øv altså (trendsales)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Sakris

Jeg har kontaktet trendsales. Og de vil gerne hjælpe. Jeg skal dog fortsat prøve at kontakte hende og bede hende om en kvittering for posten. Ifølge trendsales regler kvittere køberen hvis der forefindes en afsendelseskvittering (helt fair), mens sælgeren kvittere hvis der ikke forfindes en afsendelses kvittering. Så nu må vi se hvad der sker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Sakris

MariaE skriver:

et godt råd frem over er at snede ts på 10 kr i mellem parterne og resten gennem banken hvis man endelig skal bruge bank.

Så har i begge de oplysninger i skal bruge og kan bedre få hjælp fra TS hvis sådan noget opstår. Har selv prøvet det en nekelt gang derinde og hun blev lukket ned.

Er det over 800 kr kan du politi anmelde hende for bedrag.

Men ellers hvis hun bor i nærheden ville jeg dukke op og kræve den jakke.

Ja det er da et rigtig fint råd :-) Det er måske også nemmere for ts. Har bare bestilt så meget på både guloggratis/DBA/TS og forskellige foraer. Men det er første gang jeg har oplevet dette. Så jeg er nok også bare endt med at være godtroende.

Anmeld

19. april 2011

Hulubulu86

Betteisen skriver:

Hejsa!!!

ØV altså, men jeg har lige et par spørgsmål inden vi hidser os helt op....

1: hvorfor filan valgte du bankoverførsel, når du sætter sikkerheden så meget over styr ved det??? Der er INGEN sikkerhed når man vælger at bankoverføre.

2: Valgte du at få pakken sendt som forsikret??? Hvis ikke kan den jo være gået tabt i posten... og det er vel ikke sælgers skyld?? At hun så ikke svarer kan der jo være en anden grund til. Det er ikke altid man får mails fra ts om, at der er besvarelser på ens annoncer.

Jeg har handlet tusind gange på ts... har oplevet een gang at mine varer ikke dukkede frem, men det måtte jeg tage på mine skuldre, da de jo ikke var sendt forsikret.

Jeg håber for dig at alt løser sig, men jeg tvivler godt nok på at ts vil gøre noget... og politiet... tjaa

Naar det kommer til stykket er der jo ikke voldsomt stor forskel paa at lave en TS-Handel og en bankoverfoersel. Lige meget hvad kan man jo ikke bare liiige faa pengene igen hvis noget gaar galt, medmindre saelgeren vaelger at tilbagefoere. Trendsales support kan jo kun maegle men ikke traekke pengene tilbage (medmindre de stadig staar paa kontoen, der har de gjort det i nogle tilfaelde). Og selv navn og adresse kan jo vaere falsk paa trendsales.

Det ville vaere noget andet hvis trendsales havde et system ala ebay/paypal hvor det var muligt at faa pengene igen som koeber hvis man ikke modtager varen eller ved andre problemer som fake eller defekt vare etc.

Hvis varen gaar tabt i posten er det saelgers problem, medmindre saelger har koebt en indleveringsattest og dermed kan bevise at varen er sendt, saa haenger koeber paa den. Men man kan som saelger ikke bare afskrive sit ansvar hvis varen ikke er sendt som pakke.

Anmeld

19. april 2011

tinasmor

Betteisen skriver:

Hejsa!!!

ØV altså, men jeg har lige et par spørgsmål inden vi hidser os helt op....

1: hvorfor filan valgte du bankoverførsel, når du sætter sikkerheden så meget over styr ved det??? Der er INGEN sikkerhed når man vælger at bankoverføre.

2: Valgte du at få pakken sendt som forsikret??? Hvis ikke kan den jo være gået tabt i posten... og det er vel ikke sælgers skyld?? At hun så ikke svarer kan der jo være en anden grund til. Det er ikke altid man får mails fra ts om, at der er besvarelser på ens annoncer.

Jeg har handlet tusind gange på ts... har oplevet een gang at mine varer ikke dukkede frem, men det måtte jeg tage på mine skuldre, da de jo ikke var sendt forsikret.

Jeg håber for dig at alt løser sig, men jeg tvivler godt nok på at ts vil gøre noget... og politiet... tjaa

Jeg er enig i at med mindre du har bedt om af få (og betalt for) at varen sendes som pakke med track and trace så bliver pakken jo altid sendt som alm. B-post. (det ved du sikkert godt hvis du har handlet flere gange på ts) Jeg er helt enig i, at der er noget helt lusket ved det her, mht at hun ikke svare osv.

