Forlovelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

de-wett

Loa skriver:

Jeg syntes også først man burde forlove sig, når man ved at man vil gifte sig, som oftest inden for et års tid.....

Jeg syntes også tit man ser de unge forlove sig, fordi det signalere at man er "optaget" og mere seriøs..... (Ved ikke hvad motivationen bag det er, men det er det der er mit indtryk....)

jeg vil nu gerne sige at det ikke kun er unge som ringforlover sig uden at blive gift.

Og forstår slet ikke det i skriver med for SJOV ? Hvem siger ikke de mener det, men at det bare ikke vil giftes ? Min plejemor som er 53 har været forlovet i 5 år nu og er forlovet, men vil ikke giftes. Jeg tror ikke det er "for sjov skyld" hun er blevet forlovet. nææ jeg tror skam hun elsker ham, men bare ikke vil giftes .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

henh01

Hej jeg har ikke læst alle indlæggene, men i min verden bliver man forlovet den dag manden går på knæ (eller kvinden der ikke vil vente mere )

Hvad er meningen ellers med en forlovelse? Jeg elsker ikke min snart kommende mand mindre selvom vi ikke er forlovet. Vi bliver forlovet den dag han frier og så står brylluppet indenfor et år.

Anmeld

7. april 2011

AWO

de-wett skriver:

jeg vil nu gerne sige at det ikke kun er unge som ringforlover sig uden at blive gift.

Og forstår slet ikke det i skriver med for SJOV ? Hvem siger ikke de mener det, men at det bare ikke vil giftes ? Min plejemor som er 53 har været forlovet i 5 år nu og er forlovet, men vil ikke giftes. Jeg tror ikke det er "for sjov skyld" hun er blevet forlovet. nææ jeg tror skam hun elsker ham, men bare ikke vil giftes .

Jamen, hvorfor så ikke "bare" være i et forhold, i stedet for at være forlovet?

Jeg mener, at når man er forlovet, betyder det, at men er "lovet" til en anden, med henblik på at blive gift. Af samme grund er det kun mig, der har en ring, fordi jeg også mener, det er det traditionelle.

Selvfølgelig ændrer traditioner sig, og jeg siger ikke, man SKAL gøre som folk altid har gjort, men jeg synes, det er rart, at der er nogle ting, der i vores moderne samfund stadig er lidt "gammeldags".

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

var den henvendt til mig? Jeg har nemlig læst alle dine svar og er jo enig med dig

Mener det lange som er skrevet til alle... er det ik meget godt skrevet? 

Anmeld

7. april 2011

Kofoed.

Caroline86 skriver:

jeg er gammeldaws på det punkt

Vi skal ikke forloves før vi skal giftes... dvs. vi holder os til den gamle tradition om at man ikke er forlovet i mere end maks ét år...

Jeg forstår ikke den de fetish (undskyld) men at skulle forloves hvis ikke det er planen (lige nu) at blive gift... hvorfor så forlove sig? Jeg er godt med på at ringene er et symbol på kærligheden osv, men jeg synes bare at der burde være så meget andet der symboliserer det... for mig er ægteskabet helligt - og det er forlovelsen også når nu den er den DEL af ægteskabet...

Jeg er nok bare gammeldags, men jeg synes det er "sløset" at så mange vælger at forlove sig "bare for at gøre det" det tager en del af seriøsiteten af det for os der VIRKELIG mener det når vi bliver forlovet...

Håber ikke jeg støder nogen, det er ikke min intention!

Hvis I gerne vil have ring på hinanden så køb et sæt "kærlighedsringe"... princippet er det samme, I fjerner bare selve forlovelsen og den tradition der følger med den

Knus Caroline

Tilfældigt, at det var din der blev citeret, men mange siger det med maks et år.

Jeg er med min kæreste haft en kæreste ring, det fik vi efter et halv år. Så vi fandt en mellem løsning

Men vi har ikke penge til det bryllup, som vi faktisk har planlagt, der går nok nogle år endnu før vi har pengene, skal lige sige, at vi drømmer stort. Når nu alt er planlagt, udover datoen, synes i så stadig, at man ikke må forlove sig?

