Nu er der nok nogle familier, der slet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Mormilla

Ej hvor super. Har slet ikke hørt at de har lavet sådan en regel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

SpunkenJo

chael skriver:

Unuanceret holdning!!!

Verden er ikke altid sort hvid for alle mennesker.

Nogen ville gerne betale deres regninger, men kan ikke. Så vægter de jo nok husleje og el, vand og varme højere, end institution.

Og hvis de ikke har dem i institution, så de kan gå på arbejde for de slet ingen penge til noget.

Så måske du skulle bruge din fantasi til at se at ikke alle mennesker har de samme muligeder, alt efter social status, finanskrise og hvad ved jeg!!!

Din holdning har du lov til, men den er godt nok snæversynet!!

*Camilla 16+3

Jeg kan ikke se det er snæversynet at mene, man må betale hvad man skylder. Og at man ikke bare kan blive ved med at modtage penge fra det offentlige uden at betale dem tilbage igen?

Det er meget muligt det ifølge dig er unuanceret man må lære at sætte tæring efter næring, men man må i min verden lære at administrere sin privatøkonomi på en måde der gør at man kan betale de regninger der dumper ind.

Jeg kan sagtens forstå at ikke alle er lige heldige økonimisk stillet, men ikke desto mindre er det muligt for de fleste ikke at bruge flere penge end man har.

Jeg forståelse for at der er nogle (få) i vores samfund som ikke er stærke økonomiske, men jeg mener nu alligevel, at det må være logik man ikke kan modtage flere penge når nu man ikke er berettiget til dem.

- Daginstitutionene skal jo betales, så hellere nu end senere, hvor gælden for familien måske er endnu større. Måske er det ligefrem en bjørnetjeneste at gøre familierne hvis man fortsætter som hidtil.......
Overforbruget/minuset skal jo stoppes, og hellere nu end senere tænker jeg.

Venligst Jo
- Som absolut ikke er unuanceret, men realist

Anmeld

16. april 2011

Anonym trådstarter

Vi har et godt rådigheds beløb på godt 7000 kr, 2 børn og 1 voksen, kommunen betaler hele vores husleje med vand, antenne og varme, har en god løn med godt 12000 kr udbetalt, har kun lån i banken til bil, men det er væk om under ½ år.

Så vi klager ikke, men det er da synd for dem der ikke kan klare sig økonomisk.

Anmeld

17. april 2011

Hansen97

Bfy er jo eb hjælp til at klare udgifterne ved børn, derfor syntes jeg det er en ok regel...

Anmeld

17. april 2011

SpunkenJo

Carina:-) skriver:

Jeg kan godt have ondt at de børn der bor i de familier der bliver ramt!

MEN samtidig har jeg det også sådan at jeg er sgu træt af at folk ikke tager ansvar for de børn de har sat i verden.

Jeg fik min den første for 21 år siden,og der var hverken noget der hed fripladser eller forsørgertillæg hvis man var på KH:

Jeg gik på SU  3400- ,og min kæreste fik 37 kr i timen fordi han var under 18.

Vi boede i en 1 værelse,og betalte 1500 for dagpleje.

Der var sgu ikke mange penge,men vi klarede os fordi vi ville.Og fordi vi kun brugte de penge vi havde.

Vi ser det gang på gang i Lukssufælden,at folk bare vil ha og ha.

Og hvem betaler prisen-Børnene!

Anmeld

17. april 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Vi har et godt rådigheds beløb på godt 7000 kr, 2 børn og 1 voksen, kommunen betaler hele vores husleje med vand, antenne og varme, har en god løn med godt 12000 kr udbetalt, har kun lån i banken til bil, men det er væk om under ½ år.

Så vi klager ikke, men det er da synd for dem der ikke kan klare sig økonomisk.

Hvorfor betaler kommunen så meget for jer??

Anmeld

17. april 2011

chael

SpunkenJo skriver:

Jeg kan ikke se det er snæversynet at mene, man må betale hvad man skylder. Og at man ikke bare kan blive ved med at modtage penge fra det offentlige uden at betale dem tilbage igen?

