øv altså (trendsales)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Sakris

bullerbassen skriver:

Lige et spørgsmål til det med ansvar - hvis køber vælger at det skal sendes til billigst muligt penge - selv om pakke er oplyst.

Og pakken skulle blive væk - er det så stadigvæk sælgers ansvar ??

For så kan man da som køber jo virkelig skumme fløden , hvis man er et ( undskyld ) dumt svin ...

Forstå virkelig ikke det kan være sælgers ansvar , hvis køber vælger den billigst løsning og pakken forsvinder. Det er jo et valg man som køber vælger - ikke at betale forsikret pakke og dermed indforstået med risikoen.

Jeg tænker bare. At hvis den bliver indleveret på et posthus, og bliver betalt der. Får man jo en bon. Og jeg har jo datoen for hvornår den er sendt og ved ca hvor meget den vejer. Men den beskriver jo selvfølgelig ikke at jeg er modtager! Hm. Synes det er så svært. Men skal lige ned og snakke med post dk. For synes da klart at en indleveringsattest til en anden gang er en god idé!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Sakris

tinasmor skriver:

Enig. Med mindre det er en rigtig dyr til (f.eks 500 kr og over) så vil det nok ikke kunne betale sig at købe en indleveringsseddel. Men ved sådan en dyr vare så tror jeg nu også at jeg som sælger hellere ville sige "ok lad os dele om en pakkeforsendelse" så er de begge to mere sikre. Og hvis det er en regnfrakke så har den vil også været så tung at det vel næsten er samme pris (kunne jeg forestille mig) Jeg troede faktisk at det var købers ansvar når man ikke havde betalt for pakkepost (for havde godt set de annoncer hvor der står det er købers eget ansvar)

Det var jo så dyr en vare. Men har slet ikke kendt til indleveringsattesten. Det er klart noget jeg vil huske fremover ved køb af "større" ting!

Anmeld

19. april 2011

tinasmor

Sakris skriver:

Det var jo så dyr en vare. Men har slet ikke kendt til indleveringsattesten. Det er klart noget jeg vil huske fremover ved køb af "større" ting!

Nej jeg vidste det heller ikke.

Anmeld

19. april 2011

bullerbassen

Dubai skriver:

Ja det er saelgers ansvar hvis vedkommende saa ikke koeber en indleveringsattest paa posthuset naar de sender.

Og ja der er koebere der helt sikkert udnytter dette, men paa den anden side er der jo ogsaa saelgere der spekulerer i at snyde koebere der ikke kender deres egne rettigheder i en handel.

Selvom det er en handel mellem to private kan man med hensyn til lige dette ikke aftale noget der stiller koeber daarligere end hvad der staar i koebeloven

Måske jeg er temmelig naiv - men kan simpelthen ikke se hvordan en sælger skal kunne snyde køber..

Hvis ansvaret falder tilbage til sælger - det vil da til enhver til være købers fordel at sende som brev..

Anmeld

19. april 2011

bullerbassen

Sakris skriver:

Jeg tænker bare. At hvis den bliver indleveret på et posthus, og bliver betalt der. Får man jo en bon. Og jeg har jo datoen for hvornår den er sendt og ved ca hvor meget den vejer. Men den beskriver jo selvfølgelig ikke at jeg er modtager! Hm. Synes det er så svært. Men skal lige ned og snakke med post dk. For synes da klart at en indleveringsattest til en anden gang er en god idé!

Altså når jeg sender pakker gemmer jeg altid bonnen , men kan jo så nu forstå at det ikke hjælper en dytfis , hvis der ikke er indleveringsattest.

Må sige, at jeg simpelthen ikke syntes det er fair det hænger på sælger, hvis køber vælger den billige løsning. Når andet er oplyst.

For så ville køber jo til en hver til kunne sige den ikke er modtaget og så hænger sælger på den. Jeg har heldigvis ikke oplevet dette.

Men vil da tænke over det, da jeg engang imellem har solgt tøj for 500 - 600 kr sendt som b-post fordi køber vælger dette.

Dvs at jeg skulle dække evt pakker der forsvinder og så kan sælger jo bare sige det ikke er kommet .

Anmeld

19. april 2011

Sakris

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Heeej søde. Håber du får jakken eller dine penge tilbage.

