Hvad er det slemme i at regne børnefamilieydelsen med i budgettet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Tanja1234

Men det er ikke få år for alle, det kan være mange år...jeg harv feks modtaget kh i 9 år...og jeg tror og ved at jeg ikke er et enestående tilfælde...

Jeg mener heller ikke at vores system er perfekt og især på området omkring førtidspension og afklaringen af denne, er der plads til forbedringer.

Jeg kender også selv flere der har stået i situationen hvor det tager mange år at få en afklaring og selvfølgelig er det tilfælde der falder udenfor mine gængse holdninger. 

Men sådan er det altid når man regulerer et samfund. Der vil altid være særtilfælde som ikke behandles optimalt under de faste gældende rammer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Munder

Nu har jeg ikke lige læst alle svar igennen men...

At regne børnefamilieydelsen med i budgettet eller at bruge dem hver 3 måned på tøj og sjov er vel i bund og grund det samme?

Hos os ryger de ind på budgetkontoen, men på den konto bliver der også brugt penge på tøj til vores datter og sjov/ferier, så det bliver jo det samme i den sidste ende?

Anmeld

12. april 2011

Muffinmus

har ikke lige skænket det en tanke....

Vores ydelse er IKKE medregnet og det synes jeg jo abre er dejligt.

Men hvad andre gør med deres er jeg fuldkommen ligeglad med....

Anmeld

12. april 2011

henh01

Jeg har overhovedet ikke læst alle indlæggene ville blot sige at her har vi valgt at leve lidt mere småt i det og så få pengene ind på vores konto fremfor ind på vores budget. Jeg synes det er rart at få lidt ekstra hver 3. mdr til hvad man nu lige står og mangler.

Desuden kan jeg ikke helt forstå hvorfor folk mener disse penge KUN må gå til sine børn. Her går de til os alle - jeg bruger jo også "mine" penge på mine børn i dagligdagen. Men folk må jo bruge dem som de vil.

Hvis folk kun får børn for at få BFY så er det da en ret dårlig forretning eftersom inst pladser udgør væsentlig mere end hvad man får ind på kontoen -medmindre man er enlig selvf., men så er det jo lidt sværere bare at få en ekstra unge

Anmeld

12. april 2011

slettet_7530

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg synes bare at det er skræmmende hvis familier er afhængige af de penge og i øvrigt har været det fra starten.

Pengene er, som alle andre tilskud, politisk bestemte og i min verden skal man passe meget på med at være økonomisk afhængig af noget der hurtigt kan ændre sig eller helt bortfalde.

Hvis man på forhånd ved at det kun er BFY der gør at man har råd til at få børn, så skulle man helt lade være med at få børn indtil situationen har ændret sig....

Da mine forældre fik mig, var der ikke noget der hed børnepenge, og min mor gik hjemme med både min bror og jeg, så de kendte om nogen til at pengene var små, men de fandt ud af det og det ville forældre somend også gøre dag hvis de ikke fik dem, men hvorfor sige nej til et tilskud  jo flere penge man har jo større bliver ens forbrug og behov også, så jeg er sikker på de familer der indregner dem godt vil kunne inde sig til rette i samfundet selvom de penge en dag skulle forsvinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.