Men jeg kan ikke se hvordan ts kan gøre noget (og slet ikke politiet) hvis en pakke forsvinder i posten og den ikke er sendt som pakkepost. Jeg har da aldrig troet at det var sælges ansvar at give pengene tilbage hvis en pakke uheldigvis ikke dukker op? Jeg har selv handlet rigtig meget på TS og har heldigvis kun 1 gang oplevet at en pakke ikke kom frem. Det var en brugt bluse til 80 kr. så vælger da helt sikker at tro på, at den er sendt afsted. Men i sådan i tilfælde ville det vel ikke være rimmeligt at sælger skal betale erstatning hvis hun nu I HAVDE sendt den. Så mister hun jo både blusen samt skal betale mine penge tilbage?

Jeg tjekkede lige TS regler:

Hvad er mine rettigheder som køber, hvis varen ikke dukker op?

Hvis sælger har sendt varen til køber, men køber ikke har modtaget varen, er det som udgangspunkt køber selv, der må bære risikoen i handler mellem to private, idet risikoen overgår ved overgivelse af varen til selvstændig fragtfører (PostDanmark), jf. købelovens § 17, stk. 1

Risikoens overgang er dog betinget af, at sælger kan bevise afsendelsen med en indleveringsattest eller en pakkekvittering, som kan dokumentere, at varen er overleveret til PostDanmark, jf. købelovens § 17, stk. 1.

...

Men hvordan kan man som sælger få en indleveringsattest hvis man sender som Bpost i en postkasse? Det betyder vel reelt at man skal på posthuset hver gang? (hvilket hun jo vel også har været hvis det har været en regnfrakke)

I hvertfald er det rigtig surt for dig, og man kan jo håbe den dukker op, men nu er det jo så lang tid siden at håber nok er det eneste der er tilbage.

Anmeld

19. april 2011

Hulubulu86

tinasmor skriver:

Jeg er enig i at med mindre du har bedt om af få (og betalt for) at varen sendes som pakke med track and trace så bliver pakken jo altid sendt som alm. B-post. (det ved du sikkert godt hvis du har handlet flere gange på ts) Jeg er helt enig i, at der er noget helt lusket ved det her, mht at hun ikke svare osv.

Men jeg kan ikke se hvordan ts kan gøre noget (og slet ikke politiet) hvis en pakke forsvinder i posten og den ikke er sendt som pakkepost. Jeg har da aldrig troet at det var sælges ansvar at give pengene tilbage hvis en pakke uheldigvis ikke dukker op? Jeg har selv handlet rigtig meget på TS og har heldigvis kun 1 gang oplevet at en pakke ikke kom frem. Det var en brugt bluse til 80 kr. så vælger da helt sikker at tro på, at den er sendt afsted. Men i sådan i tilfælde ville det vel ikke være rimmeligt at sælger skal betale erstatning hvis hun nu I HAVDE sendt den. Så mister hun jo både blusen samt skal betale mine penge tilbage?

Jeg tjekkede lige TS regler:

Hvad er mine rettigheder som køber, hvis varen ikke dukker op?

Hvis sælger har sendt varen til køber, men køber ikke har modtaget varen, er det som udgangspunkt køber selv, der må bære risikoen i handler mellem to private, idet risikoen overgår ved overgivelse af varen til selvstændig fragtfører (PostDanmark), jf. købelovens § 17, stk. 1

Risikoens overgang er dog betinget af, at sælger kan bevise afsendelsen med en indleveringsattest eller en pakkekvittering, som kan dokumentere, at varen er overleveret til PostDanmark, jf. købelovens § 17, stk. 1.

...

Men hvordan kan man som sælger få en indleveringsattest hvis man sender som Bpost i en postkasse? Det betyder vel reelt at man skal på posthuset hver gang? (hvilket hun jo vel også har været hvis det har været en regnfrakke)

I hvertfald er det rigtig surt for dig, og man kan jo håbe den dukker op, men nu er det jo så lang tid siden at håber nok er det eneste der er tilbage.

Ja man skal paa posthuset hvis man skal koebe en indleveringsattest. Det er derfor mange vaelger ikke at koebe en og tage chancen, men saa maa man ogsaa betale tilbage hvis koeber ikke modtager.

Der er mange der skriver paa trendsales at brevporto er paa koebers eget ansvar, men de kan altsaa ikke omgaa reglerne paa den maade. Medmindre de har en pakke-kvittering eller en indleveringsattest, saa maa de hoste op  med pengene naar koeber ikke modtager (og der er koebere der spekulerer i dette, er jeg sikker paa).

Jeg har selv haft mange hundrede handler bag mig inden jeg valgte at skifte til ebay. Jeg valgte dog ikke at koebe indleveringsattest, baade fordi det ville vaere for dyrt, men ogsaa fordi jeg ville faa det saa daarligt med at koeber ikke havde modtaget og heller ikke fik sine penge igen, at jeg altid sendte en ny pakke plus lidt ekstra (ville altsaa vaere en ren underskudsforretning).

