chael skriver:
Som skrevet før, så kan vi sagtens blive enige om, at dem der skyklder staten skal betale, det er slet ikke det jeg er uenig i!
Der hvor jeg er uenig, det er at der sidder en masse, der bare har haft en turbulent tid, efter krisen, og dem bliver der ikke taget hensyn til i dette
*Camilla 16+5
Jeg tror på at lærer man folk at fiske, forbliver de mætte. Men blir man ved med at servere dem fisken, så vil de dø af sult den dag man stopper med at servere for dem.....
Lidt det samme med vores såkaldte velfærdsdanmark. Det er blevet til et sted hvor man kan nyde før man gider yde bare lidt. Og det bryder jeg mig ikke om.
Derfor syns jeg rigtig godt om at man nu begynder at dele fiskestænger ud til alle de mennesker som ikke har lært at forsørge sig selv endnu, og at konsekvensen ved ikke at yde en indsats er ingen fisk/penge.
Og ja, nogen har været uheldige, men det er jo langt fra størstedelen af dem som nu sidder med skægget i postkassen og har glemt hvad det vil sige at yde før nydelse!!!
Gav det mening?
Opsummeret: jeg syns det er på tide man får ryddet op, og lært den danske befolkning at fordi vi lever i et velfærdssamfund skal man stadig deltage og yde på lige fod som alle os andre!
Anmeld