Hvad er det slemme i at regne børnefamilieydelsen med i budgettet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Isabella_mor

jeg ved ikke... jeg ser de penge som til at gå til tøj og ting til babyen. uden babyen / børnene ville man heller ikke få de penge.. så om det nu hedder børnefamilieydelse eller børnepenge som det altså hed før, gør i mine øjne ikke pengene mindre berettiget til børnene..

de kommer hvert kvartal. og det passer lige med årstiderne., børn vokser og skal hvert år have nye gummistøvler, regntøj, sandaler sko, cykel osv osv osv... så er det rart at der kommer en god sum penge til lige netop den slags, så man ikke står og mangler penge til det når det er nødvendigt...

nogle gør det anderledes og budgetere deres løn til opsparinger så ungerne kan få det nødvendige.. og det er heller ikke forkert.. jeg har bare et lille problem med at skulle bruge børnepenge på mig selv.. og jeg kalder det stadig børnepenge ja.. men det har jeg altså... men det er nok fordi at vi har råd til at forsørge ham med tøj og mad osv for vores egne penge.. og så kan vi lægge børnepengene til side til når han skal have en cykel eller andet... i starten her lægger vi de første to omgange til side så han får en god navngivingsfest... og fremover må vi se om vi skal budgetere dem så der er til tøj til ham osv... 

håber i forstår hvad jeg mener..

hvis ikke man budgetere til sit barn og bruger flere penge på sig selv end til sine unger, så kan jeg godt blive lidt bitter... men folk er jo forskellige og ser at når der kommer penge på kontoen så skal mor have dit og dat og baby kan da godt liiiige vente til næste omgang med at få nyt tøj...siger ikke alle er sådan.. men de der er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Laulund87

Jeg har meget gerne ville undgå at de blev regnet med i budgettet..

Jeg vil hellere spare lidt til daglig og så får en bunke penge hver 3. måned, som kan bruges på både fornuft og sjov.

Det kan nu sagtens være de skal regnes med på et tidspunkt, men indtil videre, er de "ekstra"

Jeg synes man skal gøre hvad man vil, og hvad der fungerer bedst

Anmeld

12. april 2011

Tvillingemor80

Jeg regner BFY penge med i budgettet på den måde at de skal dække VS-udgifter..

Jeg havde ikke regnet med at få tvillinger (og den ekstra udgift det er) og er rigtig glad for de penge er der..

Men selvfølgelig havde vi fået det til at fungere uanset hvad - for det skal man jo

Anmeld

12. april 2011

dorthemus

Altså jeg regner også BFY med i mit budget og det har jeg det helt fint med  Kunne jeg undvære dem? Sikkert, men de er gode at have når man kun har sig selv.

Anmeld

12. april 2011

skønneunger

jeg tænker også lidt dem der siger de bare er til sjov og ballade og ikke er nødvendige, hvorfor modtager i dem så? samtidig sidder nogen af jer sikkert og siger danmark skal spare og de ældre ikke får nok hjælp osv. men hvis hjælpen virkelig ikke er nødvendig for jer så lad da være med at modtage den!

det kan godt være det kom ud lidt hårdt men er sku lidt træt af alle dem der åbenbart er mere økonomisk og skal belære andre ( men det sku nemt at være økonomisk med en god indtægt)

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

skønneunger skriver:

jeg tænker også lidt dem der siger de bare er til sjov og ballade og ikke er nødvendige, hvorfor modtager i dem så? samtidig sidder nogen af jer sikkert og siger danmark skal spare og de ældre ikke får nok hjælp osv. men hvis hjælpen virkelig ikke er nødvendig for jer så lad da være med at modtage den!

det kan godt være det kom ud lidt hårdt men er sku lidt træt af alle dem der åbenbart er mere økonomisk og skal belære andre ( men det sku nemt at være økonomisk med en god indtægt)

Det er nu også muligt at være økonomisk med en mindre indtægt - og om muligt måske mere nødvendigt...

Anmeld

12. april 2011

skønneunger

Tanja1234 skriver:

Det er nu også muligt at være økonomisk med en mindre indtægt - og om muligt måske mere nødvendigt...

det er det ihvertfald, men når man så siger børnepenge feks. er nødvendigt i budgetet så får man mange gange at vide man skal være mere økomomisk og ikke være afhængige af dem, men sandheden er bare at mange ikke kan undvære dem.

Anmeld

12. april 2011

wamse

Jeg står så i den situation nu, at jeg på ingen måde ville kunne undvære bfy. De er nu en nødvendig indtægt, for at jeg kan handle ind til fryseren, og det er den eneste måde jeg kan betale de lidt større regninger. 

Synes da, at det er godt for jer, som godt ville kunne undvære dem, men sådan er min virkelighed bare slet ikke. 

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

skønneunger skriver:

det er det ihvertfald, men når man så siger børnepenge feks. er nødvendigt i budgetet så får man mange gange at vide man skal være mere økomomisk og ikke være afhængige af dem, men sandheden er bare at mange ikke kan undvære dem.

Nu kender jeg ikke noget til lige præcis din situation - men grundlæggende er min holdning, at hvis man ved at man ikke ville kunne klare sig uden BFY, så skulle man lade være med at få børn indtil man kan....

Ved godt det er meget at skære over én kam - men i det store billede er det nu min holdning.

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Nu kender jeg ikke noget til lige præcis din situation - men grundlæggende er min holdning, at hvis man ved at man ikke ville kunne klare sig uden BFY, så skulle man lade være med at få børn indtil man kan....

Ved godt det er meget at skære over én kam - men i det store billede er det nu min holdning.

Hvad hvis man aldrig kommer til at kunne det...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.