Hvad er det slemme i at regne børnefamilieydelsen med i budgettet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Men er det samfundets ansvar at de får penge til at få børn?

Det handler ikke om ansvar det handler om at vi får de penge...og at de regnes ind i det man har at leve for...hvem taler om nogens ansvar....vi må altså holde os til fakta her, ellers kan vi jo hive alt muligt ind over...fakta er vi får de penge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

skønneunger

Tanja1234 skriver:

Nu skal jeg ikke gøre mig til dommer over førtidspensionen, men beløbet er nu engang samfundsmæssigt bestemt og som førtidspensionist lever man altså ikke under fattigdomsgrænsen - så med den rigtige prioritering burde det, i teorien, kunne lade sig gøre.

Og jeg må hellere skynde mig at sige at jeg intet ved om beløbsstørrelser mv. - Snakker rent teoretisk her...

en førtidspension er nu ikke særlig høj, og ens udgifter er jo meget forskellige feks. hvor i landet man bor osv. og det er jo altså noget man skal være på næsten resten af livet og så er det jo nødvendigt med lidt ekstra engang imellem til at købe de nødvendige ting til deres børn.

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Udover det, ja så mener jeg at det er samfundets ansvar at hjælpe de svage...det er sådan vores samfund er bygget op...og heldigvis for det, den svage kan i morgen være den stærke og den stærke den svage...

Anmeld

12. april 2011

skønneunger

Tanja1234 skriver:

det har da ikke noget med ansvar at gøre, nu er det bare sådan i danmark at man får de penge, så hvorfor ikke regne ens budget ud efter dem?

Anmeld

12. april 2011

skønneunger

Eva. skriver:

Udover det, ja så mener jeg at det er samfundets ansvar at hjælpe de svage...det er sådan vores samfund er bygget op...og heldigvis for det, den svage kan i morgen være den stærke og den stærke den svage...

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Eva. skriver:

Du ved ikke hvad du taler om men taler rent teoretisk...den må du altså forklare...?

Hvordan kan du udtale dig om noget du ikke ved....ej, hvor er det umuligt at have en saglig debat så..

199.000kr er det en førtidspensionist som er enlig skal leve for og det er i de fleste tilfælde altid, resten af livet...det synes jeg ikke er noget voldsomt beløb..så er der dem der sidder midt mellem ingenting på kh, de har endnu mindre og der kan gå mange år før man er blevet afklaret og får sin dom...

Det jeg mener er, at jeg aldrig selv har prøvet at leve på kontanthjælp - det var det hele. Men 200.000 er egentlig mere end jeg selv troede førtidspensionister fik.

Der er da flere grupper på arbejdsmarkedet som ikke tjener meget mere end det.

Jeg mener ikke at det er samfundets ansvar at folk med lave indkomster (uanset hvor pengene kommer fra) skal have råd til at få børn og da slet ikke fordi de vælger at få børn alene.

Samtidig skal det lige nævnes (igen) at hvis der absolut skal gives tilskud så er jeg stor fortaler for at bl.a. BFY gøres indkomstbestemt, så de med lidt højere indtægter ikke modtager lige så meget støtte som de med lave indkomster.

Mht. dem der venter på afklaring, så er vi jo netop dér hvor man har mulighed for at vente med at få børn til sagen er afsluttet - og ja, jeg ved godt at dette kan tage flere år.

Anmeld

12. april 2011

Nadia&Daniel

Vi har ikke regnet dem med i vores budget, men sætter dem alligevel ind på budgetkontoen, så er der altid mere end rigelig på den, i tilfælde at der skulle dukke et behov for noget til Laura op..

Anmeld

12. april 2011

Lady Marion <3

Eva. skriver:

Åhh for pokker da...dumme Eva..er det den med meloner i...

Præcis  

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

skønneunger skriver:

det har da ikke noget med ansvar at gøre, nu er det bare sådan i danmark at man får de penge, så hvorfor ikke regne ens budget ud efter dem?

Fordi man burde vide at pengene nemt kan blive taget fra én igen - ligesom alt andet der er politisk bestemt. Se bare på dem med flere børn, der nu råber op fordi de ikke har råd til noget, efter der er blevet skåret i ydelsen.

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Det jeg mener er, at jeg aldrig selv har prøvet at leve på kontanthjælp - det var det hele. Men 200.000 er egentlig mere end jeg selv troede førtidspensionister fik.

Der er da flere grupper på arbejdsmarkedet som ikke tjener meget mere end det.

Jeg mener ikke at det er samfundets ansvar at folk med lave indkomster (uanset hvor pengene kommer fra) skal have råd til at få børn og da slet ikke fordi de vælger at få børn alene.

Samtidig skal det lige nævnes (igen) at hvis der absolut skal gives tilskud så er jeg stor fortaler for at bl.a. BFY gøres indkomstbestemt, så de med lidt højere indtægter ikke modtager lige så meget støtte som de med lave indkomster.

Mht. dem der venter på afklaring, så er vi jo netop dér hvor man har mulighed for at vente med at få børn til sagen er afsluttet - og ja, jeg ved godt at dette kan tage flere år.

Hvem tjener mindre end dagpenge ved at arbejde?..og den gruppe, den er jo så endnu en af mange der har brug for at have bfy med i deres budget....så du mener at de lavtlønnede skal lade være med at få børn hvis ikke de kan få et job med en god løn....?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.