Hvad er det slemme i at regne børnefamilieydelsen med i budgettet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

Louisiana28 skriver:

Jeg er også enig med dig, Eva. Faktisk så undre det mig at der ikke var samme forargelse, da der var en tråd der handlede om, hvad man i denne måned skulle bruge børnefamilieydelsespengene til, og der bl.a. blev svaret 'ferie' og des lige. Dermed ikke sagt, at jeg skal blande mig i hvad folk bruger disse penge til, men undre mig over at dét ikke gav mere forargelse..! I forhold til dette emne..!

Lige netop....jeg synes det er så trist og lugter bare lidt for meget af a og b hold ud fra økonomisk overskud...jeg kan ikke ha det og for en gangs skyld er jeg tom for ord...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Holbæktrunten

Altså, i min verden er det ikke noget problem at regne BFY med i bugettet...

Da vi valgte at lave baby, valgte vi også at købe et hus og dertil følgende ekstra bil... Så der vil ikke være meget tilovers i bugettet når alt er betalt. 

Nu er det mig der er "finansminister" herhjemme, og vores barn skal nok få hvad han skal have løbende... Derfor påtænker jeg at BFY bliver sat ind på en opsparingskonto til uforudsete udgifter. Vi kan jo ikke undvære nogen af bilerne, og ej heller fyret hvis det skulle finde på at stå af. 

BFY er eneste årsag til at jeg ikke går totalt i panik og indlogerer min lille familie i en lejlighed. For det er den der giver mig den lille buffer der gør at jeg tør investere i et hus og en have...  Havde den ikke eksisteret havde jeg jo som sagt ligeledes sat tæring efter næring, og haft lejlighed i byen i stedet

Anmeld

12. april 2011

Nettemor

Lolli skriver:

Nemlig. Vi har tit snakket om herhjemme, at det burde være indkomstbestemt. Ligesom alle andre tilskud. Så havner de da i de trængte lommer.

enig. og så kunne SU hellere være et fast beløb. men det er en anden diskution

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Eva. skriver:

Men fortæller det så ikke bare en masse om vores samfunds udvikling og ikke noget som helst om de menensker der er nød til at være afhængige af de penge? der er jo en grund til så mange mennesker er fattige...jeg tror ikke det er et valg...jeg tror det er et symptom...

Puha den er svær... Det kan jo være både og - og så kommer det an på hvordan vi ser på vores samfund.

Min egen holdning har altid været at modtage så lidt som muligt fra det offentlige og jeg er også stærk tilhænger af at bl.a. BFY gøres indkomstbestemt.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at pengene kan blive en nødvendighed i disee tider, hvor det er sværere for mange at finde et arbejde.

Men ved "normaltilstand" hvor begge forældre har job, så synes jeg det er meget usundt hvis man er så afhængig af BFY. Men måske er det i et sådan tilfælde nok mere et spørgsmål om prioritering i familiens økonomi.

Personligt er vores økonomi planlagt ud fra at mindst den ene af os kan være på dagpenge og så kan budgettet med hus, bil, børn osv. stadig hænge sammen - også uden BFY. Det synes jeg er ansvarlig økonomisk planlægning....

Anmeld

12. april 2011

chael

Jeg er helt enig med dig Eva.

Vi er hverken rige eller fattige, men vi lever bare ikke over evne.

Vores børnepenge bliver ikke regnet med i budgettet, fordi vi kan klare os uden. Det betyder dog ikke at vi har brug for dem

Men de indgår som en naturlig del af vores økonomi.

Men de blev klart medregnet, når der skulle købes hus eller økonomien skulle ændres

Men alle gør jo som de kan og har midler. Og så rager det jo ikke andre hvad de indgår i eller ej

*Camilla 15+6

Anmeld

12. april 2011

Fru Hansen

Mette 27 skriver:

Altså som jeg har skrevet i den anden tråd vi har debateret i, så hvis der er en baggrund man ikke selv er herre over så er der ingenting galt i det, men hvis man kun får børn fordi man får de penge så synes jeg det er forkert.. Mange kan priotere anderledes i deres liv, og nej det er ikke alle og det er kun fair.. Kender slev flere der er blevet afhængig af den penge kommer af en god grund..

