Kongmulle skriver:
Du kan virkelig ikke stille tingene så firkantet op,for sådan er verden ikke.
Der kan være MANGE grunde til at folk har økonomiske problemer og det behøver ikke hænge sammen med en fyring.
Og du kan ikke bare sige at pasning skal foregå hjemme hvis den ene er arbejdsløs. Så er vedkommende ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og derfor ikke berettiget til indkomst. Så mister familien endnu flere penge og det hjælper da ikke nogen.
Og det du skriver " men med tanke på hvor mange folk der sådan set selv er skyld i deres møg dårlige økonomi, ja der har jeg svært ved at finde sympatien " Tror du virkelig selv på at folk vælger det med vilje????? For så er du da langt ude i din tankegang. Som jeg skrev i starten, der kan være MANGE grunde til at økonomien halter og det hjælper ikke at familien så må undvære endnu flere penge. De får aldrig rettet op på tingene på den måde. Jeg har selv haft dårlig økonomi engang og det var den værste periode i mit liv. Jeg har heldigvis fået rettet tingene op i dag,men jeg føler med alle de familier der intet har og nu heller intet får. For jeg kan godt huske hvordan det var. Den følelse af at være desperat og "nu kan det ikke blive værre!"
Syntes du skal prøve at sætte dig lidt mere ind i tingene i verden omkring dig, før du bare kaster om dig med holdninger til højre og venstre. Verden er slet ikke så sort og hvid som du gør den til.
Mvh
nej, man kan ikke bare sætte tingene helt sort og vhidt op.
Om jeg ikke tænker over folks dårlige økonomi forkert?? NEJ sgu, jeg skriver netop at nogle sel er skyld i deres dårlige økonomi, skirver ikke ale.
Men kender selv flere med skod dårlig økonomi der helt og aldeles selv er ude om det, og gider ærligt talt ikke betale mere i skat og alle andre ting fordi de er nogle fjolser, færdig slut.
Så nej, ikke alt kan sættes op, og DERFOR skriver jeg man burde kunne tage stilling i hver eneste sag, men det kan bare ikke lade sig gøre.
Er helt og aldeles kørt surt i at skulle betale til folk uden job, til folk der ikke selv kan styre deres økonomi fordi de ikke tænker sig om...overhovedet. Det kræver ikke den store matematiske uddannelse IKKE at bruge mere end man tjener.Og nej, er man på KH får man ingenting, men det burde man sådan set heller ikke.
Jeg kan forstå nogle nder ude i noget skidt simpelthen FORDI, men mnge er sev herre i deres liv, det er bare nemmre at give staten, kommunen og alle os andre skylden.
Ved der findesfolk der så absolut gør ALT for at få et job, eller alt for at få sygepenge til at holde til alt f.eks, men prøv lige at læse mange steder om folk der ikke gider søge et job fordi det ikke er det de er uddannet til???De skirver de ikke kan få et job, men mange af det gider simpelthen ikke tage skod jobsene fordi det ikke lige er det de vil. SÅDAN er jeg pisse arig på
Så, nej, synes ikke jeg har et forkvaklet forhold til noget som helst, har et fuldkomment realistisk syn, men det er bare drøn svært at gøre ret meget ved noget som helst.
Så jeg er stadig både for og imod det nye.