Du skriver du er vant til at handle på TS. Jeg tænker om du nogensinder bruger "tank op" metoden derinde?? Mere fordi du skrev du skulle betale via bank for at have råd. Men du kan jo en anden gang tanke det beløb du har råd til ind på din TS og så handle den vej. Man kan altid få overført et beløb til sin egen konto igen, hvis det ikke bliver brugt.

Anyways, håber det ender godt. 

Tak.

Jo jo jeg har tit tanket op, men jeg vidste faktisk ikke at man kunne overføre pengene tilbage igen. Og det var min kæreste der betalte samme dag fra sin konto. Men kunne selvfølgelig havde lavet en tank op via hans kort. øv. 

Anmeld

19. april 2011

slettet_7530

Sakris skriver:

Har ikke hendes nummer, da jeg jo betalte via bankoverførsel. Men har jo hendes mail. og der er kun 1 i dk med hendes navn. Jeg har overvejet at spamme hendes andre varer derinde, for at se om hun vil svare! Men kan ikke finde ud af om det er for overrumplende!?

Gør du det vil support ikke hjælpe dig, og rigtigt ærgeligt for dig at du lavede en bankoverførsel, havde du lavet en ts havde de hjulpet dig hele vejen igennem.

Nu er det jo i princippet påstand mod påstand

Anmeld

19. april 2011

tinasmor

bullerbassen skriver:

Altså når jeg sender pakker gemmer jeg altid bonnen , men kan jo så nu forstå at det ikke hjælper en dytfis , hvis der ikke er indleveringsattest.

Må sige, at jeg simpelthen ikke syntes det er fair det hænger på sælger, hvis køber vælger den billige løsning. Når andet er oplyst.

For så ville køber jo til en hver til kunne sige den ikke er modtaget og så hænger sælger på den. Jeg har heldigvis ikke oplevet dette.

Men vil da tænke over det, da jeg engang imellem har solgt tøj for 500 - 600 kr sendt som b-post fordi køber vælger dette.

Dvs at jeg skulle dække evt pakker der forsvinder og så kan sælger jo bare sige det ikke er kommet .

Ja jeg er enig.

Jeg tror faktisk at det eneste fornuftige at gøre når der er snakke om forsendelser for mange penge (som jo så er afhængigt af hvad køber synes er mange penge) er at betale for at få den sendt som pakkepost. På denne måde er begge forsikret fordi det så er Post DK der kan spore den og som man kan få erstatning fra hvis den ikke dukker op.

Anmeld

19. april 2011

bullerbassen

tinasmor skriver:

Ja jeg er enig.

Jeg tror faktisk at det eneste fornuftige at gøre når der er snakke om forsendelser for mange penge (som jo så er afhængigt af hvad køber synes er mange penge) er at betale for at få den sendt som pakkepost. På denne måde er begge forsikret fordi det så er Post DK der kan spore den og som man kan få erstatning fra hvis den ikke dukker op.

Tror du har ret - men langt de fleste vælger jo netop den billigst løsning - da det jo ellers bliver for dyrt ..

Tænker ved små handler - men der kan jo også være for et par hundrede..

Og viste ikke det var sælgers ansvar( før for et lille stykke tid siden ) - så blev man så meget klogere

Anmeld

19. april 2011

tinasmor

bullerbassen skriver:

Tror du har ret - men langt de fleste vælger jo netop den billigst løsning - da det jo ellers bliver for dyrt ..

Tænker ved små handler - men der kan jo også være for et par hundrede..

Og viste ikke det var sælgers ansvar( før for et lille stykke tid siden ) - så blev man så meget klogere

Ja, jeg var også sikker på at når det var sendt som alm. brev at det så var købers ansvar (når det er salg gennem to private) Men som dig, blev man så klogere. Og du har ret i, at man jo netop ofte vælger ikke at betale for en pakke fordi det jo nogle gange så næsten ville være lige så dyrt som den vare man betaler.

Men synes også, at du havde en god pointe i, at man som sælger jo heller ikke har noget bevis på om køber har modtaget eller ej og derfor kræver pengene tilbage. Men åbenbart derfor man skal have den der slip fra posthuset fordi ansvaret så på det tidspunkt ligger på køber eller noget i den dur.

Men ja, jeg blev da i hvertfald klogere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.