Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Gyllibik

Louisiana28 skriver:

Jeg spørger efter muslimers meninger, da jeg kun har hørt ikke-muslimers meninger. Havde det handlet om Jehovas Vidner, havde jeg rettet spørgsmålet til dem.

Jeg spørger til denne film, da det var den jeg sad og så, og gerne ville høre jeres mening om den - om den lever op til virkeligheden. Mange film er "baseret på en virkelig hændelse", men langt fra alle lever op til virkeligheden. Der digtes meget i film, og ville hører om det var tilfældet her.

Faktisk er det ikke ligemeget hvor de kommer fra, og hvilken trosretning de har - det er jo pga dét hele situationen i filmen opstår. Dermed ikke sagt, at det sker for alle, det gør det jo langt fra.

Du skriver i dit indlæg inden du har fået svar, at du gerne vil høre muslimske brugers mening.

Synes bare det er en underlig måde at spørge på.

Men hvis det er svaret på om muslimske mænd kidnapper deres børn og gennemtæsker deres ægtefælle, ja så kan jeg kun svare for mit eget vedkommende. Min mand gør det ikke, og håber heller aldrig han kunne finde på det. Det er ihvertfald intet i religionen som opfordre til vold eller kidnapning, tværtimod.

Jeg synes ikke det betyder noget om man er kristen, muslim eller jøde, lige meget hvad man er så er handling i filmen bare ikke ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Gyllibik

Louisiana28 skriver:

Jeg spørger efter muslimers meninger, da jeg kun har hørt ikke-muslimers meninger. Havde det handlet om Jehovas Vidner, havde jeg rettet spørgsmålet til dem.

Jeg spørger til denne film, da det var den jeg sad og så, og gerne ville høre jeres mening om den - om den lever op til virkeligheden. Mange film er "baseret på en virkelig hændelse", men langt fra alle lever op til virkeligheden. Der digtes meget i film, og ville hører om det var tilfældet her.

Faktisk ikke lige meget hvor de kommer fra......... (Kunne ikke kopiere)

Godt nok skriver du, at det ikke er alle-(for ikke at generalisere), men forstår ikke hvor du har udgangspunktet fra, at det trosretningen som er skyld i en psykopats udøvelse af vold mod hans hustru.

Anmeld

12. april 2011

TroldeMor<3

Gyllibik skriver:

Du skriver i dit indlæg inden du har fået svar, at du gerne vil høre muslimske brugers mening.

Men hvis det er svaret på om muslimske mænd kidnapper deres børn og gennemtæsker deres ægtefælle, ja så kan jeg kun svare for mit eget vedkommende. Min mand gør det ikke, og håber heller aldrig han kunne finde på det. Det er ihvertfald intet i religionen som opfordre til vold eller kidnapning, tværtimod.

Jeg synes ikke det betyder noget om man er kristen, muslim eller jøde, lige meget hvad man er så er handling i filmen bare ikke ok.

Lige præcis - der findes jo også autentiske film om kristne alkoholikere som tæver konen.

Jehovas vidner som slår hånden af børnene.

Osv. Synes man skal fokuserer på solstrålehistorierne i stedet, for dem findes der mange og flere af 

Der er ingen grund til at være bange for det man ikke selv har oplevet eller været udsat for

Anmeld

12. april 2011

Dansker i England

Louisiana28 skriver:

De tager alle tre på ferie i Iran, hvor manden så pludselig beslutter, at de skal blive der. Han ændre fuldstændig personlighed, efter de har været sammen med hans familie et stykke tid.

Jeg vil rigtig gerne hører fra nogle muslimske piger... Eller piger der er sammen med en muslimsk mand. Filmen skulle nemlig være baseret på en sand historie (nu skal man godt nok tage 'baseret på en sand historie' med et gran salt, men der er jo noget sandhed i den).

Filmen (og bogen) er IKKE baseret på en sand historie. Nogle år efter, da datteren var blevet 18 gik både hun og faderen ud og fortalte, hvad der rigtig skete. Jeg har set den dokumentarfilm, og hvis du er interesseret i at se sagen fra begge vinkler, ville jeg råde dig til også at se den.

