Nu er der nok nogle familier, der slet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

wamse

Anonym skriver:

Med de ydelser som enlig er berettigt til og med boligsikring siger jeg at kommunen betaler hele vores husleje!

Hvordan kan i få hele jeres husleje betalt? Jeg er da enlig, og får da ikke hele min husleje betalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Med de ydelser som enlig er berettigt til og med boligsikring siger jeg at kommunen betaler hele vores husleje!

Det syns jeg lyder vildt!
- ku da godt selv bruge at bo "gratis".....

Anmeld

17. april 2011

SpunkenJo

wamse skriver:

Hvordan kan i få hele jeres husleje betalt? Jeg er da enlig, og får da ikke hele min husleje betalt.

Jeg forstår det heller ikke

Anmeld

17. april 2011

wamse

SpunkenJo skriver:

Jeg forstår det heller ikke

Det giver da heller ikke mening, for der er jo et max man kan få i boligsikring. Men mindre hun mener, at hun får forskellige tilskud, og tilsammen dækker det det samme beløb som huslejen?? Ej jeg ved det ikke, men har aldrig oplevet nogen få hele huslejen betalt. 

Anmeld

17. april 2011

SpunkenJo

wamse skriver:

Det giver da heller ikke mening, for der er jo et max man kan få i boligsikring. Men mindre hun mener, at hun får forskellige tilskud, og tilsammen dækker det det samme beløb som huslejen?? Ej jeg ved det ikke, men har aldrig oplevet nogen få hele huslejen betalt. 

Hvis kommunen betaler huslejeomkostningerne vil jeg da gerne vide hvilken kommune det er i!!!!
- så er det da der man skal flytte hen!

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg er enlig med 2 børn på 5 og 6 år

Børnefamilieydelsen: 3.363 kr pr. kvartal x 2 = 6726 kr

Ordinært børnetilskud :1.240 kr. pr kvartal x 2 = 2480 kr

Ekstra børnetilskud: 1.263 kr. pr kvartal x 1 = 1263 kr

De 3 beløb lagt sammen: 10469 kr pr kvartal.

da min løn er ca. 12000 kr udbetalt er bolig sikringen udregnet så jeg får 860 kr. pr mdr x 3 = 2580 Kr

Ialt 10469 kr pr kvartal. + 2580 kr (bolig sikring) = 13049 kr.

13049 kr : 3 mdr = 4349,66 kr pr. mdr og da min husleje er på 4260 kr med vand, antenne og varme, siger jeg at kommunen betaler min husleje.

Jeg kunne også vælge at betale husleje af min løn og så bruge de tilskud og børnepenge på at leve for, regnskabet giver det sammen i sidste ende.

Gav det mening nok?

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

da min løn er ca. 12000 kr udbetalt er bolig sikringen udregnet så jeg får 860 kr. pr mdr x 3 = 2580 Kr

13049 kr : 3 mdr = 4349,66 kr pr. mdr og da min husleje er på 4260 kr med vand, antenne og varme, siger jeg at kommunen betaler min husleje.

Jeg kunne også vælge at betale husleje af min løn og så bruge de tilskud og børnepenge på at leve for, regnskabet giver det sammen i sidste ende.

Gav det mening nok?

P.S.

Så har vi resten af min løn, når der er trukket til budget, de penge jeg så får af faderen til børnene går til det de mangler og ellers kommer halvdelen af det der er tilbage i en pulje til fornøjelser og den anden halvdel bliver delt i 2 lige store dele og bliver sat ind på deres børneopsparing.

Anmeld

18. april 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Gav det mening nok?

Hold da kæft, det da en guldgruppe at være enlig!

Anmeld

18. april 2011

Aves.

SanneBoe skriver:

Hold da kæft, det da en guldgruppe at være enlig!

Hvor ser du den guldgrube...det eneste du kan få som enlig er 1200kr pr. barn og 1200kr for dig selv som enlig hver tredje måned...intet mere eller mindre...alt andet er indkomst bestemt...for mig at se er det de lavtlønnede der får tilskuddende...som enlig mor med god løn står du skidt når fædrene stort set intet skal betale...

Anmeld

18. april 2011

3rollinger

Kief31 skriver:

Hvis en familie ikke tjener ret mange penge, kan de få friplads, og dermed er de ikke ramt at dette.. Hvis de ikke kan få friplads, må det være fordi de tjener godt, men bruger pengene på unødvendig luksus.. Det kan ikke være samfundets problem at betale, for at folk bruger for mange penge.. Der er mere end rigeligt hjælp til folk i Danmark, og jeg er egentligt lidt træt af at være med til at finansiere det. Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt, at vi betaler afgifter på vores biler + vi har købt bilerne, skat og afgifter for vores hus.. Moms og afgifter for alt hvad vi køber.. Og ovenikøbet betaler vi herhjemme over 30000 hver måned bare for at være i landet(skat). Jeg overvejer virkelig om Danmark er et land jeg har lyst til at tilbringe resten af mit liv i.

Der er ikke noget bedre maade at finde ud af det paa, end at proeve lykken i udlandet nogle aar. Saa finder man nemmere ud af hvad man har og ikke har. Og hvor man synes det er mest tiltraekkende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.