Anmeld

19. april 2011

tinasmor

Dubai skriver:

Ja man skal paa posthuset hvis man skal koebe en indleveringsattest. Det er derfor mange vaelger ikke at koebe en og tage chancen, men saa maa man ogsaa betale tilbage hvis koeber ikke modtager.

Der er mange der skriver paa trendsales at brevporto er paa koebers eget ansvar, men de kan altsaa ikke omgaa reglerne paa den maade. Medmindre de har en pakke-kvittering eller en indleveringsattest, saa maa de hoste op  med pengene naar koeber ikke modtager (og der er koebere der spekulerer i dette, er jeg sikker paa).

Jeg har selv haft mange hundrede handler bag mig inden jeg valgte at skifte til ebay. Jeg valgte dog ikke at koebe indleveringsattest, baade fordi det ville vaere for dyrt, men ogsaa fordi jeg ville faa det saa daarligt med at koeber ikke havde modtaget og heller ikke fik sine penge igen, at jeg altid sendte en ny pakke plus lidt ekstra (ville altsaa vaere en ren underskudsforretning).

Enig. Med mindre det er en rigtig dyr til (f.eks 500 kr og over) så vil det nok ikke kunne betale sig at købe en indleveringsseddel. Men ved sådan en dyr vare så tror jeg nu også at jeg som sælger hellere ville sige "ok lad os dele om en pakkeforsendelse" så er de begge to mere sikre. Og hvis det er en regnfrakke så har den vil også været så tung at det vel næsten er samme pris (kunne jeg forestille mig) Jeg troede faktisk at det var købers ansvar når man ikke havde betalt for pakkepost (for havde godt set de annoncer hvor der står det er købers eget ansvar)

Anmeld

19. april 2011

bullerbassen

Dubai skriver:

Lige et spørgsmål til det med ansvar - hvis køber vælger at det skal sendes til billigst muligt penge - selv om pakke er oplyst.

Og pakken skulle blive væk - er det så stadigvæk sælgers ansvar ??

For så kan man da som køber jo virkelig skumme fløden , hvis man er et ( undskyld ) dumt svin ...

Forstå virkelig ikke det kan være sælgers ansvar , hvis køber vælger den billigst løsning og pakken forsvinder. Det er jo et valg man som køber vælger - ikke at betale forsikret pakke og dermed indforstået med risikoen.

Anmeld

19. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sakris skriver:

Ja det er da et rigtig fint råd :-) Det er måske også nemmere for ts. Har bare bestilt så meget på både guloggratis/DBA/TS og forskellige foraer. Men det er første gang jeg har oplevet dette. Så jeg er nok også bare endt med at være godtroende.

Heeej søde. Håber du får jakken eller dine penge tilbage.

Du skriver du er vant til at handle på TS. Jeg tænker om du nogensinder bruger "tank op" metoden derinde?? Mere fordi du skrev du skulle betale via bank for at have råd. Men du kan jo en anden gang tanke det beløb du har råd til ind på din TS og så handle den vej. Man kan altid få overført et beløb til sin egen konto igen, hvis det ikke bliver brugt.

Anyways, håber det ender godt. 

Anmeld

19. april 2011

Hulubulu86

Lige et spørgsmål til det med ansvar - hvis køber vælger at det skal sendes til billigst muligt penge - selv om pakke er oplyst.

Og pakken skulle blive væk - er det så stadigvæk sælgers ansvar ??

For så kan man da som køber jo virkelig skumme fløden , hvis man er et ( undskyld ) dumt svin ...

Forstå virkelig ikke det kan være sælgers ansvar , hvis køber vælger den billigst løsning og pakken forsvinder. Det er jo et valg man som køber vælger - ikke at betale forsikret pakke og dermed indforstået med risikoen.

Ja det er saelgers ansvar hvis vedkommende saa ikke koeber en indleveringsattest paa posthuset naar de sender.

Og ja der er koebere der helt sikkert udnytter dette, men paa den anden side er der jo ogsaa saelgere der spekulerer i at snyde koebere der ikke kender deres egne rettigheder i en handel.

Selvom det er en handel mellem to private kan man med hensyn til lige dette ikke aftale noget der stiller koeber daarligere end hvad der staar i koebeloven

Anmeld

19. april 2011

Sakris

Jeg har ikke hørt om en indleveringsattest før. Men kan se de koster 12,-, så det er jo ikke en formue for de i forvejen dyre varer. Kan man egentlig bruge den sms tjeneste på posthuset der hedder "post afleveret"? Den koster 4 kr. Det kan være jeg lige skal forhøre mig om det, næste gang jeg lander ved et posthus. For jeg sender personligt altid tingene fra posthus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.