Hvad er det slemme i at regne børnefamilieydelsen med i budgettet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.422 visninger
74 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Aves.

Jeg kan simpelthen ikke se det...selv bankerne, dem jeg har været i kontakt med, gør det...hvor kommer den forargelse og dunken andre i hovedet fra...

Hvorfor ikke prøve at få en forståelse og indsigt og finde ud af hvorfor det er nødvendigt at regne disse penge med...hvad er der gået forud...

Min holdning er at alle mennesker er berettigede og det samme er alle mødre og børn...jeg synes det er trist med denne "jeg er bedre end jer fordi...." øv altså...og ja, det her var bare et eksempel...

Jeg kan bare ikke forstå hvad det kommer af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Frøken J.

Eva. skriver:

Jeg kan simpelthen ikke se det...selv bankerne, dem jeg har været i kontakt med, gør det...hvor kommer den forargelse og dunken andre i hovedet fra...

Hvorfor ikke prøve at få en forståelse og indsigt og finde ud af hvorfor det er nødvendigt at regne disse penge med...hvad er der gået forud...

Min holdning er at alle mennesker er berettigede og det samme er alle mødre og børn...jeg synes det er trist med denne "jeg er bedre end jer fordi...." øv altså...og ja, det her var bare et eksempel...

Hvad af BFY?

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Secrets skriver:

Hvad af BFY?

Brystforstørretyver.... høhø...sorry, jeg er plat...

Børnefamilieydelse....

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Jeg vil sige at der er forskel på at regne pengene med i budgettet og så at de er NØDVENDIGE for at budgettet kan hænge sammen....

Når vi får pengene ryger de bare ind i samme kasse som vores indtægter, men det er ikke pga. pengene at vi har råd til at få børn...

Håber det giver mening

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Jeg vil sige at der er forskel på at regne pengene med i budgettet og så at de er NØDVENDIGE for at budgettet kan hænge sammen....

Når vi får pengene ryger de bare ind i samme kasse som vores indtægter, men det er ikke pga. pengene at vi har råd til at få børn...

Håber det giver mening

Jeg har svært ved at se forskellen.... og det jeg mente var dem der var nød til at have dem med...

Anmeld

12. april 2011

Lolli

Eva. skriver:

Jeg synes også det er noget mærkeligt noget. Blev ydelsen ikke lavet som et tilskud til børnepasning i sin tid, da mødrene begyndte at komme mere ud på arbejdsmarkedet?

Synes det er fint de regnes med i budgettet, men synes også det er fint hvis man bruger dem på "børnene". Her hos os får ungerne når de trænger eller vi synes de skal forkæles.

Anmeld

12. april 2011

Mette 28

Eva. skriver:

Altså som jeg har skrevet i den anden tråd vi har debateret i, så hvis der er en baggrund man ikke selv er herre over så er der ingenting galt i det, men hvis man kun får børn fordi man får de penge så synes jeg det er forkert.. Mange kan priotere anderledes i deres liv, og nej det er ikke alle og det er kun fair.. Kender slev flere der er blevet afhængig af den penge kommer af en god grund..

Men der er vel ingen mennesker der er bedre end andre fordi de ikke er havnet i en situation hvor de penge er nødvendige... 

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Lolli skriver:

Jeg synes også det er noget mærkeligt noget. Blev ydelsen ikke lavet som et tilskud til børnepasning i sin tid, da mødrene begyndte at komme mere ud på arbejdsmarkedet?

Synes det er fint de regnes med i budgettet, men synes også det er fint hvis man bruger dem på "børnene". Her hos os får ungerne når de trænger eller vi synes de skal forkæles.

Lige præcis-...og jeg tænker da lidt at de gør mere gavn og har sin berettigelse (hvis man da skal se sådan på det) hos dem hvor de er nødvendige end der hvor de "bare" bliver brugt til mærketøj eller ansigtsbehandling....hvis du forstår..

Anmeld

12. april 2011

Stumpen

At BFY er medregnet i budgettet giver flere penge i dagligdagen og ikke kun mange penge på en gang 4 gange om året 

Anmeld

12. april 2011

skønneunger

helt enig med Eva.

og hvorfor er det også forkert at sige de er nødvendige? det er jo nogen penge man ved man får når man får børn så hvorfor er det forkert at beregne om man har råd til børn ud fra dem? det er jo, om man vil det eller ej, en indtægt til forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.