øv altså (trendsales)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Nej for hvis ikke hun kan fremvise en indleveringskvittering, hæfter hun for varen

Præcis, sælger SKAL kunne dokumentere at varen er afsendt - også med alm. post. Det gør vedkommende ved at købe en indleveringsattest som koster 12 kr pr. brev/pakke uanset størrelsen.

Kan sælger ikke bevise at varen er sendt, ligger ansvaret hos denne og du kan kræve dine penge tilbage.

Har sælger bevis for afsendelse, er det bare ærgerligt, hvis varen er blevet væk efter afsendelse, hvis man ikke har købt forsikring i form af pakkeafsendelse/værdipakke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Sakris skriver:

Jeg tænker bare. At hvis den bliver indleveret på et posthus, og bliver betalt der. Får man jo en bon. Og jeg har jo datoen for hvornår den er sendt og ved ca hvor meget den vejer. Men den beskriver jo selvfølgelig ikke at jeg er modtager! Hm. Synes det er så svært. Men skal lige ned og snakke med post dk. For synes da klart at en indleveringsattest til en anden gang er en god idé!

Bonen er ikke bevis nok, det SKAL være en indleveringsattest. Men det er der sikkert andre som allerede har nævnt. 

Anmeld

20. april 2011

Altså når jeg sender pakker gemmer jeg altid bonnen , men kan jo så nu forstå at det ikke hjælper en dytfis , hvis der ikke er indleveringsattest.

Må sige, at jeg simpelthen ikke syntes det er fair det hænger på sælger, hvis køber vælger den billige løsning. Når andet er oplyst.

For så ville køber jo til en hver til kunne sige den ikke er modtaget og så hænger sælger på den. Jeg har heldigvis ikke oplevet dette.

Men vil da tænke over det, da jeg engang imellem har solgt tøj for 500 - 600 kr sendt som b-post fordi køber vælger dette.

Dvs at jeg skulle dække evt pakker der forsvinder og så kan sælger jo bare sige det ikke er kommet .

Indleveringsattesten koster kun 12 kr. Og det er da pengene værd, hvis posten smider pakken væk! Den økonomisk erstatning fra Post.dk´s side ligger i pakke/brev - forsikringen. Hvor man ved en attests ikke kan få erstatning fra Post.dk for en vare som er blevet væk, men man kan hjælpe sig selv mod at skulle betale pengene tilbage til køber hvis den bliver væk efter afsendelse. Ved en forsikring betaler Post.dk for tabet.

Attesten er udelukkende for at undgå at sælger bliver hængt op på en varer som er blevet væk, fordi man som køber ellers kan påstå den aldrig er blevet afsendt. Så egentlig er det en god hjælp til få penge

Anmeld

20. april 2011

Sakris

Så ser det ud til at der er kommet orden i sagerne. Trendsales har taget kontakt til hende, og hun har taget kontakt til mig. Pakken var kommet tilbage til hendes postkontor? Og skulle i dag være afsendt som pakkepost. Så håber på en fin "ny" jakke på lørdag! Hun har som en undskyldning tilbudt at refundere noget af prisen på jakken pga ventetiden. Hvilket jeg ikke kan finde ud af om er nødvendigt, nu hvor jeg jo får jakken.  

Så nu vil jeg videresende hendes mail til kundesupporten, så hun ikke længere er "blacklisted" og glæde mig til posten kommer på besøg!

Endnu en gang tak for jeres råd.

Anmeld

21. april 2011

Darling<3

Sakris skriver:

Skal bare lige ud med mine frustrationer. Jeg har i det sidste år bestilt rigtig meget på trendsales og dba. Hovedsageligt til min datter.

Da jeg havde fødselsdag i lørdags synes jeg at jeg da skulle forkæles. Så gik på udkig efter en danefæ regnfrakke, som jeg har kunnet tænke mig rigtig længe. Min kæreste sagde at han ville give den, og da jeg så fandt en passende til en god pris den 23. marts bestilte jeg den. Jeg overførte pengene til sælgeren samme dag (via bankoverførsel) og hørte derefter ikke fra hende i 2 uger. Hendes datter havde vidst været indlagt, så det er jo fuldt forståeligt! Hun sagde ved samme lejlighed at jakken nu var sendt afsted.  

Nu er der så bare gået to uger mere, min fødselsdag er ovre og jeg har stadig ikke modtaget den!  Hun svarer ikke på mails (hun har svaret på 1 mail på 4 uger) men kan se at hun flere gange har været på trendsales... Øv hvor er det altså bare sur røv. Er rigtig ked af at min fødselsdagsgave fra min kæreste bare endte med at være luft!

Jeg har selv har problemer med en TS-sælger, overførte 500 kr til hende, og hu skulle sende 2 flasker Elumen hårfarve til mig.. Det er nu PRÆCIS 1 år siden, og jeg har intet modtaget fra hende..

Du SKAL anmelde hende indenfor en måned, så du har MAX et par dage mere, og så skal du kunne bevise at du har overført pengene til hende, så jeg håber at du har gemt din kvittering fra banken..

Hende jeg havde problemer med, har jeg ikke kunne få fat i, og jeg har heller ikke fået mine penge tilbage, så hende skal jeg bare støde på EN gang, så får hun en svingom!!

Anmeld

21. april 2011

Darling<3

Sakris skriver:

Så ser det ud til at der er kommet orden i sagerne. Trendsales har taget kontakt til hende, og hun har taget kontakt til mig. Pakken var kommet tilbage til hendes postkontor? Og skulle i dag være afsendt som pakkepost. Så håber på en fin "ny" jakke på lørdag! Hun har som en undskyldning tilbudt at refundere noget af prisen på jakken pga ventetiden. Hvilket jeg ikke kan finde ud af om er nødvendigt, nu hvor jeg jo får jakken.  

Så nu vil jeg videresende hendes mail til kundesupporten, så hun ikke længere er "blacklisted" og glæde mig til posten kommer på besøg!

Endnu en gang tak for jeres råd.

Jeg skulle nok have læst hele tråden inden jeg skrev, sorry

Men ja, du skal da bare tage imod nogle af pengene for ventetiden, det synes jeg er fair nok

Anmeld

21. april 2011

Sakris

Honnie's Wife:) skriver:

Jeg skulle nok have læst hele tråden inden jeg skrev, sorry

Men ja, du skal da bare tage imod nogle af pengene for ventetiden, det synes jeg er fair nok

Det er helt i orden. Den er også blevet lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.