Nu er der nok nogle familier, der slet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Lillefe

Jeg syntes det er i orden hvis folk skylder men hvis folk ikke skylder mere og lorte skat stadig tager ens penge så bliver man godt nok edike sur ! det har vi lige oplevet med tilbage betalte skat penge dem tog de da lige fordi de mente min kæreste skyldte som han slet ikke gør da han har betalt alt af sidste år! og de gav ham penge tilbage i Januar fordi han havde betalt for meget!så nu skal vi til at kæmpe med at få dem til at give ham hans penge!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Kief31

3rollinger skriver:

Der er ikke noget bedre maade at finde ud af det paa, end at proeve lykken i udlandet nogle aar. Saa finder man nemmere ud af hvad man har og ikke har. Og hvor man synes det er mest tiltraekkende 

Ja, det kan der være noget om.. Og jo flere der gør det, jo mindre råd bliver der til det såkaldte velfærdssamfund..

Anmeld

18. april 2011

3rollinger

Kief31 skriver:

Ja, det kan der være noget om.. Og jo flere der gør det, jo mindre råd bliver der til det såkaldte velfærdssamfund..

Det kommer vel an paa hvem der tager afsted. 

Ikke desto mindre tror jeg personligt at mange vender tilbage igen. Men det er bare min mening.

Anmeld

18. april 2011

wamse

Anonym skriver:

Jeg er enlig med 2 børn på 5 og 6 år

Børnefamilieydelsen: 3.363 kr pr. kvartal x 2 = 6726 kr

Ordinært børnetilskud :1.240 kr. pr kvartal x 2 = 2480 kr

Ekstra børnetilskud: 1.263 kr. pr kvartal x 1 = 1263 kr

De 3 beløb lagt sammen: 10469 kr pr kvartal.

da min løn er ca. 12000 kr udbetalt er bolig sikringen udregnet så jeg får 860 kr. pr mdr x 3 = 2580 Kr

Ialt 10469 kr pr kvartal. + 2580 kr (bolig sikring) = 13049 kr.

13049 kr : 3 mdr = 4349,66 kr pr. mdr og da min husleje er på 4260 kr med vand, antenne og varme, siger jeg at kommunen betaler min husleje.

Jeg kunne også vælge at betale husleje af min løn og så bruge de tilskud og børnepenge på at leve for, regnskabet giver det sammen i sidste ende.

Gav det mening nok?

Jeps det gav mening

Anmeld

18. april 2011

Kief31

3rollinger skriver:

Det kommer vel an paa hvem der tager afsted. 

Ikke desto mindre tror jeg personligt at mange vender tilbage igen. Men det er bare min mening.

Det er jo næppe dem der får det hele forærende der tager afsted

Så mon ikke nærmere det er dem der betaler gildet.. Men heldigvis er politikkerne ved at få øjenene op, og dette er da en af de positive tiltag. Så skal der bare strammes op resten af vejen rundt.

Anmeld

18. april 2011

3rollinger

Kief31 skriver:

Det er jo næppe dem der får det hele forærende der tager afsted

Så mon ikke nærmere det er dem der betaler gildet.. Men heldigvis er politikkerne ved at få øjenene op, og dette er da en af de positive tiltag. Så skal der bare strammes op resten af vejen rundt.

Det har du nok ret i.

Jeg mener bare at det maaske ikke er saa meget bedre andre steder. Der er naeppe noget folkefaerd som hylder skatten eller andre afgifter der skal betales. Alle lande har deres gode og daarlige ting, og Danmark er slet ikke saa daarligt endda. Ihvertfald ikke naar man sidder og kigger paa det udefra, som jeg goer.

Anmeld

18. april 2011

chael

SpunkenJo skriver:

Selvfølgelig kan man være uheldig, men jeg tvivler på at alle 20.000 har været uheldige......

Jeg er lidt sort hvid i det, fordi jeg er ved at være træt af holdningen: "Hvad kan samfundet gøre for MIG!!!!"