Men der er vel ingen mennesker der er bedre end andre fordi de ikke er havnet i en situation hvor de penge er nødvendige... 

Jeg har endnu ikke mødt nogen der får børn fordi der følger børnepenge med. Det er da en enorm dårlig investering vil jeg så sige

Med mine 3 børn betaler jeg 4200 for inst. Dertil kommer mad, drikke, bleer osv som de skal medbringe i inst. Allerede der har vi da underskud hvis vi skulle nøjes med børnepengene alene.

Hvis vi så tillægger de udgifter vi har uden for inst-tid, så er det da helt galt

Afhængig af børnepengene er vi ikke, men vi ville da i høj grad kunne mærke det i hverdagen hvis vi ikke fik de penge.

Anmeld

12. april 2011

Fru Hansen

Tanja1234 skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg synes bare at det er skræmmende hvis familier er afhængige af de penge og i øvrigt har været det fra starten.

Pengene er, som alle andre tilskud, politisk bestemte og i min verden skal man passe meget på med at være økonomisk afhængig af noget der hurtigt kan ændre sig eller helt bortfalde.

Hvis man på forhånd ved at det kun er BFY der gør at man har råd til at få børn, så skulle man helt lade være med at få børn indtil situationen har ændret sig....

I virkeligheden kan alle indtægter jo hurtigt ændre sig. I morgen kan vi alle være fyret fra jobbet. Og efter 2 år miste dagpengeretten.

Sat på spidsen kunne man jo ikke planlægge noget som helst hvis din holdning skal gælde fuld ud

Anmeld

12. april 2011

Mette 28

fru-nielsen skriver:

Jeg har endnu ikke mødt nogen der får børn fordi der følger børnepenge med. Det er da en enorm dårlig investering vil jeg så sige

Med mine 3 børn betaler jeg 4200 for inst. Dertil kommer mad, drikke, bleer osv som de skal medbringe i inst. Allerede der har vi da underskud hvis vi skulle nøjes med børnepengene alene.

Hvis vi så tillægger de udgifter vi har uden for inst-tid, så er det da helt galt

Afhængig af børnepengene er vi ikke, men vi ville da i høj grad kunne mærke det i hverdagen hvis vi ikke fik de penge.

Det kommer fra en anden tråd herinde, kender derværre nogle der tænker sådan og jeg synes det er meget forkert.. Og nej det er da ikke billigt at have børn ingen tvivl om det, og jeg har endda kun 1 lige nu og en mere om max 14 dage.. 

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

fru-nielsen skriver:

I virkeligheden kan alle indtægter jo hurtigt ændre sig. I morgen kan vi alle være fyret fra jobbet. Og efter 2 år miste dagpengeretten.

Sat på spidsen kunne man jo ikke planlægge noget som helst hvis din holdning skal gælde fuld ud

Ja du har helt ret.. I sidste ende kan man jo ikke planlægge det hele, men jeg har i hvert fald tænkt mig at gøre hvad jeg kan alligevel )

Synes også at udsigten til at miste dagpengene efter to år, er bedre end at have underskud i budgettet i den første måned man er uden job...

Anmeld

12. april 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Jeg kan simpelthen ikke se det...selv bankerne, dem jeg har været i kontakt med, gør det...hvor kommer den forargelse og dunken andre i hovedet fra...

Hvorfor ikke prøve at få en forståelse og indsigt og finde ud af hvorfor det er nødvendigt at regne disse penge med...hvad er der gået forud...

Min holdning er at alle mennesker er berettigede og det samme er alle mødre og børn...jeg synes det er trist med denne "jeg er bedre end jer fordi...." øv altså...og ja, det her var bare et eksempel...

Jeg kan bare ikke forstå hvad det kommer af...

Her i huset bliver samtlige indtægter regnet med i vores budget og er altid blevet det.
Til gengæld, så får vores søn jo også hvad han har brug for, så mere er der ikke til det.

Og helt korrekt..både bank og andre instanser regner ydelserne med, så det er der vel ikke noget underligt i.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.