Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Gyllibik

Louisiana28 skriver:

Ja, det er det jeg skriver - jeg ved godt, at mange føler sig 'forfulgt', dermed også ment, at der er mange der stiller negative spørgsmål. Men det er ikke det jeg gør her! Jeg angriber ikke nogen - jeg skriver igen og igen og igen, at jeg jo ved, at der bliver forvrænget meget på sandheden i denne slags film, som skal forestille at være baseret på en virkelig hændelse, og så er det vel så nemt at skrive - ja, her er sandheden blevet forvrænget meget, og hvor er det trist, at mange får et forkert syn på Islam. Det er nu engang ikke mig, der har lavet filmen, og jeg bliver mindst lige så ked af det over at blive angrebet sådan, som nogen gør over, at jeg overhovedet spørger om noget.

Jeg kan godt huske den tråd om omskæring, og jeg synes også at folk gik over gevind. Det er trist at du har været væk fra siden pga den tråd. Det tror jeg nu heller ikke var hensigten, da TS lavede tråden.

Ja, jeg synes også jeg har fået nogle gode svar, men pludselig bliver der stilt (meget negative) spørgsmål til hvorfor jeg gerne vil hører fra muslimer. Og jeg synes faktisk det siger sig selv, at jeg gerne vil det. For det jeg helt ærligt håbede på var, at nogen ville tage den som en oplagt mulighed for at sige - sådan har vi det ikke, det er ikke normalen for muslimer osv i den dur, som flere også har skrevet, for det kunne måske være en øjenåbner for nogen. Der er et par stykker der har skrevet noget i den stil, og det synes jeg er rigtig godt, for så kan det være, at der sidder nogen derude, som kan få et mere åbent syn på muslimer.

Det sidste du skriver i dit svar, er netop det jeg håbede nogen ville skrive - for det er lige præcis det jeg tænker! Det er egoistiske mennesker der gør den slags!  (Selvom det i filmen faktisk er moderen der stikker af med datteren, og ikke omvendt ).

Kan sagtens se det er mig du hentyder til, jeg prøver på ingen måde at angribe dig eller andre. Jeg ytre bare min frustration over, den måde du spørger ind til muslimske holdninger. Det eneste jeg prøver at fortælle er, at det vel er meningen i sig selv som er vigtigst og ikke religionen for vedkommende. Jeg var nok ikke blevet stødt hvis du bare havde spurgt ind til meninger.

Jeg er personligt selv ret træt af at forsvare min smukke religion pga mennesker der lider af psykopati.

Lad os slutte "fred" (for misforsttåelserne) For jeg er ej en terrorist der prøver at bombadere baby.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

merle2010

slap af allesammen ts lavede jo ikke den her tråd for at genere nogen, blot fordi hun var nysgerrig efter jeres mening.. synes sku nogen af jer går over gevind ved at angribe ts på dem måde jeg synes det er en spændene film, og nej jeg er fuldstændig ligeglad med om de er danske eller muslimske i filmen, synes bare handlingen er god, især da det omrører et barn.. så slap lige af allesammen..

peace, love and harmonie

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

Gyllibik skriver:

Kan sagtens se det er mig du hentyder til, jeg prøver på ingen måde at angribe dig eller andre. Jeg ytre bare min frustration over, den måde du spørger ind til muslimske holdninger. Det eneste jeg prøver at fortælle er, at det vel er meningen i sig selv som er vigtigst og ikke religionen for vedkommende. Jeg var nok ikke blevet stødt hvis du bare havde spurgt ind til meninger.

Jeg er personligt selv ret træt af at forsvare min smukke religion pga mennesker der lider af psykopati.

Lad os slutte "fred" (for misforsttåelserne) For jeg er ej en terrorist der prøver at bombadere baby.dk

Ja, det er også dig jeg hentyder til - det er derfor jeg ikke har citeret nogen, for så skulle jeg skrive det samme til flere, det synes jeg var fjollet

Jeg hører hvad du siger - du er frustreret over måden jeg spørger på, men hvilken måde er det? Jeg spørger: "Jeg sidder lige og ser filmen 'Ikke uden min datter', har set den før, for mange år siden, og kom til at tænke på, at jeg egentlig gerne vil hører hvad I piger, som enten er muslimske eller som er sammen med en muslimsk mand - hvad tænker I om den film?

