chael skriver:
Unuanceret holdning!!!
Verden er ikke altid sort hvid for alle mennesker.
Nogen ville gerne betale deres regninger, men kan ikke. Så vægter de jo nok husleje og el, vand og varme højere, end institution.
Og hvis de ikke har dem i institution, så de kan gå på arbejde for de slet ingen penge til noget.
Så måske du skulle bruge din fantasi til at se at ikke alle mennesker har de samme muligeder, alt efter social status, finanskrise og hvad ved jeg!!!
Din holdning har du lov til, men den er godt nok snæversynet!!
*Camilla 16+3
Jeg kan ikke se det er snæversynet at mene, man må betale hvad man skylder. Og at man ikke bare kan blive ved med at modtage penge fra det offentlige uden at betale dem tilbage igen?
Det er meget muligt det ifølge dig er unuanceret man må lære at sætte tæring efter næring, men man må i min verden lære at administrere sin privatøkonomi på en måde der gør at man kan betale de regninger der dumper ind.
Jeg kan sagtens forstå at ikke alle er lige heldige økonimisk stillet, men ikke desto mindre er det muligt for de fleste ikke at bruge flere penge end man har.
Jeg forståelse for at der er nogle (få) i vores samfund som ikke er stærke økonomiske, men jeg mener nu alligevel, at det må være logik man ikke kan modtage flere penge når nu man ikke er berettiget til dem.
- Daginstitutionene skal jo betales, så hellere nu end senere, hvor gælden for familien måske er endnu større. Måske er det ligefrem en bjørnetjeneste at gøre familierne hvis man fortsætter som hidtil.......
Overforbruget/minuset skal jo stoppes, og hellere nu end senere tænker jeg.
Venligst Jo
- Som absolut ikke er unuanceret, men realist
Anmeld