Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Dansker i England

tinasmor skriver:

Jeg tror at det med at kæde kidnapning sammen med muslimske mænd, måske bunder i, at mange af de kidnapninger hvor det er til muslimske lande, er der ingen udleveringsaftale med DK. I 2009 var der ca 81 børn bortført og 73 af dem var bortført til lande som Syrien, Libanon og Somalia, der ikke har tilsluttet sig den konvention. Så det er nok fordi det er dem der man høre meget om fordi det ofte ender med at børnene er der i rigtig mange år. Dem som stikker af til vesteuropæiske lande kommer ofte hurtigere hjem.

Jeg tror nu heller ikke at ts overhoved forbinder islam med bortførsler af børn. Det er i hvertfald ikke sådan jeg har læst det.

For det første vil jeg lige slå fast, at jeg aldrig sagde, at ts havde kædet bortførelser sammen med Islam (og i filmen er det også moderen, der bortfører barnet) - jeg svarede i en generel debat, som overhovedet ikke var møntet på ts - men faktisk mere på mine forældre og en alt for stor del af Dk's befolkning.

For det andet; vil du ikke være sød at lægge et link ind, når du hentyder til statistikker, da det overhovedet ikke er de tal, jeg har læst/hørt om? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

tinasmor

dobbelt.

Anmeld

12. april 2011

tinasmor

For det første vil jeg lige slå fast, at jeg aldrig sagde, at ts havde kædet bortførelser sammen med Islam (og i filmen er det også moderen, der bortfører barnet) - jeg svarede i en generel debat, som overhovedet ikke var møntet på ts - men faktisk mere på mine forældre og en alt for stor del af Dk's befolkning.

For det andet; vil du ikke være sød at lægge et link ind, når du hentyder til statistikker, da det overhovedet ikke er de tal, jeg har læst/hørt om? 

Nej siger heller ikke du har sagt et ts siger at hun kæder det sammen med islam. Det var ikke myntet på dig. Det var bare fordi der var flere der havde skrevet det. Undskyld hvis jeg fik skrevet det samtidig med at jeg havde kopieret dit indlæg

link:

http://www.sn.dk/Hjemmeside-skal-hjaelpe-foraeldre-til-bortfoerte-boern/Danmark/artikel/49441

Ups forkert link. Finder lige det rigtige

Anmeld

12. april 2011

tinasmor

Dansker i England skriver:

http://politiken.dk/indland/ECE779043/81-danske-boern-sidder-bortfoert-i-udlandet/

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

tinasmor skriver:

Jeg tror at det med at kæde kidnapning sammen med muslimske mænd, måske bunder i, at mange af de kidnapninger hvor det er til muslimske lande, er der ingen udleveringsaftale med DK. I 2009 var der ca 81 børn bortført og 73 af dem var bortført til lande som Syrien, Libanon og Somalia, der ikke har tilsluttet sig den konvention. Så det er nok fordi det er dem der man høre meget om fordi det ofte ender med at børnene er der i rigtig mange år. Dem som stikker af til vesteuropæiske lande kommer ofte hurtigere hjem.

Jeg tror nu heller ikke at ts overhoved forbinder islam med bortførsler af børn. Det er i hvertfald ikke sådan jeg har læst det.

TAK!  Det gør jeg nemlig ikke! Så havde jeg nok skrevet noget helt andet, hvis jeg mente det havde en helt særlig forbindelse.

Anmeld

12. april 2011

Dansker i England

tinasmor skriver:

http://politiken.dk/indland/ECE779043/81-danske-boern-sidder-bortfoert-i-udlandet/

Udenrigsministeriet ser ikke ud til at være enige med politiken

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/Boernebortfoerelser/Statistik+b%c3%b8rnebortf%c3%b8rsler/

Anmeld

12. april 2011

Dansker i England

Louisiana28 skriver:

TAK!  Det gør jeg nemlig ikke! Så havde jeg nok skrevet noget helt andet, hvis jeg mente det havde en helt særlig forbindelse.

Jeg har aldrig læst det som om, at du kæder de to ting sammen - men desværre er der bare mange, som gør det. Jeg håber ikke, at du har taget mit indlæg som myntet på dig, da det absolut ikke var min mening - jeg synes nemlig, du debatterer ud fra nysgerrighed og ikke fordomme

Men jeg skal være den første til at undskylde, hvis jeg fik det til at lyde forkert

Anmeld

12. april 2011

tinasmor

tinasmor skriver:

Nej, tror også det er fordi det link jeg havde var af ældre dato. Men det var bare fordi der var en anden der havde skrevet, at der var rigtig mange der blev bortførte til ikke musliske lande, men ud fra dit link og mit link, kan man se, at langt de fleste desværre bliver bortført til disse lande (i dit link var det 23 ud af 25) Men tilgengæld synes jeg det er en rigtig flot statistik de har med at få løst sagerne.

tænker på de stakkels mødre (og selvfølgelig også fædre hvis det er dem der sidder tilbage) Det må være frygteligt at miste sine børn på den måde.

Kan huske Nasar Kardar gik ind i den sidste sag jeg husker der var her hjemme og fik forhandlet frem til at faren kom hjem med sønnen igen (3 år) åh det er dejligt når der er en god slutning.

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

Dansker i England skriver:

Jeg har aldrig læst det som om, at du kæder de to ting sammen - men desværre er der bare mange, som gør det. Jeg håber ikke, at du har taget mit indlæg som myntet på dig, da det absolut ikke var min mening - jeg synes nemlig, du debatterer ud fra nysgerrighed og ikke fordomme

Men jeg skal være den første til at undskylde, hvis jeg fik det til at lyde forkert

Lige netop. Jeg forstår slet ikke hvordan det kan misforstås... Jeg kunne bedre forstå det, hvis jeg nu havde skrevet " Se denne film  - det er derfor vi ikke skal have udlændinge i Danmark", eller noget andet vrøvl i den retning. Der er intet fordomsfuldt i det spørgsmål jeg stiller. Men det skrevne ord kan desværre ofte misforståes... Og der er flere der åbenbart tror, at filmen handler om, at faren bortfører datteren til Iran, hvilket jo altså ikke er tilfældet.

Og jeg ville også bedre kunne forstå det, hvis jeg generelt kom med fordomsfulde kommentare - hvilket jeg aldrig har gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.