Andre må også gerne svare " Hvad er der galt i spørgsmålet?? Jeg skriver intet om, at den rammer lige på kornet, at den situation de i filmen står i, er lige nøjagtig sådan det er for alle eller noget som helst i den retning. Jeg spørger ene og alene om jeres syn på lige præcis den film. Hvordan i alverden kan det være forkert? Eller for den sags skyld et angreb?!  Jeg spørger også fordi jeg som regel kun har hørt ikke-muslimers holdning til filmen, og var nysgerrig efter at hører den anden side af sagen.

Jeg vidste ikke vi var "i krig", men ja, lad os da slutte fred  For jeg er ikke ude på at feje alle over én kam, eller generalisere, og det har jeg intet steds skrevet, jeg har blot stilt et spørgsmål til en film, men det gør jeg bestemt ikke igen.

Go' dag

Anmeld

12. april 2011

TroldeMor<3

merle2010 skriver:

slap af allesammen ts lavede jo ikke den her tråd for at genere nogen, blot fordi hun var nysgerrig efter jeres mening.. synes sku nogen af jer går over gevind ved at angribe ts på dem måde jeg synes det er en spændene film, og nej jeg er fuldstændig ligeglad med om de er danske eller muslimske i filmen, synes bare handlingen er god, især da det omrører et barn.. så slap lige af allesammen..

peace, love and harmonie

synes nu ikke der er nogen der angriber - blot prøver at forklarer noget som er svært at forholde sig til.

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

merle2010 skriver:

peace, love and harmonie

Tak  Nej, jeg oprettede nemlig ikke tråden for at genere nogen, og jeg er i dén grad overrasket over nogle af reaktionerne.

Anmeld

12. april 2011

CamillaValby

Nu har jeg slet ikke læst alle sider, men lidt hist her & der

Jeg aner ikke om det er blevet skrevet, men vil blot tilføje at det er vigtigt at man skelner mellem hvad mennesket gør ( det kan være fra alle steder) religion og kultur.

I ingen religion står der at man skal bortfører sine børn, I Islam skal barnet have både sin mor og far bare lige et eksempel

Men den slags sker desværre, og jeg syntes det er HELT hen i vejret og slet ikke acceptabelt

Anmeld

12. april 2011

Louisiana

CamillaValby skriver:

Nu har jeg slet ikke læst alle sider, men lidt hist her & der

Jeg aner ikke om det er blevet skrevet, men vil blot tilføje at det er vigtigt at man skelner mellem hvad mennesket gør ( det kan være fra alle steder) religion og kultur.

I ingen religion står der at man skal bortfører sine børn, I Islam skal barnet have både sin mor og far bare lige et eksempel

Men den slags sker desværre, og jeg syntes det er HELT hen i vejret og slet ikke acceptabelt

Faktisk er det i filmen moderen, der bortfører sit barn  

Anmeld

12. april 2011

merle2010

nattie skriver:

synes nu ikke der er nogen der angriber - blot prøver at forklarer noget som er svært at forholde sig til.

ja det gør du måske men der er nogen af de andre der angriber lidt.. men synes bare vi skal holde en god tone.. det er jo en debat og ikke en diskussion

Anmeld

12. april 2011

TroldeMor<3

merle2010 skriver:

ja det gør du måske men der er nogen af de andre der angriber lidt.. men synes bare vi skal holde en god tone.. det er jo en debat og ikke en diskussion

Hehe dét er jeg helt enig i

Anmeld

12. april 2011

CamillaValby

Louisiana28 skriver:

Faktisk er det i filmen moderen, der bortfører sit barn  

Hehe tror det er ti år siden jeg sidst så den. Kan kun huske nogle små ting fra filmen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.