Hvad er det slemme i at regne børnefamilieydelsen med i budgettet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

Mette 27 skriver:

Altså som jeg har skrevet i den anden tråd vi har debateret i, så hvis der er en baggrund man ikke selv er herre over så er der ingenting galt i det, men hvis man kun får børn fordi man får de penge så synes jeg det er forkert.. Mange kan priotere anderledes i deres liv, og nej det er ikke alle og det er kun fair.. Kender slev flere der er blevet afhængig af den penge kommer af en god grund..

Men der er vel ingen mennesker der er bedre end andre fordi de ikke er havnet i en situation hvor de penge er nødvendige... 

Men det er jo netop min pointe, at alle har en historie...der er altid en grund til de valg vi tager eller er nød til at tage...og derfor er det da super hvis der produceres en masse børn og er bfy grunden til de gør det, så er det da fantastisk, der mangler børn i danmark... eller voksne om 30 år..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Lolli

Eva. skriver:

Lige præcis-...og jeg tænker da lidt at de gør mere gavn og har sin berettigelse (hvis man da skal se sådan på det) hos dem hvor de er nødvendige end der hvor de "bare" bliver brugt til mærketøj eller ansigtsbehandling....hvis du forstår..

Nemlig. Vi har tit snakket om herhjemme, at det burde være indkomstbestemt. Ligesom alle andre tilskud. Så havner de da i de trængte lommer.

Anmeld

12. april 2011

Lolli

Stumpen skriver:

At BFY er medregnet i budgettet giver flere penge i dagligdagen og ikke kun mange penge på en gang 4 gange om året 

Anmeld

12. april 2011

Mamalou

Jeg forstår heller ikke, hvorfor det er slemt at børnefamilieydelsen bliver inddraget i budgettet - uanset om det er en nødvendighed eller ej. Jeg forstår derfor heller ikke, hvorfor det er skulle være mere korrekt, at ydelsen ikke indgår i budgettet end at den gør. Så længe barnet får hvad det har behov for, så fred være med det.

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Eva. skriver:

Lige præcis-...og jeg tænker da lidt at de gør mere gavn og har sin berettigelse (hvis man da skal se sådan på det) hos dem hvor de er nødvendige end der hvor de "bare" bliver brugt til mærketøj eller ansigtsbehandling....hvis du forstår..

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg synes bare at det er skræmmende hvis familier er afhængige af de penge og i øvrigt har været det fra starten.

Pengene er, som alle andre tilskud, politisk bestemte og i min verden skal man passe meget på med at være økonomisk afhængig af noget der hurtigt kan ændre sig eller helt bortfalde.

Hvis man på forhånd ved at det kun er BFY der gør at man har råd til at få børn, så skulle man helt lade være med at få børn indtil situationen har ændret sig....

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Mamalou skriver:

Jeg forstår heller ikke, hvorfor det er slemt at børnefamilieydelsen bliver inddraget i budgettet - uanset om det er en nødvendighed eller ej. Jeg forstår derfor heller ikke, hvorfor det er skulle være mere korrekt, at ydelsen ikke indgår i budgettet end at den gør. Så længe barnet får hvad det har behov for, så fred være med det.

Ja, netop....men at komme med et udsagn om at man ikke børn få børn hvis disse penge er nødvendige, det kan jeg slet ikke forstå...altså, hvorfor ikke?

Anmeld

12. april 2011

Mette 28

Eva. skriver:

Men det er jo netop min pointe, at alle har en historie...der er altid en grund til de valg vi tager eller er nød til at tage...og derfor er det da super hvis der produceres en masse børn og er bfy grunden til de gør det, så er det da fantastisk, der mangler børn i danmark... eller voksne om 30 år..

Der mangler børn i Danmark og vi har brug for dem, men uhh er så dårlig til at forklare på skrift, dem der måske vælger at få 5 barn burde nok lige tjekke økonomien en gang hvis de er meget afhængige af de penge.. Men alle kan komme i den situation hvor det er yderst nødvendigt om man har 2 eller 10 børn.. Og så længe man har en baggrund for det så kan jeg ikke se der er noget galt i det... 

Argh håber du forstår hvad jeg mener 

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg synes bare at det er skræmmende hvis familier er afhængige af de penge og i øvrigt har været det fra starten.

Pengene er, som alle andre tilskud, politisk bestemte og i min verden skal man passe meget på med at være økonomisk afhængig af noget der hurtigt kan ændre sig eller helt bortfalde.

Hvis man på forhånd ved at det kun er BFY der gør at man har råd til at få børn, så skulle man helt lade være med at få børn indtil situationen har ændret sig....

Men fortæller det så ikke bare en masse om vores samfunds udvikling og ikke noget som helst om de menensker der er nød til at være afhængige af de penge? der er jo en grund til så mange mennesker er fattige...jeg tror ikke det er et valg...jeg tror det er et symptom...

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

Jeg er også enig med dig, Eva. Faktisk så undre det mig at der ikke var samme forargelse, da der var en tråd der handlede om, hvad man i denne måned skulle bruge børnefamilieydelsespengene til, og der bl.a. blev svaret 'ferie' og des lige. Dermed ikke sagt, at jeg skal blande mig i hvad folk bruger disse penge til, men undre mig over at dét ikke gav mere forargelse..! I forhold til dette emne..!

Anmeld

12. april 2011

Mamalou

Eva. skriver:

Ja, netop....men at komme med et udsagn om at man ikke børn få børn hvis disse penge er nødvendige, det kan jeg slet ikke forstå...altså, hvorfor ikke?

Jeg kan ikke være mere enig... Jeg har svært ved at følge den tankegang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.