Helle Thorning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

SpunkenJo

Solstråle2011 skriver:

Netop... er også rød som en solskoldet reje Der er mange der gerne vil have uden at yde noget... som fx. gratis DR jvf. en anden debat herinde

Hvor er "LIKE"-knappen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

jydeinden

mor-til-vanessa skriver:

jamen det er jo det sammen som dem der får penge for fagforeninger. vi skal ofså rigtig mange nedern ting. og dem har jeg da været en af.

der er jo bare en forskel på fag og kh. man betaler selv for sin fag, udover skat. folk der er på kh, har jo samme mulighed, de kan jo bare betale til en fag, så slipper de for at samle skral eks. men de skal stadig alle de andre nedern ting, som dem på fag skal

går udfra det er A- kasser du mener, for fagforeninger giver så vidt jeg ved ikke penge men når det så er sagt, så tager jeg igen udgangspunkt i min egen situation, jeg studerede (HF) og da jeg var færdig med den anede jeg ikke hvad jeg ville, jeg vidste ikke før jeg blev færdig at man kunne melde sig ind undervejs, og har derfor ikke haft timer nok optjent til at være berettiget til dagpenge.

så uanset hvordan man vender den, så tror jeg bare der er nogen som havner på KH som meget gerne ville andet.

Anmeld

1. maj 2011

Aves.

Znuzke skriver:

Jamen det er såmænd ikke fordi de ikke må arbejde med skrald. Men så kunne man måske aktivere nogle flere på genbrugsstationer, i tekniske forvaltninger og lign.

Jeg fik bare et billede på nethinden af nogle mennesker iført grønne veste med "Kontanthjælpsmodtager" trykt på ryggen - og dét synes jeg bestemt ikke er i orden.

Det har du ret i....ansætte dem rigtigt og til en ordentlig løn..helt enig..

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Vingummien skriver:

Ja men blev syg 2 år inden jeg var færdig

nå for søren. ja det er træls. men får su så ikke syge dp nu eller?

ikke for at snage helt vildt

Anmeld

1. maj 2011

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

nå for søren. ja det er træls. men får su så ikke syge dp nu eller?

ikke for at snage helt vildt

Jeg fik syge dagpenge, i 1 år. Men da lægerne ikke kunne finde ud af hvad der var galt (kunne ikke gå) kunne de ikke blive ved med at give mig dem, når der ikke kunne ligge et papir med en diagnose

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

går udfra det er A- kasser du mener, for fagforeninger giver så vidt jeg ved ikke penge men når det så er sagt, så tager jeg igen udgangspunkt i min egen situation, jeg studerede (HF) og da jeg var færdig med den anede jeg ikke hvad jeg ville, jeg vidste ikke før jeg blev færdig at man kunne melde sig ind undervejs, og har derfor ikke haft timer nok optjent til at være berettiget til dagpenge.

så uanset hvordan man vender den, så tror jeg bare der er nogen som havner på KH som meget gerne ville andet.

jo det er a-kasse

som jeg også skrev til en anden, så mener jeg at det er op til den enkelte person at under tingene og finde ud af hvornår man er berettigt til a-kasse. 

jeg vidste det heller ikke selv, da jeg blev udlært som frisør. men man kan godt få a-kasse selvom man ikke har været medlem i det år som man skal, man får bare 5(seks) ugers karantæne.

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Vingummien skriver:

Jeg fik syge dagpenge, i 1 år. Men da lægerne ikke kunne finde ud af hvad der var galt (kunne ikke gå) kunne de ikke blive ved med at give mig dem, når der ikke kunne ligge et papir med en diagnose

stakkels dig. kan godt sætte mig ind i hvordan du har det. har selv været igennem hele systemet.

Anmeld

1. maj 2011

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

stakkels dig. kan godt sætte mig ind i hvordan du har det. har selv været igennem hele systemet.

Ja, syntes det er til grin. KAn huske jeg bare tænkte at det ligesom ikke var for sjov jeg ikke kunne gå og gik til genoptræning osv
Så var sku hårdt

Anmeld

1. maj 2011

Carina:-)

Det er et fantastisk forslag.

Og håber det bliver til noget.

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Vingummien skriver:

Ja, syntes det er til grin. KAn huske jeg bare tænkte at det ligesom ikke var for sjov jeg ikke kunne gå og gik til genoptræning osv
Så var sku hårdt

hvordan har du det så nu? 

jeg har fået revet nogle nevebaner over i lænden efter en ride ulykke for mange år tibage, og døjer med smerter konstant og der er heller ingenting at komme efter. så nu er jeg tilbage på skolebænken, selvom det også er en balastning i min lænd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.