Helle Thorning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

du skal da heller ikke hakkes i hovedet for din mening alle meninger er velkomne. 

jeg synes personligt selv at det er ok. tror det kunne få mange af dem som er på kh, bare fordi de ikke gider noget, om at tænke sig lidt om. det kunne spare samfundet for nogle penge

Helt sikkert, men f.eks da jeg var på det fordi jeg blev syg, og ikke havde været medlem af akasse fordi jeg var i lære. Jeg vil nok have set det lidt som en straf fordi jeg var på KH. Kan du følge mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Znuzke skriver:

Jeg har ikke selv læst om forslaget, men min umiddelbare tanke er at jeg synes det er lidt nedværdigende at man skal samle skrald langs vejene. Det minder mig om den tossede sherif i Texas hvor straffefanger i orange dragter gør det samme.

Det må simpelthen være muligt at finde på bedre måder at aktivere på.

Og nej, jeg er ikke på kontanthjælp og har aldrig været det.

skrald er bare et kæmpe problem, så synes det er helt ok. kunne være folk der bare er på kh for at være det, ikke gad være det mere

Anmeld

1. maj 2011

ekzunz

mor-til-vanessa skriver:

jamen det er jo det sammen som dem der får penge for fagforeninger. vi skal ofså rigtig mange nedern ting. og dem har jeg da været en af.

der er jo bare en forskel på fag og kh. man betaler selv for sin fag, udover skat. folk der er på kh, har jo samme mulighed, de kan jo bare betale til en fag, så slipper de for at samle skral eks. men de skal stadig alle de andre nedern ting, som dem på fag skal

Af ren nysgerrighed - hvad er det for "nedern" ting du skal når du er på dagpenge???

Jeg er selv på dagpenge pt, og skal sende 1-2 ansøgninger pr. uge - og det er det. Det er da lige til at overkomme

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Vingummien skriver:

Helt sikkert, men f.eks da jeg var på det fordi jeg blev syg, og ikke havde været medlem af akasse fordi jeg var i lære. Jeg vil nok have set det lidt som en straf fordi jeg var på KH. Kan du følge mig?

kan da sagtes følge dig. men synes også bare det er op til den enkeltes persons ansvar at være medlem at en a-kasse og sørge for at man har "sparet" op til man er færdig med sin udd.

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Znuzke skriver:

Af ren nysgerrighed - hvad er det for "nedern" ting du skal når du er på dagpenge???

Jeg er selv på dagpenge pt, og skal sende 1-2 ansøgninger pr. uge - og det er det. Det er da lige til at overkomme

jamen jeg skulle til en masse møder og så søge de job, som du også skal. det er da nedern at skulle til møder og sidde og forklare og fortælle hvilke job man har søgt og hvorfor man ikke har fået et job. og det skal man selv om man kommer i arbejde inden kort tid.

Anmeld

1. maj 2011

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

kan da sagtes følge dig. men synes også bare det er op til den enkeltes persons ansvar at være medlem at en a-kasse og sørge for at man har "sparet" op til man er færdig med sin udd.

Fik af vide af min leder, at jeg først skulle melde mig ind når jeg havde et år tilbage af min udd

Anmeld

1. maj 2011

signe.

jeg synes det er fint.. hvis man kan arbejde, skal man vel også? Man får jo penge...

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Vingummien skriver:

Fik af vide af min leder, at jeg først skulle melde mig ind når jeg havde et år tilbage af min udd

ja det er også rigtig. så har man også optjent til at få a-kasse

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

signe. skriver:

jeg synes det er fint.. hvis man kan arbejde, skal man vel også? Man får jo penge...

nemlig

Anmeld

1. maj 2011

Vingummien

ja det er også rigtig. så har man også optjent til at få a-kasse

Ja men blev syg 2 år inden jeg var færdig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.