Eva. skriver:
Du ved ikke hvad du taler om men taler rent teoretisk...den må du altså forklare...?
Hvordan kan du udtale dig om noget du ikke ved....ej, hvor er det umuligt at have en saglig debat så..
199.000kr er det en førtidspensionist som er enlig skal leve for og det er i de fleste tilfælde altid, resten af livet...det synes jeg ikke er noget voldsomt beløb..så er der dem der sidder midt mellem ingenting på kh, de har endnu mindre og der kan gå mange år før man er blevet afklaret og får sin dom...
Det jeg mener er, at jeg aldrig selv har prøvet at leve på kontanthjælp - det var det hele. Men 200.000 er egentlig mere end jeg selv troede førtidspensionister fik.
Der er da flere grupper på arbejdsmarkedet som ikke tjener meget mere end det.
Jeg mener ikke at det er samfundets ansvar at folk med lave indkomster (uanset hvor pengene kommer fra) skal have råd til at få børn og da slet ikke fordi de vælger at få børn alene.
Samtidig skal det lige nævnes (igen) at hvis der absolut skal gives tilskud så er jeg stor fortaler for at bl.a. BFY gøres indkomstbestemt, så de med lidt højere indtægter ikke modtager lige så meget støtte som de med lave indkomster.
Mht. dem der venter på afklaring, så er vi jo netop dér hvor man har mulighed for at vente med at få børn til sagen er afsluttet - og ja, jeg ved godt at dette kan tage flere år.
Anmeld