjælp til at komme videre.. 

Der er personer, som blot er fyret pga finanskrisen, og godt kan finde ud af at søge jobs selv osv, og kun skal have kontanthjælp i en kortere periode.. Så er der personer, som har brug for hjælp, støtte og vejledning. Der er flere mennesker, som jeg synes bliver tabt i systemet - desværre. Mennesker som måske skulle på førtidspension, eller blot have noget andet hjælp - hjælp som kommunerne ikke har midlerne til at give pt. 

Til sidst så findes der DESVÆRRE også mennesker, som mener at man kan dovne på kontanthjælpen, og mener at de bare skal have og have... DE mennesker der er forslaget perfekt!

Så ja... jeg har ikke selv den magiske løsning.. 

Man skal også bare passe på med at arbejdsgiverne ikke udnytter dette tiltag, og så sparer stillinger væk, og så bare bruger folk i aktivering til at udføre arbejdet. F.eks. ser jeg det på mit arbejde med folk i løntilskudsjob. Hvor der spekuleres i at bruge løntilskudsmedarbejdere i stedet for at ansætte folk. Hvilket er en skam, når arbejdsløsheden er steget gevaldigt i det sidste år.. 

Det var en lettere smøre herfra ;-)

det var da en god smøre

selvfølgelig er der nogen der går tabt i systemet, det tror jeg altid der vil være, uanset hvor godt det så end er.

nu har jeg heller ikke så meget forstand på det med løntilskud, men er det ikke sådan at bagefter så har man muligheden for at ansætte personen, altså er det ikke set som sådan en slag prøve eller?

men man kan jo mange ting i stedet for at gå på kh eks begynde et studie. ved godt su'en er lavere en kh. hvilket jeg også synes er for dårligt, men det er jo så en anden debat

der er helt sikkert nogen på kh, som du være på førtidspension og så er der nogle som er på førtidspension, som i virkeligheden måske godt kunne arbejde lidt længere. måske de ville have haft bedre af en revalidering, eller flex. men synes også bare at det er op til den enkelte person at prøve at finde ud af hvad der er bedst for ham/hende

Anmeld

1. maj 2011

jydeinden

mor-til-vanessa skriver:

man skal jo også lave en masse trælse ting når man får penge fra en fagforening.

synes da bestemt at de er en god ting, at man skal samle skald, så gør vi da et forsøg på at bevare naturen, i stedet for at svine den til. men folk kunne selvfølgelig også godt blive bedre til at ramme skraldespanden, for det er folk virkelig ikke gode til.

men fakta er jo at hvis man ikke laver noget, så bliver man doven. og mange der får kh er ikke i aktivering eller noget i flere mdr, og det synes jeg er ret dårligt. for som skrevet før i tråden, er der ret strenge krav til folk på fag. og det synes jeg burde være det sammen for dem som får kh

det med aktivering og jobsøgning er vist forskelligt fra kommune til kommune, her i byen ryger man direkte på jobsøgning fra den dag man søger.

hvad affald angår... tjaa jeg kan ikke se hvorfor dem som godt kan finde ud af at ramme en skraldespand skal rydde op for dem som åbenbart ikke kan... jeg vil ikke kalde det arbejde, og da slet ikke mere motiverende end at gå hjemme og rydde op, eller hvad man nu skal have gjort.... jeg er helt enige i at man skal gøre noget for at få penge, men jeg er ikke enig i hvad det er man skal gøre

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

jydeinden skriver:

det med aktivering og jobsøgning er vist forskelligt fra kommune til kommune, her i byen ryger man direkte på jobsøgning fra den dag man søger.

hvad affald angår... tjaa jeg kan ikke se hvorfor dem som godt kan finde ud af at ramme en skraldespand skal rydde op for dem som åbenbart ikke kan... jeg vil ikke kalde det arbejde, og da slet ikke mere motiverende end at gå hjemme og rydde op, eller hvad man nu skal have gjort.... jeg er helt enige i at man skal gøre noget for at få penge, men jeg er ikke enig i hvad det er man skal gøre

jeg kan da sagtens se at det er rimelig nedern at skulle ud og samle skrald. ville jeg da nødig selv. men så ville jeg nok gøre lidt mere for at finde et job, så på den måde tror jeg det er en god ide. 

i den kommunen jeg bor i, tager det meget lang tid om at komme i aktivering. kender en som har gået 3 mdr eller mere uden at komme ud. det synes jeg sku er for dårligt

Anmeld

1. maj 2011

sarahb

Jeg synes det er fint.. Hvorfor ikk få hvad man kan tage. Må indrømme jeg ville heller ud og lave noget end sidde på kh ... Det gør både man ikk bliver doven og at man måske bliver motiveret til at finde noget bedre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.