Forlovelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

AWO

Caroline86 skriver:

jeg er gammeldaws på det punkt

Vi skal ikke forloves før vi skal giftes... dvs. vi holder os til den gamle tradition om at man ikke er forlovet i mere end maks ét år...

Jeg forstår ikke den de fetish (undskyld) men at skulle forloves hvis ikke det er planen (lige nu) at blive gift... hvorfor så forlove sig? Jeg er godt med på at ringene er et symbol på kærligheden osv, men jeg synes bare at der burde være så meget andet der symboliserer det... for mig er ægteskabet helligt - og det er forlovelsen også når nu den er den DEL af ægteskabet...

Jeg er nok bare gammeldags, men jeg synes det er "sløset" at så mange vælger at forlove sig "bare for at gøre det" det tager en del af seriøsiteten af det for os der VIRKELIG mener det når vi bliver forlovet...

Håber ikke jeg støder nogen, det er ikke min intention!

Hvis I gerne vil have ring på hinanden så køb et sæt "kærlighedsringe"... princippet er det samme, I fjerner bare selve forlovelsen og den tradition der følger med den

Knus Caroline

Enig.  Altså, bortset fra, at der kommer til at gå ca. 1½ år ved os.

Og god ide med de kærlighedsringe, i øvrigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Anonym trådstarter

Tilmeldt skriver:

Jeg er fuldstændigt enig!!!!!!!!!!!

Jeg kan næsten hidse mig op over det, for syntes der går noget meget smukt af 'traditionen' ved at alle bare forlover sig, for 'hyggens' skyld!!

De (de unge) kunne lige så godt købe sig sådan en halskæde, med et knæk hjerne, som man rendte rundt med sammen med sin BFF i skoletiden!!

Stine og Lisa.

Ka ik se det er noget at hidse sig op over... 

Ved godt jeg ka få begge reaktioner herinde MEN lige frem at blive så sur over det forstår jeg ikke... 

Anmeld

7. april 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

Tak... så jeg ik den eneste der har det såen...
Jeg synes netop man ska gøre det fordi man har lyst og fordi det er det rigtige os selvom det ikke er med henblik på at blive gift endnu...

Jeg ka ik se det forkerte i det...

Nej og det er jo ikke fordi i slet ikke vil giftes, det er bare ikke endnu Det er nemlig det samme her Og som andre skriver - det med at blive gift inden for et år efter forlovelsen er jo blot en tradition og ikke noget man "skal".. Og hvis du synes det er rigtigt, jamen så skal i da bare gøre det

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Nej og det er jo ikke fordi i slet ikke vil giftes, det er bare ikke endnu Det er nemlig det samme her Og som andre skriver - det med at blive gift inden for et år efter forlovelsen er jo blot en tradition og ikke noget man "skal".. Og hvis du synes det er rigtigt, jamen så skal i da bare gøre det

Synes det er utroligt at folk hidser sig op og blir sure over at det er noget man har lyst til selvom måske giftemål ik ligger lige om hjørnet... 

Anmeld

7. april 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

Synes det er utroligt at folk hidser sig op og blir sure over at det er noget man har lyst til selvom måske giftemål ik ligger lige om hjørnet... 

Nej jeg forstår det heller ikke helt... det er fair at man har hver sin holdning til hvordan forlovelse og giftemål hænger sammen, men man behøver jo ikke blive sure fordi nogen gør tingene på en anderledes måde end andre... Man kan vel være ligeglad tænker jeg

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Nej jeg forstår det heller ikke helt... det er fair at man har hver sin holdning til hvordan forlovelse og giftemål hænger sammen, men man behøver jo ikke blive sure fordi nogen gør tingene på en anderledes måde end andre... Man kan vel være ligeglad tænker jeg

Lige præcis... det er da ik noget at hidse sig op over... 

Anmeld

7. april 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

Lige præcis... det er da ik noget at hidse sig op over... 

Nej slet ikke

Anmeld

7. april 2011

jeansmummie

Helt fint alle har sin meninger meen meen hvorfor så fordomsfuld og kalde DEM de unge??? Der er også mange ÆLDRE der forlover sig uden for traditionen, og det suden er dk et fritland man gør som man har lyst, hvor mange holdet traditioner fra punkt til prikke? Ikke engang vores samfund! Julepynten var lilla sort og hvid de fleste steder sidste år! Er julen så også forkert?

Anmeld

7. april 2011

sne190810

Caroline86 skriver:

Vi skal ikke forloves før vi skal giftes... dvs. vi holder os til den gamle tradition om at man ikke er forlovet i mere end maks ét år...

Jeg forstår ikke den de fetish (undskyld) men at skulle forloves hvis ikke det er planen (lige nu) at blive gift... hvorfor så forlove sig? Jeg er godt med på at ringene er et symbol på kærligheden osv, men jeg synes bare at der burde være så meget andet der symboliserer det... for mig er ægteskabet helligt - og det er forlovelsen også når nu den er den DEL af ægteskabet...

Jeg er nok bare gammeldags, men jeg synes det er "sløset" at så mange vælger at forlove sig "bare for at gøre det" det tager en del af seriøsiteten af det for os der VIRKELIG mener det når vi bliver forlovet...

Hvis I gerne vil have ring på hinanden så køb et sæt "kærlighedsringe"... princippet er det samme, I fjerner bare selve forlovelsen og den tradition der følger med den

Knus Caroline

Er enig.

Men altså hvis du ikke gider høre folks meninger positive som negative, hvorfor laver du så en tråd om det i et åbent debat forum? Udover det syntes jeg også du lyder som om du selv syntes det er en hel fin idé, og du har det lidt svært med folk der syntes det er plat/at gå mod traditionerne?! Så kan jeg bare ikke forstå hvorfor du vælger at spørge baby.dk. Det er ikke for at rakke ned på dit indlæg, eller skabe dårlig stemning  Syntes det er en fin debat. Men hvis man kun vil høre meninger der er 'for' dit emne, så er det måske en dum ide at stille det op som et spørgsmål, om hvad folk syntes om det.

Anmeld

7. april 2011

Melbek

Caroline86 skriver:

Knus Caroline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.