Anmeld

12. april 2011

TroldeMor<3

Dansker i England skriver:

Filmen (og bogen) er IKKE baseret på en sand historie. Nogle år efter, da datteren var blevet 18 gik både hun og faderen ud og fortalte, hvad der rigtig skete. Jeg har set den dokumentarfilm, og hvis du er interesseret i at se sagen fra begge vinkler, ville jeg råde dig til også at se den.

Er det rigtigt ?

Hvor kan man få fat i den henne, ved du det ?  Ville rigtig gerne se det.

Anmeld

12. april 2011

Gyllibik

nattie skriver:

Lige præcis - der findes jo også autentiske film om kristne alkoholikere som tæver konen.

Jehovas vidner som slår hånden af børnene.

Osv. Synes man skal fokuserer på solstrålehistorierne i stedet, for dem findes der mange og flere af 

Der er ingen grund til at være bange for det man ikke selv har oplevet eller været udsat for

Synes det er fedt nok at tage filmen op som emne herinde, synes selv det er en suveræn film, netop fordi den er så rørende. Men det er bare det med at koble det til Islam, det synes jeg er lidt unfair. Men det skal der vel også være plads til, ville bare gerne ud med det.

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

Gyllibik skriver:

Ja, fordi jeg udenfor baby.dk ikke har snakket med en muslim om lige netop den film og det den handler om.

Det virker som om du føler dig stødt over, at jeg stiller spørgsmålet - hvad synes I om denne film. Hvilket jeg finder underligt. Og nej, jeg spørger ikke om alle muslimske mænd banker deres koner og kidnapper deres børn. Jeg spørger om jeres mening til filmen, og om den rammer noget der har med virkeligheden at gøre.

Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet, at det betyder noget, om man er jøde, muslim, kristen eller noget andet, men det har betydning for filmen. Og det har betydning for filmen hvor de kommer fra.

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

Dansker i England skriver:

Det er jeg helt bestemt!! Hvor finder jeg den??

Anmeld

12. april 2011

Gyllibik

Louisiana28 skriver:

Ja, fordi jeg udenfor baby.dk ikke har snakket med en muslim om lige netop den film og det den handler om.

Det virker som om du føler dig stødt over, at jeg stiller spørgsmålet - hvad synes I om denne film. Hvilket jeg finder underligt. Og nej, jeg spørger ikke om alle muslimske mænd banker deres koner og kidnapper deres børn. Jeg spørger om jeres mening til filmen, og om den rammer noget der har med virkeligheden at gøre.

Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet, at det betyder noget, om man er jøde, muslim, kristen eller noget andet, men det har betydning for filmen. Og det har betydning for filmen hvor de kommer fra.

Okey, jeg må være skide dårlig til at formulere mig, eller også forstår jeg ikke hvad du skriver.

Vil du være så venlige at forklare mig situationen i filmen, og hvordan du finder vigtigheden i det at være muslim i filmen?

Hvis han ikke havde været muslim, havde han så ikke tæsket sin kone og kidnappet datteren?

Ja, jeg føler mig faktisk lidt stødt, er vildt træt af, at Islam og  muslimer stort set kun bliver hængt op på negative handlinger og hændelser.

Det jeg prøver at forklare dig er, hvorfor skulle en muslim have en anderledes holdning til filmen, blot fordi man er muslim og deler religion med en af hovedpersonerne. Forstår du hvad jeg mener.

Anmeld

12. april 2011

Dansker i England

nattie skriver:

Er det rigtigt ?

Hvor kan man få fat i den henne, ved du det ?  Ville rigtig gerne se det.

Jeg kan ikke huske, hvad den hedder, men jeg så den for nogle år siden, da jeg stadig boede i Danmark.

Ang den måde han behandler konen på i filmen, så er det IKKE Islam. I koranen står der, at den bedste mand er den, der behandler sin hustru bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.