Eva. skriver:
Men fortæller det så ikke bare en masse om vores samfunds udvikling og ikke noget som helst om de menensker der er nød til at være afhængige af de penge? der er jo en grund til så mange mennesker er fattige...jeg tror ikke det er et valg...jeg tror det er et symptom...
Puha den er svær... Det kan jo være både og - og så kommer det an på hvordan vi ser på vores samfund.
Min egen holdning har altid været at modtage så lidt som muligt fra det offentlige og jeg er også stærk tilhænger af at bl.a. BFY gøres indkomstbestemt.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i at pengene kan blive en nødvendighed i disee tider, hvor det er sværere for mange at finde et arbejde.
Men ved "normaltilstand" hvor begge forældre har job, så synes jeg det er meget usundt hvis man er så afhængig af BFY. Men måske er det i et sådan tilfælde nok mere et spørgsmål om prioritering i familiens økonomi.
Personligt er vores økonomi planlagt ud fra at mindst den ene af os kan være på dagpenge og så kan budgettet med hus, bil, børn osv. stadig hænge sammen - også uden BFY. Det synes jeg er ansvarlig økonomisk planlægning....
Anmeld