Nu er der nok nogle familier, der slet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

mamax3

Mie A skriver:

Jeg synes ikke om den nye lov. Kunne bedre lide den før - da skat kun måtte tage 50% af børnefamilieydelsen. Der sidder mange familier derude, som regner med at få penge den 20., som slet ingen får. Det er familier, som højst sansynligt allerede er nede i et hul - nu vil det bare blive endnu dybere...

Selvfølgelig skal man betale hvad man skylder - men tingene er ikke altid så enkelte.

Mie 

Jeg har fået oplyst via en jeg kender der arb i skat at det først er efter 3 gang de må trække hele beløbet...

1 gang 50%, 2 gang 50% og 3 gang 100%.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Faith

Mie A skriver:

Jeg synes ikke om den nye lov. Kunne bedre lide den før - da skat kun måtte tage 50% af børnefamilieydelsen. Der sidder mange familier derude, som regner med at få penge den 20., som slet ingen får. Det er familier, som højst sansynligt allerede er nede i et hul - nu vil det bare blive endnu dybere...

Selvfølgelig skal man betale hvad man skylder - men tingene er ikke altid så enkelte.

Mie 

Fuldstændig enig!

Anmeld

16. april 2011

Mie A

mamax3 skriver:

Jeg har fået oplyst via en jeg kender der arb i skat at det først er efter 3 gang de må trække hele beløbet...

1 gang 50%, 2 gang 50% og 3 gang 100%.

Det håber jeg at du har ret i - men det er dog ikke den information som jeg har fået fra skat - og jeg arbejder med udbetaling af børneydelser.

Anmeld

16. april 2011

celkt

helt enig med mia a.

tingene er ikke altid sort hvide...

selvfølgelig skal man som udgangspunkt betale hvad man skylder.

MEN.

er man engang havnet i et økonomisk uføre, og kan man ikke komme ud af det igen. SÅ hjælper det ikke bare at flå de få penge der er, ud af hænderne på de økonomisk trængte familier. Hvis en familie er så presset økonomisk at de ikke kan betale for pasning af deres børn, og derfor 'glemmer' det, har de næppe heller penge til nyt tøj og sko til deres unger ud af deres månedlige budget. Jeg tror at mange af de familier, det her kommer til at at ramme, som konsekvens ikke kan købe sandaler og det sædvanlige sommergrej til deres børn, som alle vi andre køber nu vi får børnepenge. Og er det så rimeligt at det går ud over børnene??

Nej, jeg syntes det var i orden, som det var før, med 50% af børnepengene, det her er for meget af det gode.

Anmeld

16. april 2011

mamax3

Mie A skriver:

Det håber jeg at du har ret i - men det er dog ikke den information som jeg har fået fra skat - og jeg arbejder med udbetaling af børneydelser.

Okay... det var os hvad de sagde til mig i sidste uge... 

Anmeld

16. april 2011

NinaNymannMadsen

vi ahr været der hvor vi ikke kunne betale dagpleje plads da fripladsen ikke var gået igennem eller de havde ikke fået vores ansøgning. vi havde ikke 2000 eller hvad beløbet nu var på til at betale dagpleje med. og det havde vi det rigtig rigtig dårligt med. så er glad for at de blev trukket på den måde for selvf ville vi da betale.
og det sidste blev så betalt her da vi fik penge tilbage i skat da vi jo skyldte der inde. syntes det var godt før hvor de tog 50% for hvad med de familier der virkelig ingen penge har med mindre de får børneydelsen der.
men selvf skal folk betale. men hvad jeg har forstået røre det ikke dem der har lavet en aftale med skat om at betale til dem det sagde de da jeg ringede ind til dem i januar. men det kan jo også være lavet om siden i tankt med den nye lov der jo. det ved jeg ikke noget om.

Anmeld

16. april 2011

Muffinmus

jamen selvfølgelig skal folk betale for deres børns pasning, eller skal de ikke passe der :-)

Og ja, der rammer nogle mere end andr, men det er dog alligevel de færrste der hvor begge parter f.eks har fuldtidsjob og IKKE kan betale. Og er den ene arbejdsløs må pasningen forgå hjemme hvis pladsen ikke kan betales indtil den kan betales.

Men er man alene om det er alting lidt sævrere at få til at løbe rundt og med fuldtidsjob og stor gæld oven i kan ødelægge det for nogle.

Så jeg er både for og i mod, men med tanke på hvor mange folk der sådan set selv er skyld i deres møg dårlige økonomi, ja der har jeg svært ved at finde sympatien. Er man der imod offer for krisen og alle mand er fyret osv, så er det altså øv tur. 

på en eller anden mnåde ville det smarteste være at man kunne tage stilling til hver enkelt sag, men det kræver sindsygt mange resourser desværre.

Anmeld

16. april 2011

Laulund87

What jeg troede virkelig ikke at man kunne lade være med at betale til institution Forestillede mig måske at barnet så blev sendt hjem, hvis det endelig kunne lade sig gøre

Vi har lige fået friplads, men indtil nu har det bare kørt over PBS. Selvom vi til tider har manglet penge, har det slet ikke strejfet mig at skulle røre de penge

Jeg har godt forstå at man er nødt til at gøre det på den måde, det er trods alt tilskud til pasning og når folk så ikke betaler..Ja så skal pengene vel tilbage.

Når det er sagt, må det ikke være sjovt ikke at modtage de penge man måske står og mangler, hvis det ser skidt ud økonomisk.

Anmeld

16. april 2011

Troldepussen

Jeg har det sådan at selvfølgelig kan folk da have en dårlig økonomi, men der er visse regninger der bare SKAL betales, og der er inst. en af dem. Har engang selv måtte prøve at sortere i mine regninger fordi banken ikke ville lade mig få overtræk i 3 mdr. og da valgte jeg at skubbe gælden til banken frem for betaling for Dagpleje.

Anmeld

16. april 2011

Kief31

Hvis en familie ikke tjener ret mange penge, kan de få friplads, og dermed er de ikke ramt at dette.. Hvis de ikke kan få friplads, må det være fordi de tjener godt, men bruger pengene på unødvendig luksus.. Det kan ikke være samfundets problem at betale, for at folk bruger for mange penge.. Der er mere end rigeligt hjælp til folk i Danmark, og jeg er egentligt lidt træt af at være med til at finansiere det. Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt, at vi betaler afgifter på vores biler + vi har købt bilerne, skat og afgifter for vores hus.. Moms og afgifter for alt hvad vi køber.. Og ovenikøbet betaler vi herhjemme over 30000 hver måned bare for at være i landet(skat). Jeg overvejer virkelig om Danmark er et land jeg har lyst til at tilbringe resten af mit liv i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.