Hilsen en der nok bliver rådhus gift og senere i livet holder en stor kirkelig velsinelse

Anmeld

7. april 2011

Halbschön

Om det er for tidligt kan i kun selv svare på, det kan vi ikke.. Men når det er sagt, så er jeg ret gammeldags på det punkt, for mig er en forlovelse når min kæreste falder på knæ for mig, og så skal vi giftes inden for et år.. Held og lykke med det hele

Anmeld

7. april 2011

Caroline86

Kofoed33 skriver:

Tilfældigt, at det var din der blev citeret, men mange siger det med maks et år.

Jeg er med min kæreste haft en kæreste ring, det fik vi efter et halv år. Så vi fandt en mellem løsning

Men vi har ikke penge til det bryllup, som vi faktisk har planlagt, der går nok nogle år endnu før vi har pengene, skal lige sige, at vi drømmer stort. Når nu alt er planlagt, udover datoen, synes i så stadig, at man ikke må forlove sig?

Hilsen en der nok bliver rådhus gift og senere i livet holder en stor kirkelig velsinelse

jeg synes stadig man skal vente, ja Men som jeg også skrev før så er jeg bare mega gammeldags lige på det punkt... netop fordi jeg synes det er "helligt"... hmm.. ja... kan ikke rigtigt forklare det nærmere end jeg allerede har gjort (ved godt din citering af mig var tilfældig, men et svar skulle du da have )...

Jeg kender i øvrigt godt det med at vide man vil/skal giftes med at man ikke har råd... Sådan er det også herhjemme og indtil vi har råd til vores bryllup forbliver vi kærestepar og ikke forlovede

Anmeld

7. april 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Tak... så jeg ik den eneste der har det såen...
Jeg synes netop man ska gøre det fordi man har lyst og fordi det er det rigtige os selvom det ikke er med henblik på at blive gift endnu...

Jeg ka ik se det forkerte i det...

Hvorfor spørger du så

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

1: Jeg forstår ikke den oprette debat ?
Hvis du alligevel på forhånd synes det er ok osv og du kun modsiger de folk der mener det modsatte - så har du jo alligevel tænk dig at gøre det.. så hvorfor spørgsmålet ?

2: Denne her kommentar forstår jeg så slet ikke ?
Skal bare lige ha ham med på den.... det er da overhovedet ikke noget man skal "ha sin partner med på" - det skal han da ha lyst til pga sin egen lyst og ikke din.

Så udfra det du skriver (og nu spørg du jo til råds) så vil jeg mene det er for tidligt - hvis han heller ikk er "oprigtigt" klar..
Pas på med og gør det så tidligt hvis han så kun gør det pga nyforelskelsen. (jeg taler af erfaring!)
Du må jo selv bestemme hva du/i vil..
Men der er jeg nok lidt mere gammeldags som nogle af de andre herinde at når jeg og kæresten skal forloves, så er det når han er nede på knæ for at fri og det så bliver inden for 1 år.
Ringforlovelse inden da ser jeg bare som om det ikke er "nok" med man er kærester.. Men at man "skal" vise det på en ring som man alligevel ikk følger reglerne for?

Uanset hvad - så held og lykke...
Lyder jo som om du har fundet den rette og det da dejligt!

Har ik sagt jeg modsiger jer prøv dog at læse den lange besked jeg skrev... i stedet for at blive ved med at angribe mig...

Og siger vi har snakket om det og det med jeg mener at jeg ska ha ham helt med er at kigge på ringe osv det har INTET med at gøre at det kun er MIG der vil det... 

Anmeld

7. april 2011

Kruse90

Vi er forlovet og JA vi skal giftes, bare ikke endnu.
Vi syntes det var på rette tidspunkt at gøre det, da vi planlagde barn

Forstår ikke at folk er så gammeldags på det punkt med at gifte sig inden et år. Men sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.