Helle Thorning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

mor-til-vanessa

B&J skriver:

Det er helt fint man skal til de møder det syntes jeg er en god ting, men som jeg har oplevet under nogle af de møder osv er de ikke altid lytter til folk, der var en gut i mellem han skulle ind til militæret 2uger efter og de ville have ham til af gå på en af de hold i 2uger og skrive ansøgninger jamen hvorfor når han skulle det andet spil af penge og energi, en anden havde en læge erklæring (staves) på han ikke måtte arbejde med nogle visse ting med sine hænder der da der var noget og han havde papirne med men nej det var de lige glad med øhhh det er sådan nogle ønsker... jeg var også til et møde fordi jeg skulle i praktisk som jeg selv ønskede da jeg kom sagde jeg at jeg ville i foderland i det stykke tid hvor hende der sad der blev pisse sur hvorfor ved jeg ikke, fordi jeg kom med et ønske mmmm... men hun sagde du kan da bare komme ud og skrive ansøgninger så sagde jeg hvorfor når jeg ved jeg snart skal på sygehuset og jeg kan komme ud og arbejde i de mdr som jeg kan være i foderland hun  sagde mig direkte imod og jeg ville ud og arbejde som alm mennesker,..... det var heldigt hun sendt mig videre til en job kuncelet (staves) så jeg kunne komme i praktik i foderland ind til jeg skal på sygehuset og håber der er job bagefter hvis der bliver noget mere af lave til den tid håber det giver lidt mening

jo det gav mening

sådan er det jo også for os som er i fagforening. jeg skulle også til en masse dumme møder, som jeg heller ikke gad til, men skulle selvom jeg skulle begynde på ny udd da jeg ikke kan arbejde med det gamle på grund af en dårlig ryg. 

men det er dårligt det med lægeerklæringen. hvis kan virkelig ikke kunne det de ville have ham til, hvis det gik ud over hans fysiske og psykiske tilstand, ja så synes jeg det er for dårligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Solstråle2011 skriver:

Lige præcis. Har heller ik noget imod det, men synes der burde tages lidt bedre fat i dem der er på KH, så de kan komme ud i samfundet og få et job i stedet.

Dagpengereglerne er sgu mere skrappe.. fx. skal min kæreste, selvom han har fået job her fra 1. august (et job der ikke hænger på træerne), blive ved med at søge 2 jobs OM UGEN indtil han starter på sit job, for at beholde sine dagpenge, som han har ret til og har betalt til.. Svaret fra Jobcentret var: "Det kan jo være du finder et job der er bedre"?!? What?? Han har fået et job som ikke mange besidder...

er igen helt enig. synes det skal være ligesådan for folk der får kh.

jeg skulle det samme som de kæreste selvom jeg skulle holde ferie efter en måned og så indtil jeg skulle starte på ny udd i januar. så var 1,5 mdr på dp. jeg skulle det samme, og søge to jobs inde for mit gamle fag, som jeg oven i købet slet ikke kan vare tage pga en dårlig ryg.

synes bare det virker lidt for nemt for kh modtagere. i hver fald dem jeg kender

Anmeld

1. maj 2011

B&J

mor-til-vanessa skriver:

jo det gav mening

sådan er det jo også for os som er i fagforening. jeg skulle også til en masse dumme møder, som jeg heller ikke gad til, men skulle selvom jeg skulle begynde på ny udd da jeg ikke kan arbejde med det gamle på grund af en dårlig ryg. 

men det er dårligt det med lægeerklæringen. hvis kan virkelig ikke kunne det de ville have ham til, hvis det gik ud over hans fysiske og psykiske tilstand, ja så synes jeg det er for dårligt

Ja nemlig han var 35 tror jeg ca da vi sad til det møde og det var et super møde faktisk hvor man snakke om hvad man kunne og ikke kunne osv, men de menste godt han kunne en masse jamen det kan han jo sikker også men der er også bare en masse man ikke kan når man ikke kan bruge hænderne rigtigt... men sådan er det jo, jeg er blodt glad for jeg kom tilbage til praktikken hvor jeg elsker af være så jeg kan arbejde JUBII ind til jeg skal på sygehuset håber imens de får en masse af lave så chefen ikke kan undvære mig ellers må jeg ud og søge en masse

Anmeld

1. maj 2011

AndreasMor84

mor-til-vanessa skriver:

er igen helt enig. synes det skal være ligesådan for folk der får kh.

jeg skulle det samme som de kæreste selvom jeg skulle holde ferie efter en måned og så indtil jeg skulle starte på ny udd i januar. så var 1,5 mdr på dp. jeg skulle det samme, og søge to jobs inde for mit gamle fag, som jeg oven i købet slet ikke kan vare tage pga en dårlig ryg.

synes bare det virker lidt for nemt for kh modtagere. i hver fald dem jeg kender

Ja det er jo latterligt.. Dem som faktisk HAR job og gerne vil arbejde, burde man ikke bruge så meget krudt på..

Anmeld

1. maj 2011

Henri84

Jeg synes det er HELT i orden!

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

B&J skriver:

Ja nemlig han var 35 tror jeg ca da vi sad til det møde og det var et super møde faktisk hvor man snakke om hvad man kunne og ikke kunne osv, men de menste godt han kunne en masse jamen det kan han jo sikker også men der er også bare en masse man ikke kan når man ikke kan bruge hænderne rigtigt... men sådan er det jo, jeg er blodt glad for jeg kom tilbage til praktikken hvor jeg elsker af være så jeg kan arbejde JUBII ind til jeg skal på sygehuset håber imens de får en masse af lave så chefen ikke kan undvære mig ellers må jeg ud og søge en masse

jeg håber også du får det du gerne vil have

Anmeld

1. maj 2011

mor-til-vanessa

Solstråle2011 skriver:

Ja det er jo latterligt.. Dem som faktisk HAR job og gerne vil arbejde, burde man ikke bruge så meget krudt på..

nemlig

Anmeld

1. maj 2011

jydeinden

min personlige mening er at jeg er meget skeptisk omkring valget af "opgaver" som folk på KH skal varetage, jeg er personligt selv på KH, ikke fordi jeg synes det er fedt, men fordi det er eneste mulighed. Jeg ville godt nok føle mig lidt meget udnyttet af systemet hvis jeg skulle gå og samle op efter andre som ikke selv bare gider at forsøge at ramme en skraldespand.

Anmeld

1. maj 2011

Kruse90

Det syntes jeg er helt iorden

Anmeld

1. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

synes det er super fair

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.