Nu er der nok nogle familier, der slet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Rockertand

R&N skriver:

Åha, ja jeg er så en af dem nogle af jer "skælder" ud... Jeg er lige blevet uddannet sygeplejerske men er uden job.. De første to måneder fik jeg ingen dagpenge pga karantæne ved akassen.. Der valgte jeg så at søge KH, da vi ellers ikke havde noget at leve af... Den ene måned fik jeg 4000 udbetalt den anden 6000. Jeg bor sammen med min kæreste som arbejder og har omkring 18.000 udbetalt, og pga hans løn kan vi ikke få friplads osv, hvilket selvfølgelig er fair nok.. MEN!! Han er ludoman, så han bruger nærmest pengene inden han får dem.. Så jeg har ikke kunnet betale de 2300 for dagplejen i 3mdr, da jeg har været nødt til at prioritere mad på bordet samt indbetaling til akassen.. Jeg fik et brev i sidste måned om, at der blev trukket 50% af bfy, så jeg er spændt på hvor meget der blir trukket.. Jeg har altid sat en stor ære i at betale mine regninger, men med en ludoman i huset ser det rigtig sort ud

Så er det jo igen, fordi I (han) prioriterer jeres penge forkert - og det kan overhovedet ikke være mit problem som skatteyder.

Hvordan kan du acceptere at leve sammen med én, der bruger de penge, der skal forsørge dit barn???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Halbschön

Rockertand skriver:

Så er det jo igen, fordi I (han) prioriterer jeres penge forkert - og det kan overhovedet ikke være mit problem som skatteyder.

Hvordan kan du acceptere at leve sammen med én, der bruger de penge, der skal forsørge dit barn???

Jeg siger bestemt heller ikke, at det er dit problem... Jeg skriver bare at man ikke kan skære alle over i en kam, som ikke får udbetalt hele deres bfy.. Hvis ikke de selv beholdte den, så var bfy alligevel gået til at betale pasningen.. Og ja, han prioriterer hans penge forkert, det vil jeg gerne gi dig ret i.. Han har et misbrugsproblem, og det er ikke noget man bare lige holder op med fra den ene dag, til den anden.. Tro mig, jeg gør hvad jeg kan for at få ham til at stoppe.. Ja, hvordan kan jeg acceptere at bo sammen med en der gør det.. Jeg elsker ham, og tingene er ikke altid så ligetil, når der er kærlighed og følelser indblandt..Igen vil jeg påpege at jeg hverken skriver eller mener, at det er uretfærdigt at de ikke udbetaler den fulde bfy, jeg vil blot forsøge at pointere, at der nogen gange er en grund til at tingene ikke bliver betalt/omprioriteret.. Og jeg har det rigtigt skidt med det!!

Anmeld

16. april 2011

Muffinmus

Kongmulle skriver:

Du kan virkelig ikke stille tingene så firkantet op,for sådan er verden ikke.

Der kan være MANGE grunde til at folk har økonomiske problemer og det behøver ikke hænge sammen med en fyring.

Og du kan ikke bare sige at pasning skal foregå hjemme hvis den ene er arbejdsløs. Så er vedkommende ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og derfor ikke berettiget til indkomst. Så mister familien endnu flere penge og det hjælper da ikke nogen.

Og det du skriver " men med tanke på hvor mange folk der sådan set selv er skyld i deres møg dårlige økonomi, ja der har jeg svært ved at finde sympatien "  Tror du virkelig selv på at folk vælger det med vilje????? For så er du da langt ude i din tankegang. Som jeg skrev i starten, der kan være MANGE grunde til at økonomien halter og det hjælper ikke at familien så må undvære endnu flere penge. De får aldrig rettet op på tingene på den måde. Jeg har selv haft dårlig økonomi engang og det var den værste periode i mit liv. Jeg har heldigvis fået rettet tingene op i dag,men jeg føler med alle de familier der intet har og nu heller intet får. For jeg kan godt huske hvordan det var. Den følelse af at være desperat og "nu kan det ikke blive værre!"

Syntes du skal prøve at sætte dig lidt mere ind i tingene i verden omkring dig, før du bare kaster om dig med holdninger til højre og venstre. Verden er slet ikke så sort og hvid som du gør den til.

Mvh

nej, man kan ikke bare sætte tingene helt sort og vhidt op.

Om jeg ikke tænker over folks dårlige økonomi forkert?? NEJ sgu, jeg skriver netop at nogle sel er skyld i deres dårlige økonomi, skirver ikke ale.

