bullerbassen skriver:
Altså når jeg sender pakker gemmer jeg altid bonnen , men kan jo så nu forstå at det ikke hjælper en dytfis , hvis der ikke er indleveringsattest.
Må sige, at jeg simpelthen ikke syntes det er fair det hænger på sælger, hvis køber vælger den billige løsning. Når andet er oplyst.
For så ville køber jo til en hver til kunne sige den ikke er modtaget og så hænger sælger på den. Jeg har heldigvis ikke oplevet dette.
Men vil da tænke over det, da jeg engang imellem har solgt tøj for 500 - 600 kr sendt som b-post fordi køber vælger dette.
Dvs at jeg skulle dække evt pakker der forsvinder og så kan sælger jo bare sige det ikke er kommet .
Det var jo hende der oplyste b-post og har valgt b-post, fordi prisen var inkl. forsendelse!
Men har da personligt også altid selv gemt bonnen. Netop som mit bevis når jeg har sendt brevpost. Men kan da også godt se det ikke hjælper. Jeg har også personligt sendt varer for 400-600 kr før (dog ikke via ts). Så skal klart lige op og hører om post dks sms tjeneste til en anden gang.
Problemet er jo, at jeg jo på stående fod ikke har et bevis på at den overhovedet er afsendt/eller er kommet retur til hende, fordi hun ikke svarer på mine mails. For ligesom køber kan sige at det ikke er kommet. Kan sælger vel sige at det er sendt? Det er jo desværre bare påstand mod påstand.
Jeg har heller ikke oplevet det hverken som køber eller sælger før. Men må bare håbe på det bedste!
Anmeld