Hvad er det slemme i at regne børnefamilieydelsen med i budgettet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

Muffi<3 skriver:

Præcis  

tænkte det sgu nok...he he..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Tanja1234

Eva. skriver:

Hvem tjener mindre end dagpenge ved at arbejde?..og den gruppe, den er jo så endnu en af mange der har brug for at have bfy med i deres budget....så du mener at de lavtlønnede skal lade være med at få børn hvis ikke de kan få et job med en god løn....?

Tja... Eller omprioritere i deres økonomi for at få luft til børn...

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Tja... Eller omprioritere i deres økonomi for at få luft til børn...

Hvorfor....? de har jo råd, de regner bare bfy med...

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Eva. skriver:

Hvorfor....? de har jo råd, de regner bare bfy med...

Ok med mig... Bare de så ikke piver hvis BFY bliver afskaffet...

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Ok med mig... Bare de så ikke piver hvis BFY bliver afskaffet...

Hvorfor ikke....det ville jeg da også gøre...men det sker næppe, tror som den bliver ændret igen når der har været valg..

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Eva. skriver:

Hvorfor ikke....det ville jeg da også gøre...men det sker næppe, tror som den bliver ændret igen når der har været valg..

Nu vil jeg ikke ind i en større politisk debat 

Det jeg fra starten prøvede at sige var, at økonomisk ansvarlighed, fra mit synspunkt, er at man ikke er afhængig af ydelser der er politisk bestemte, netop fordi de kan frafalde eller ændres...

Og derfor synes jeg ikke man kan brokke sig når man ikke har råd til at have børn hvis ydelsen sættes ned eller forsvinder. For man har jo hele tiden vidst at muligheden var til stede - så man havde mulighed for at planlægge anderledes og derfor ikke gøre sig afhængig af de penge...

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Nu vil jeg ikke ind i en større politisk debat 

Det jeg fra starten prøvede at sige var, at økonomisk ansvarlighed, fra mit synspunkt, er at man ikke er afhængig af ydelser der er politisk bestemte, netop fordi de kan frafalde eller ændres...

Og derfor synes jeg ikke man kan brokke sig når man ikke har råd til at have børn hvis ydelsen sættes ned eller forsvinder. For man har jo hele tiden vidst at muligheden var til stede - så man havde mulighed for at planlægge anderledes og derfor ikke gøre sig afhængig af de penge...

Men så kan jeg feks ikke få børn og læse samtidig....du kan ikke få kh, du kan ikke få sygedagpenge....det er jo utopi...men meninger er i hvert fald skattefrie og du har dine og jeg har mine med eller uden tilskud....

Anmeld

12. april 2011

Tanja1234

Eva. skriver:

Men så kan jeg feks ikke få børn og læse samtidig....du kan ikke få kh, du kan ikke få sygedagpenge....det er jo utopi...men meninger er i hvert fald skattefrie og du har dine og jeg har mine med eller uden tilskud....

Jeg mener ikke at man ikke har ret til pengene....

Synes at kontanthjælp og sygedagpenge er en vigtig del af vores samfund og kan ikke se relevansen i forhold til denne debat. Begge dele er noget man får midlertidigt....

Og for min skyld må du da hellere end gerne læse og få børn samtidig - så længe du kan klare dig med de penge du får

Men ja du har ret - Vi kan godt blive enige om at være uenige

Anmeld

12. april 2011

MorEllen

Jeg er en relativt nybakt mor, og skal for første gang få bfy ind på konto denne måned. Vi er jo ikke vant med at skulle regne disse penge med i budgettet, og nettopp derfor tænker jeg at selvfølgelig skal de pengene gå til tøj og andre ting babyen trenger... Men jeg ser for mig at når baby bliver eldre og  der måske kommer flere børn, så vil vi nok ganske sikkert regne bfy ind i budgettet Udgifterne bliver vel bare  større og større for hvert år som går 

Mitt pointe er vel dette: måske folks holdning til bfy avhænger af hvor gamle børn man har, og hvor mange man har...?? Jeg tror iallefall det er noen som har det perspektivet...

Ellers er jeg helt enig i at det ikke er noget forkert i at regne med de pengene i budgettet -hva er pointet med bfy hvis de ikke skal bruges  der hvor den enkekte familie har brug for det?? Det er da ingen der har noget med hva bfy går til, så længe man får økonomien til at hænge sammen

Anmeld

12. april 2011

Aves.

Tanja1234 skriver:

Jeg mener ikke at man ikke har ret til pengene....

Synes at kontanthjælp og sygedagpenge er en vigtig del af vores samfund og kan ikke se relevansen i forhold til denne debat. Begge dele er noget man får midlertidigt....

Og for min skyld må du da hellere end gerne læse og få børn samtidig - så længe du kan klare dig med de penge du får

Men ja du har ret - Vi kan godt blive enige om at være uenige

Men det er ikke få år for alle, det kan være mange år...jeg harv feks modtaget kh i 9 år...og jeg tror og ved at jeg ikke er et enestående tilfælde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.