Det er meget muligt det ifølge dig er unuanceret man må lære at sætte tæring efter næring, men man må i min verden lære at administrere sin privatøkonomi på en måde der gør at man kan betale de regninger der dumper ind.

Jeg kan sagtens forstå at ikke alle er lige heldige økonimisk stillet, men ikke desto mindre er det muligt for de fleste ikke at bruge flere penge end man har.

Jeg forståelse for at der er nogle (få) i vores samfund som ikke er stærke økonomiske, men jeg mener nu alligevel, at det må være logik man ikke kan modtage flere penge når nu man ikke er berettiget til dem.

- Daginstitutionene skal jo betales, så hellere nu end senere, hvor gælden for familien måske er endnu større. Måske er det ligefrem en bjørnetjeneste at gøre familierne hvis man fortsætter som hidtil.......
Overforbruget/minuset skal jo stoppes, og hellere nu end senere tænker jeg.

Venligst Jo
- Som absolut ikke er unuanceret, men realist

Men folk der er blevet ofre for finans krisen, kan jo sagten have haft en glimrende økonomi, er så er det så nemt at sidde på den anden side og sige; få styr på din økonomi.

Ja der er sikkert nogen der sidder og snyder eller med vilje ikke betaler, de kan jo så takke sig selv for at ødelægge det for dem, der reelt set, er røget ned i et økonmomisk sort hul.

Og når man ikke ser sig om og bruger sin fantasi, og istedet skærer alle over en, så synes jeg det er en snæversynet holdning!

Du kalder dig selv realist???

Det kan jeg ikke få tl at hænge sammen, så burde du jo netop se på, at i den virkelige verden er alting ikke sort hvid og vi kan alle havne på den anden sidem uanset økonomi før og efter!!

*Camilla 16+4

Anmeld

17. april 2011

SpunkenJo

chael skriver:

Men folk der er blevet ofre for finans krisen, kan jo sagten have haft en glimrende økonomi, er så er det så nemt at sidde på den anden side og sige; få styr på din økonomi.

Ja der er sikkert nogen der sidder og snyder eller med vilje ikke betaler, de kan jo så takke sig selv for at ødelægge det for dem, der reelt set, er røget ned i et økonmomisk sort hul.

Og når man ikke ser sig om og bruger sin fantasi, og istedet skærer alle over en, så synes jeg det er en snæversynet holdning!

Du kalder dig selv realist???

Det kan jeg ikke få tl at hænge sammen, så burde du jo netop se på, at i den virkelige verden er alting ikke sort hvid og vi kan alle havne på den anden sidem uanset økonomi før og efter!!

*Camilla 16+4

Selvfølgelig kan man være uheldig, men jeg tvivler på at alle 20.000 har været uheldige......

Jeg er lidt sort hvid i det, fordi jeg er ved at være træt af holdningen: "Hvad kan samfundet gøre for MIG!!!!"

Jeg syns folk bør tage sig lidt sammen på alle fronter, og se indad, og tænke: "Hvad kan jeg gøre for samfundet og min medborgere"

Derfor kan jeg kun bifalde, at man sætter stolen for døren, og gør folk til selvstændige indivder der selv må finde ud af at betale deres regninger, fremfor at lade samfundet servicere "de dovne...."

Anmeld

17. april 2011

Anneiris

Mie A skriver:

Jeg synes ikke om den nye lov. Kunne bedre lide den før - da skat kun måtte tage 50% af børnefamilieydelsen. Der sidder mange familier derude, som regner med at få penge den 20., som slet ingen får. Det er familier, som højst sansynligt allerede er nede i et hul - nu vil det bare blive endnu dybere...

Selvfølgelig skal man betale hvad man skylder - men tingene er ikke altid så enkelte.

Mie 

Kunne ikke blive mere enig.

Anmeld

17. april 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Hvorfor betaler kommunen så meget for jer??

Med de ydelser som enlig er berettigt til og med boligsikring siger jeg at kommunen betaler hele vores husleje!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.