børnepengene og satser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

ekzunz

Kofoed33 skriver:

To ting, det er langt fra sikkert far eller mor bliver hjemme hele det første år, men pengene går til børns trivsel og pasning, altså bleer, tøj, nødvendigt udstyr (såsom en seng) og så videre. Derfor for man det også det første år.

Men jeg synes nu det er en fin måde det er lavet på, for resten er jo frynsegoder, altså fodbold, den nyeste mode osv. Så må ungerne gå med aviser fra de er 13, hvis de "mangler" noget, forstå mig ret. Det gjorde jeg i hvert fald.

Nu skriver jeg jo også at den kunne bortfalde for dem som holder 1 års barsel - eller den kunne bare starte op når man begyndte at gøre brug af et pasningstilbud.

Det er dyrere at have større børn! Der er ungdomsklub, lejrskoler, fritidsaktiviteter, tøj - og så spiser de bare rigtigt meget, de går rigtigt meget i bad, de bruger rigtigt meget strøm osv osv osv....

Og hvorfor skal man have tilskud til en babyseng men ikke til en lejrskole i 8.klasse???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

132319

Mette+Mathias skriver:

Men du kan få cowboybukser i name-it til 75 kr., - uanset mærke tror jeg ikke du kan købe bukser til teenagere til den pris?

Jeg har en på 15 og en på 6½ og jeg kan love dig, - store børn er meget dyrere!! - også selvom de arbejder og selv tjener penge.

Måske ikke, men man kan få udmærkede bukser i H&M til omkring 200 kr.

I øvrigt skal de jo ikke skiftes så ofte som hos de små.

Hvis mine børn vil have der skal stå Diesel eller Levi's i bukserne, ja så må de selv tjene de penge det koster udover det jeg har budgetteret til tøj til dem.

Anmeld

11. april 2011

PsychedeliC

Hvis pengene er ment til børnepasning hvorfor er det så ikke bare gratis?

Anmeld

11. april 2011

Aves.

132319 skriver:

Hvis mine børn vil have der skal stå Diesel eller Levi's i bukserne, ja så må de selv tjene de penge det koster udover det jeg har budgetteret til tøj til dem.

Hmm..det er bestemt ikke min erfaring...teenagere vokser og de vokser stærkt, de spiser MEGET, de bruger meget osv,....de er virkelig dyre mennesker..

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

det kan godt være man kan få billige bukser fra name it til en 10 årig men det kan man oz til en 1 årig. tøj og sko er da dyrere for store børn end mindre, store børn spiser mere, de koster i form af alt det ekstra de skal have eks lommepenge, koloni, sportsaktiviteter, biografture og andet som det kræver at være med i på samme som sine venner?

Anmeld

11. april 2011

ekzunz

132319 skriver:

Altså jeg har en pige på 5 som har brugt samme størrelse tøj i over 1 år nu - og så har jeg en dreng på 14 som det sidste år er gået fra str. 158 (i H&M størrelser) til en str. 170.

Så jo - store børn vokser også, og deres fødder vokser også....og så spiser de altså også ret meget mere end en på 2.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

det er da svært at få en 12-13 årig tøs til at få i lige netop de bukser som er på tilbud til 75 kr i føtex????

og som de unge er i dag er det ofte sådan at de falder ud fra gruppen hvis de ikke har samme tøj som de andre... mode koster jo penge.

Anmeld

11. april 2011

Pige2009

Anonym skriver:

er det kun mig der synes det virker hen i vejret at man for mindre og mindre jo ældre ens børn blir? det er jo når de bliver ældre at alt begynder at koste. eks fritidsaktiviterer som gymnatsik, badminton, koloni o.l  hvorfor er det sådan? er der nogle politikere der på noget tidspunkt er kommet med argumenter for hvorfor man får mindre jo ældre børnene blir?

Nej, jeg er helt enig, og synes også det burde laves om, så man får mere og mere - starter lavt og slutter højt

Anmeld

11. april 2011

132319

Eva. skriver:

Hmm..det er bestemt ikke min erfaring...teenagere vokser og de vokser stærkt, de spiser MEGET, de bruger meget osv,....de er virkelig dyre mennesker..

Men ikke så hurtigt som en baby  Udover det, bruger de ikke ble og skal ikke passes i en institution der koster 4000 kr om måneden.

Jeg agter i hvert fald ikke at bruge 4000 kr på mine teenagere hver evig eneste måned 

Da jeg var i den alder, fik jeg nyt tøj hvert ½ år og jeg syntes det var fantastisk. Jeg var ikke vant til at få nyt tøj, nintendoer, fladskærme, cykler osv. hele tiden. Jeg gik til fodbold som kostede 600 kr i kvartalet.

Og ved du hvad? Jeg havde en fantastik barndom/tidlig ungdom, til trods for at jeg ikke fik så meget og selv tjente mine penge fra jeg var 13 år.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Men ikke så hurtigt som en baby  Udover det, bruger de ikke ble og skal ikke passes i en institution der koster 4000 kr om måneden.

Jeg agter i hvert fald ikke at bruge 4000 kr på mine teenagere hver evig eneste måned 

Da jeg var i den alder, fik jeg nyt tøj hvert ½ år og jeg syntes det var fantastisk. Jeg var ikke vant til at få nyt tøj, nintendoer, fladskærme, cykler osv. hele tiden. Jeg gik til fodbold som kostede 600 kr i kvartalet.

Og ved du hvad? Jeg havde en fantastik barndom/tidlig ungdom, til trods for at jeg ikke fik så meget og selv tjente mine penge fra jeg var 13 år.

mange enlige får jo friplads og når børn blir voksne blir de da en større udgift på budgettet end babyer?  og igen er det fritidsaktiviteter og tøj jeg snakker om synes da det er unfair at min 10 årige ikke kan gå til en aktivitet bare fordi jeg ikke tjener nok penge og bidragene blir mindre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.