Jeg syns folk bør tage sig lidt sammen på alle fronter, og se indad, og tænke: "Hvad kan jeg gøre for samfundet og min medborgere"

Derfor kan jeg kun bifalde, at man sætter stolen for døren, og gør folk til selvstændige indivder der selv må finde ud af at betale deres regninger, fremfor at lade samfundet servicere "de dovne...."

Som skrevet før, så kan vi sagtens blive enige om, at dem der skyklder staten skal betale, det er slet ikke det jeg er uenig i!

Der hvor jeg er uenig, det er at der sidder en masse, der bare har haft en turbulent tid, efter krisen, og dem bliver der ikke taget hensyn til i dette

*Camilla 16+5

Anmeld

18. april 2011

SpunkenJo

chael skriver:

Som skrevet før, så kan vi sagtens blive enige om, at dem der skyklder staten skal betale, det er slet ikke det jeg er uenig i!

Der hvor jeg er uenig, det er at der sidder en masse, der bare har haft en turbulent tid, efter krisen, og dem bliver der ikke taget hensyn til i dette

*Camilla 16+5

Jeg tror på at lærer man folk at fiske, forbliver de mætte. Men blir man ved med at servere dem fisken, så vil de dø af sult den dag man stopper med at servere for dem.....

Lidt det samme med vores såkaldte velfærdsdanmark. Det er blevet til et sted hvor man kan nyde før man gider yde bare lidt. Og det bryder jeg mig ikke om.

Derfor syns jeg rigtig godt om at man nu begynder at dele fiskestænger ud til alle de mennesker som ikke har lært at forsørge sig selv endnu, og at konsekvensen ved ikke at yde en indsats er ingen fisk/penge.

Og ja, nogen har været uheldige, men det er jo langt fra størstedelen af dem som nu sidder med skægget i postkassen og har glemt hvad det vil sige at yde før nydelse!!!

Gav det mening?

Opsummeret: jeg syns det er på tide man får ryddet op, og lært den danske befolkning at fordi vi lever i et velfærdssamfund skal man stadig deltage og yde på lige fod som alle os andre!

Anmeld

18. april 2011

chael

SpunkenJo skriver:

Jeg tror på at lærer man folk at fiske, forbliver de mætte. Men blir man ved med at servere dem fisken, så vil de dø af sult den dag man stopper med at servere for dem.....

Lidt det samme med vores såkaldte velfærdsdanmark. Det er blevet til et sted hvor man kan nyde før man gider yde bare lidt. Og det bryder jeg mig ikke om.

Derfor syns jeg rigtig godt om at man nu begynder at dele fiskestænger ud til alle de mennesker som ikke har lært at forsørge sig selv endnu, og at konsekvensen ved ikke at yde en indsats er ingen fisk/penge.

Og ja, nogen har været uheldige, men det er jo langt fra størstedelen af dem som nu sidder med skægget i postkassen og har glemt hvad det vil sige at yde før nydelse!!!

Gav det mening?

Opsummeret: jeg syns det er på tide man får ryddet op, og lært den danske befolkning at fordi vi lever i et velfærdssamfund skal man stadig deltage og yde på lige fod som alle os andre!

Bestemt og jeg tror faktisk vi er grundlæggende enige

For jeg er også modstander af at andre skal forsørge de mennekser der får børn uden at have råd

Så jeg tror vi er enige.

Der er bare nogen faktore der spiller ind for mit vedkommende, fordi jeg har set hvordan folk med gode jobs og styr på økonomien, er blevet væltet

Så skal vi ikke bare lukke den her hi hi..

*Camilla

Anmeld

18. april 2011

SpunkenJo

chael skriver:

Bestemt og jeg tror faktisk vi er grundlæggende enige

For jeg er også modstander af at andre skal forsørge de mennekser der får børn uden at have råd

Så jeg tror vi er enige.

Der er bare nogen faktore der spiller ind for mit vedkommende, fordi jeg har set hvordan folk med gode jobs og styr på økonomien, er blevet væltet

Så skal vi ikke bare lukke den her hi hi..

*Camilla

Vi lukker den her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.