Men kender selv flere med skod dårlig økonomi der helt og aldeles selv er ude om det, og gider ærligt talt ikke betale mere i skat og alle andre ting fordi de er nogle fjolser, færdig slut.

Så nej, ikke alt kan sættes op, og DERFOR skriver jeg man burde kunne tage stilling i hver eneste sag, men det kan bare ikke lade sig gøre.

Er helt og aldeles kørt surt i at skulle betale til folk uden job, til folk der ikke selv kan styre deres økonomi fordi de ikke tænker sig om...overhovedet. Det kræver ikke den store matematiske uddannelse IKKE at bruge mere end man tjener.Og nej, er man på KH får man ingenting, men det burde man sådan set heller ikke.

Jeg kan forstå nogle nder ude i noget skidt simpelthen FORDI, men mnge er sev herre i deres liv, det er bare nemmre at give staten, kommunen og alle os andre skylden.

Ved der findesfolk der så absolut gør ALT for at få et job, eller alt for at få sygepenge til at holde til alt f.eks, men prøv lige at læse mange steder om folk der ikke gider søge et job fordi det ikke er det de er uddannet til???De skirver de ikke kan få et job, men mange af det gider simpelthen ikke tage skod jobsene fordi det ikke lige er det de vil. SÅDAN er jeg pisse arig på

Så, nej, synes ikke jeg har et forkvaklet forhold til noget som helst, har et fuldkomment realistisk syn, men det er bare drøn svært at gøre ret meget ved noget som helst.

Så jeg er stadig både for og imod det nye.

Anmeld

16. april 2011

SpunkenJo

maria_wt skriver:

Jeg bifalder da ihvertfald også...

Kan godt nok få et chok nogen gange, når jeg læser.." Jeg kan ikke få mine skatte penge..øvøv---fordi jeg skylder penge"

NEJ selvfølgelig skal du ikke ha penge hvis du skylder de samme mennesker... HALLO.. 

Præcis

Anmeld

16. april 2011

Isabeau

Anonym skriver:

ingen børnepenge får her den 20, hvis de skylder kommunen penge

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article153873 3.ece

Måske det kan være med til at man ikke havner i RKI.

Tænkte lige først, det kan man sgu da ikke! Men læste så linket at det var folk som skylder børnepasning... Så er det vel i orden?

Anmeld

16. april 2011

lollandpigen

Mie A skriver:

Jeg synes ikke om den nye lov. Kunne bedre lide den før - da skat kun måtte tage 50% af børnefamilieydelsen. Der sidder mange familier derude, som regner med at få penge den 20., som slet ingen får. Det er familier, som højst sansynligt allerede er nede i et hul - nu vil det bare blive endnu dybere...

Selvfølgelig skal man betale hvad man skylder - men tingene er ikke altid så enkelte.

Mie 

Gider dig ret, men samtidig var det fint da de kun måtte tage 50% så var der stadig noget tilbage....

Anmeld

16. april 2011

lollandpigen

mamax3 skriver:

Jeg har fået oplyst via en jeg kender der arb i skat at det først er efter 3 gang de må trække hele beløbet...

1 gang 50%, 2 gang 50% og 3 gang 100%.

Hvad mener du med første, anden og tredje gang. Er det først til oktober de må tage 100 %??

Hvis man ikke mener man kan nøjes med 50 % burde det være 75% så de rstadig var lidt tilbage. er idag glad for jeg ikke skylder noget... men stakkels de familier der gør..  

Anmeld

16. april 2011

Mira0911

lollandpigen skriver:

Hvad mener du med første, anden og tredje gang. Er det først til oktober de må tage 100 %??

Hvis man ikke mener man kan nøjes med 50 % burde det være 75% så de rstadig var lidt tilbage. er idag glad for jeg ikke skylder noget... men stakkels de familier der gør..  

Jeg vil mene det vil stå på skat's hjemmeside, hvis det er sådan de gør... 

Anmeld

16. april 2011

Mira0911

Her er et præcis link med hvad de gør... Der er ikke noget med 1 gang 50% osv osv.... For det skriver de ikke... 

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1943886&vId=0

Anmeld

16. april 2011

lollandpigen

aya-zia skriver:

jeg spørg lige HEL VILD DUMT hehe

men er det ik kun hvis man har gæld til institutioner HOS SKAT... at de beholder pengene... det gælder vel ik hvis man har en anden gæld ved skat... ?

Kan huske at der var noget om i okotber da de snakkede om at det skulle igennem a det også var parkerings bøder, fart bøder, licens osv..... hvis man skyldte det offentlige/skat noget kunne de nappe 100% af børnepengene.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.