Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Louisiana

twinboys skriver:

hvad vil du give??? og jeg skal lige hjem og finde dem smiler

Ehh... Det ved jeg sgu ikke... Du må hellere sætte en pris  Og har ikke travlt med at få dem, er lige igang med en anden bog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Louisiana

MajaPiraya skriver:

Uha, det er mange år siden jeg har set den.. Skal vist nok ud og finde den på DVD så jeg kan få set den igen

Den er meget god og tankevækkende!

Jeg havde en barndomsveninde som blev kidnappet af sin far da hun var helt lille. Han nåede endda at komme i flyveren med hende på vej til Algeriet, da politiet heldigvis fik stoppet ham. Mor og datter fik skjult identitet med nye navne og det hele, men han fandt dem gang på gang.. Min mor og hendes mor kendte hinanden godt, så jeg kendte til hele historien. En dag i fritidshjemmet dukkede han op, og ville gerne hente sin datter. Det fik han selvfølgelig ikke lov til.. Men han sad inde hos os og tegnede og prøvede at charmere sig ind til sin datter og os andre børn. Jeg ved ikke hvorfor de ikke smed ham ud med det samme, han har måske være ubehagelig overfor pædagogerne. Ved det ikke 

Jeg har også en bekendt (protestant, men ikke dansker) som boede i Danmark og fik et barn sammen med en dansker. De kunne ikke sammen og gik hver til sit, i starten gik det fint og fælles forældremyndighed. Men hun ville gerne flytte hjem til sit hjemland på engang i fremtiden når barnet så ville være 4-5 år (et andet nordiskt land).  

Hun var af en eller anden grund overbevist om, at han ikke ville give dem lov til at flytte hjem til hendes hjemland igen, så hun gav ham et ultimatum: Jeg flytter, og hvis du nægter det så søger jeg om fuld forældremyndighed! og hun fik ham også overbevist om, at det ville hun til en hver tid få.. Så han kunne/turde intet at sige. 

Det synes jeg var forfærdelig synd for både barn og far.. For han sagde, at han ikke ville nægte dem at flytte hjem når tiden kom, altså 3-4 år senere, så kunne han i hvertfald få de første år med barnet.. Hun forsvarede sin handling med "Ja, men hvis jeg ikke gør det, så bliver jeg nødt til at leve her resten af mit lev. Det ville være lige som i filmen Ikke uden min datter!"  .. Så istedet gjorde hun det mod ham 

Puha da for nogle historier  Det er så synd, at barnet står dér i midten, og kan intet stille op - bare følge med...

Anmeld

10. april 2011

Louisiana

10. april 2011

twinboys

Louisiana28 skriver:

Ehh... Det ved jeg sgu ikke... Du må hellere sætte en pris  Og har ikke travlt med at få dem, er lige igang med en anden bog

50kr + porto

Anmeld

10. april 2011

Corn

Louisiana28 skriver:

De tager alle tre på ferie i Iran, hvor manden så pludselig beslutter, at de skal blive der. Han ændre fuldstændig personlighed, efter de har været sammen med hans familie et stykke tid.

Jeg vil rigtig gerne hører fra nogle muslimske piger... Eller piger der er sammen med en muslimsk mand. Filmen skulle nemlig være baseret på en sand historie (nu skal man godt nok tage 'baseret på en sand historie' med et gran salt, men der er jo noget sandhed i den).

Netop derfor skrev jeg mit indlæg... Der er jo ikke ret mange der kidnapper børn, men dem der gør, får så en hulens masse opmærksomhed...

Min søster bor i Libanon med sin libanesiske mand og tre børn... De har selv valgt det, og har tidligere boet i DK... De står nu på venteliste til en lejlighed i cph, så vi er alle spændte på hvornår de vender hjem...

Anmeld

11. april 2011

Louisiana

twinboys skriver:

50kr + porto

Jeg tænker lige over det

Anmeld

11. april 2011

Louisiana

Corn skriver:

Netop derfor skrev jeg mit indlæg... Der er jo ikke ret mange der kidnapper børn, men dem der gør, får så en hulens masse opmærksomhed...

Min søster bor i Libanon med sin libanesiske mand og tre børn... De har selv valgt det, og har tidligere boet i DK... De står nu på venteliste til en lejlighed i cph, så vi er alle spændte på hvornår de vender hjem...

Nej, naturligvis er det ikke alle der kidnapper deres børn - så ville ingen gifte sig med nogen fra andre lande

Men jeg tænker også på hvordan han (Mahmoody, som manden i filmen hedder) behandler konen, og hvordan resten af hans familie og venner behandler konen og alle de andre kvinder. For der sker jo meget mere, end at hun bliver nød til at flygte med sin datter.

Anmeld

11. april 2011

twinboys

Louisiana28 skriver:

Jeg tænker lige over det

jeps...

Anmeld

11. april 2011

Nadia&Daniel

Jeg var i Malmø med manden, og vi så filmen.. Lad mig sige det på denne måde: jeg havde vildt mange drømme og havde rimelig travlt med at komme hjem igår - hold op vores datter var savnet, og filmen hjalp ikke på dette savn..

Anmeld

11. april 2011

Louisiana

Nadia&Daniel skriver:

Jeg var i Malmø med manden, og vi så filmen.. Lad mig sige det på denne måde: jeg havde vildt mange drømme og havde rimelig travlt med at komme hjem igår - hold op vores datter var savnet, og filmen hjalp ikke på dette savn..

Åh nej, det er nok ikke den rette film at se, når man er væk fra sine børn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.