øv altså (trendsales)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Sakris

bullerbassen skriver:

Altså når jeg sender pakker gemmer jeg altid bonnen , men kan jo så nu forstå at det ikke hjælper en dytfis , hvis der ikke er indleveringsattest.

Må sige, at jeg simpelthen ikke syntes det er fair det hænger på sælger, hvis køber vælger den billige løsning. Når andet er oplyst.

For så ville køber jo til en hver til kunne sige den ikke er modtaget og så hænger sælger på den. Jeg har heldigvis ikke oplevet dette.

Men vil da tænke over det, da jeg engang imellem har solgt tøj for 500 - 600 kr sendt som b-post fordi køber vælger dette.

Dvs at jeg skulle dække evt pakker der forsvinder og så kan sælger jo bare sige det ikke er kommet .

Det var jo hende der oplyste b-post og har valgt b-post, fordi prisen var inkl. forsendelse!

Men har da personligt også altid selv gemt bonnen. Netop som mit bevis når jeg har sendt brevpost. Men kan da også godt se det ikke hjælper. Jeg har også personligt sendt varer for 400-600 kr før (dog ikke via ts). Så skal klart lige op og hører om post dks sms tjeneste til en anden gang.

Problemet er jo, at jeg jo på stående fod ikke har et bevis på at den overhovedet er afsendt/eller er kommet retur til hende, fordi hun ikke svarer på mine mails. For ligesom køber kan sige at det ikke er kommet. Kan sælger vel sige at det er sendt? Det er jo desværre bare påstand mod påstand.

Jeg har heller ikke oplevet det hverken som køber eller sælger før. Men må bare håbe på det bedste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

bullerbassen

tinasmor skriver:

Ja, jeg var også sikker på at når det var sendt som alm. brev at det så var købers ansvar (når det er salg gennem to private) Men som dig, blev man så klogere. Og du har ret i, at man jo netop ofte vælger ikke at betale for en pakke fordi det jo nogle gange så næsten ville være lige så dyrt som den vare man betaler.

Men synes også, at du havde en god pointe i, at man som sælger jo heller ikke har noget bevis på om køber har modtaget eller ej og derfor kræver pengene tilbage. Men åbenbart derfor man skal have den der slip fra posthuset fordi ansvaret så på det tidspunkt ligger på køber eller noget i den dur.

Men ja, jeg blev da i hvertfald klogere.

Også mig

Anmeld

19. april 2011

Sakris

Albertesmor skriver:

Gør du det vil support ikke hjælpe dig, og rigtigt ærgeligt for dig at du lavede en bankoverførsel, havde du lavet en ts havde de hjulpet dig hele vejen igennem.

Nu er det jo i princippet påstand mod påstand

Har skrevet til dem, og de vil kigge på det. Det er jo også påstand mod påstand selvom det var via  ts? Jeg har jo en overførselskvittering fra banken?

Anmeld

19. april 2011

slettet_7530

Sakris skriver:

Det var jo hende der oplyste b-post og har valgt b-post, fordi prisen var inkl. forsendelse!

Men har da personligt også altid selv gemt bonnen. Netop som mit bevis når jeg har sendt brevpost. Men kan da også godt se det ikke hjælper. Jeg har også personligt sendt varer for 400-600 kr før (dog ikke via ts). Så skal klart lige op og hører om post dks sms tjeneste til en anden gang.

Problemet er jo, at jeg jo på stående fod ikke har et bevis på at den overhovedet er afsendt/eller er kommet retur til hende, fordi hun ikke svarer på mine mails. For ligesom køber kan sige at det ikke er kommet. Kan sælger vel sige at det er sendt? Det er jo desværre bare påstand mod påstand.

Jeg har heller ikke oplevet det hverken som køber eller sælger før. Men må bare håbe på det bedste!

Jeg synes du skal forsøge at tage kontakt til support, men spam ikke hendes annoncer, for du sætter dig selv i et dårligt lys

Anmeld

19. april 2011

slettet_7530

Sakris skriver:

Har skrevet til dem, og de vil kigge på det. Det er jo også påstand mod påstand selvom det var via  ts? Jeg har jo en overførselskvittering fra banken?

Nej for hvis ikke hun kan fremvise en indleveringskvittering, hæfter hun for varen

Anmeld

19. april 2011

bullerbassen

Sakris skriver:

Nu var dette svar ikke rettet mod dig ...

Er i dit tilfælde ikke i tvivl om at sælger ikke har rent mel i posen, da hun jo vælger ikke at svare dig.

Men ja det vil altid være påstand mod påstand - det jeg lige citerede var at det ikke kunne være til sælgers fordel , da man jo hænger på ansvar - hvis køber har valgt at det skulle sendes som økonomi brev.

Når jeg selv sælger nået - spørg jeg altid køber hvordan de vil havde det sendt og hvis de vælger det billigst - syntes jeg ikke det er fair sælger hænger på ansvaret - det var det jeg mente.

Anmeld

19. april 2011

Sakris

tinasmor skriver:

Ja, jeg var også sikker på at når det var sendt som alm. brev at det så var købers ansvar (når det er salg gennem to private) Men som dig, blev man så klogere. Og du har ret i, at man jo netop ofte vælger ikke at betale for en pakke fordi det jo nogle gange så næsten ville være lige så dyrt som den vare man betaler.

Men synes også, at du havde en god pointe i, at man som sælger jo heller ikke har noget bevis på om køber har modtaget eller ej og derfor kræver pengene tilbage. Men åbenbart derfor man skal have den der slip fra posthuset fordi ansvaret så på det tidspunkt ligger på køber eller noget i den dur.

Men ja, jeg blev da i hvertfald klogere.

Det troede jeg faktisk også først. Jeg ville heller ikke starte en diskussion herinde. Jeg var bare så ked af at jeg ikke havde modtaget det jeg havde bestilt. Og at sælger ikke svarer på mine mails  For det gør mig en anelse mistroisk.

Det er hende der har valgt forsendelsesmetode, da prisen var inkl. porto.

Man kan vel godt sige en anden gang at billigste forsendelsesmetode er b-post + indleveringsattest.

Anmeld

19. april 2011

Sakris

bullerbassen skriver:

Nu var dette svar ikke rettet mod dig ...

Er i dit tilfælde ikke i tvivl om at sælger ikke har rent mel i posen, da hun jo vælger ikke at svare dig.

Men ja det vil altid være påstand mod påstand - det jeg lige citerede var at det ikke kunne være til sælgers fordel , da man jo hænger på ansvar - hvis køber har valgt at det skulle sendes som økonomi brev.

Når jeg selv sælger nået - spørg jeg altid køber hvordan de vil havde det sendt og hvis de vælger det billigst - syntes jeg ikke det er fair sælger hænger på ansvaret - det var det jeg mente.

Det er jeg helt enig med dig i! Det er sgu svært at finde ud af.

Anmeld

19. april 2011

bullerbassen

Sakris skriver:

Det er jeg helt enig med dig i! Det er sgu svært at finde ud af.

´Håber du får styr på din handel...

Var ikke ude på at starte en debat

Anmeld

19. april 2011

Sakris

bullerbassen skriver:

´Håber du får styr på din handel...

Var ikke ude på at starte en debat

Helt iorden. Jeg er personligt lært noget nyt idag - en trendsales regel og to nye ord  

Og så har jeg aldrig haft så mange besvarelser SÅ hurtigt på en af mine oprettede tråde  Haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.